vespadiverso Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Ik ga mij nu ook even mengen en mijn ervaring meedelen. Ik heb dus ook de bussen gestoken en ook die over de schroefdraad. Wegligging is idd een heel pak beter. Maar wat ik wel heb ondervonden dat de aanbouwdelen van de GTS er niet tegen bestand zijn. Op mijn tripjes naar Italië waren telkens mijn achterste pinkers gebarsten. De laatste keer was zelfs mijn achterlicht afgebroken en hing gewoon te bengelen tot iemand mij erop attent maakte. In Italië zijn de wegen wel "iets" slechter dan hier, maar soit. Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 de helft monteer... dat hoor ik nu ni graag se... @knifeman, waarom dan wel niet? Als ik het goed begrijpen kan, @les &@daxx doen het omdat het anders te hard en stijf wordt, + ik begrijp ook uit de opmerking van @vespadiverso dat het idd veels te hard voor je materiaal wordt als je alles steekt. Dus kan je me wat uitleggen? ik leer altijd bij en domme vragen bestaan niet vlgns mij. Mvg, Luciano Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Ik had enkel de bovenste bussen gestoken. Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Oeps, @vespadiverso had je dus verkeerd begrepen. Maar is, vindt ik, wél een belangrijke opmerking! En ik zal dus nog wel even nadenken voor ik ze steek, al heb ik er nu direct geen aanleiding voor om het te doen doordat ik nu al een serieus verbeterde wegligging heb en tevreden ben. Mvg, Luciano Link naar reactie
les Geplaatst: 1 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Vespadiverso, ik vrees dat dat er maar weinig mee te maken zal gehad hebben, ikzelf rij al 15.000km met die bussen sans problem, wat wel dat fenomeen veroorzaakt van barstende pinkers en achterlicht is benzine morsen en dat over de achterkant over het plastic laten lopen. Dit is over de hele wereld een gekend probleem en niet alleen bij vespa's. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Les, zoveel geld heb ik nu ook weer niet dat ik mijn tank telkens laat overlopen. Bij mijn weten nog nooit gebeurd Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 2 augustus 2013 Delen Geplaatst: 2 augustus 2013 Vespadiverso. Ik heb bij mijn Vespa wel gezien dat het slangetje van de overloop los was aan overloop van de tank. Misschien kan dit de pinkers aantasten als je dan een beetje morst ofzo. Mijn pinkers hebben kleine barstjes rond de schroeven en ik heb nog niets aan de ophanging gewijzigd. natuurlijk zal dit geval per geval verschillend zijn. Link naar reactie
les Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2013 @ vespadiverso : en ook niet met die extra tank bovenop ? en anders denk ik eerder aan de GPR uitlaat, ik herinner me bij die uitlaat veel trillingen te hebben bij hoge snelheid(voelde ge goed in de voetenplank) en dat valt mij nu op sinds ik met die AKRA rijd dat deze eigenlijk helemaal niet trilt... misschien de juiste vibratie om het broze plastic te laten barsten? Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 6 november 2013 Delen Geplaatst: 6 november 2013 even deze topic terug boven halen, ik monteerde dit weekend de malossi dempers voor en achter, de rubbers van de achterste schokdempers zijn zo hard afgerasp van de schroefdraad dat ik er op deze manier niet meer wil mee rijden, en dit na 8500km... heb mij onmiddelijk een set rubbers besteld via ebay. deze dus: die niet werkt, dju. de link dan misschien http://www.ebay.com/itm/Vespa-GTS-GTV-250-300-Polyurethane-Rear-Shock-Bushings/121187393275?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D17907%26meid%3D2465733196434503686%26pid%3D100011%26prg%3D8262%26rk%3D1%26rkt%3D5%26sd%3D120940255283%26#ht_816wt_934 Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Nog even een woordje uitleg bij deze topic, monteerde eerst de malossi schokdempers met de originele rubbers waarvan de bovenste zoals hierboven vermeld hun beste tijd gehad hebben, toch het rijden met de nieuwe dempers was al een hele vooruitgang, nu met de blauwe hardere rubbers ondervind ik dat stuurgedrag zeer goed is maar dat er toch wel een pak meer trillingen op de wesp zitten, ik ga nu de onderste rubbers die aan de bovenzijde van de schokdemper net onder het chassis zitten terug wisselen met de originele en de bovenste op de schokdempers net boven het chassis zitten laat ik dan de blauwe hardere rubbers zitten...en dan nog maar es testen. Grtzzz Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 kben benieuwd...ik heb het juist andersom gedaan,,omdat den druk van de schokdemper onderaan uw chassis- ophanging,,volgens mij het hoogste is,,,maar soit,,,, trial en error makes us smart ) CHEERS Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 kben benieuwd...ik heb het juist andersom gedaan,,omdat den druk van de schokdemper onderaan uw chassis- ophanging,,volgens mij het hoogste is,,,maar soit,,,, trial en error makes us smart ) CHEERS even van onder het stof halen... waarom ik ze langs boven heb gestoken, wel omdat bij het demonteren van de originele schokdempers die bovenste rubbers al helemaal vervormd waren en de schroefdraad van de demper al lelijk als een rasp er doorheen was gegaan. de onderste rubbers zagen er eigenlijk nog aardig nieuw uit. grtzzz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.