Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bandhoogte


Joene

Aanbevolen berichten

Ik zou wat meer grondspeling willen op een van mijn Lambretta's (uitlaat raakt iets te vaak de grond).

Volgens mij lijkt het zinvol om een achterband (en eventueel ook voorband) te monteren met een grotere bandhoogte. Echter die cijfers vind ik nergens terug bij de verschillende bandenmerken?

Wel breedte, diameter, speedindex, max. laadcapaciteit MAAR dus niet BANDHOOGTE

Kan iemand mij zo'n band adviseren in 3.5-10 ?

Bedankt, Jeroen

Link naar reactie

Hey Nero, de hardere vering komt er inderdaad ook onder.

Bij een Lambretta heb je achteraan met het spatbord wel voldoende ruimte voor een iets hogere band, vandaar :-)

Ik heb zo'n hogere band ooit gezien op een vespa foto, ik denk gepost door MR160 - maar ik kan de foto nergens meer vinden :-(

Link naar reactie

ik heb is zitten kijken op "banden online" maar zie zo direct toch niks dat hoger is.

lager wel,die heb ik al is gehad.

ben je zeker dat dat op 10 inch was ?

Link naar reactie

joene 3,5 is inch, in het geval dat breedte en hoogte van de band hetzelfde zijn. Wanneer het verschillend is wordt het weergegeven in mm/percent vd breedte. vb 100/90 (is 3.9 breed en 3.5 hoog) dus moet je in die verhoudingen kijken of je een hogere band vindt met diameter 10 inch. je kan breder gaan, maar de hoogte zou 3.5 inch moeten blijven zodat de totale diameter van je wiel steeds hetzelfde blijft (Logisch). dus een langere vering is the way to go.

Link naar reactie

@ Sindo, 3.5 is toch altijd de breedte van de band ? (uiteraard in inch en 1 inch = 25,4 mm)

Als ik voor een 130/90 ga zoals deze Heidenau K59 bij SIP (Art.No. H1018: http://www.sip-scootershop.com/en/products/tyre+heidenau+k59+_h1018), hoe hoog is die dan en hoe breed is die dan volgens jou ?

Link naar reactie

nope als het aangeduid staat in inch dan is breedte en hoogte gelijk, van de band, niet de velg!

130/90 is 5.1 breed en 4.6 hoog, (90% van 5.1) dit krijg je nooit op standaard velgjes.

Link naar reactie

@Joene check eens met Kris, die heeft onlangs ook een ander maat gekocht, weet niet juist welke meer

Link naar reactie

voor de vespa heb je bij sip deze setjes http://www.sip-scootershop.com/main/base/Results.aspx?t=wide+rim&d=%28ape,lam,old,px,sma%29&a=1&sort=0, maar vind niks terug voor Lambretta. is voor 130/70 volgens de uitleg, want dit komt overeen met 3.5 hoogte, maar dat is voor de montage op de velg van geen belang.

Link naar reactie

Lambretta hoeft geen spacer shit, mijn gedacht ;-)

Duidelijke foto Vespadiverso waarvoor dank :-)

Link naar reactie

als ik de HEIDENAU K58, 110/90-10" zou nemen klopt het dan dat de hoogte van die band +/- 9,9 cm is ?

90% van 110 = 99 mm

Link naar reactie

zo heb ik ook nog een band liggen ,zo goed als nieuw.

Heidenau 100-90-10

Link naar reactie

in de hoogte blijft het 3.5 (of 90 mm vs 99 mm van een 110) en het is net die extra cm waar de Joene op zoek naar is, ivm bandhoogte wel te verstaan ... :)))

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...