Ga naar inhoud
Vespaforum.be

opgevoerd 2-takt, welke basis?


lacetke

Aanbevolen berichten

hey,

ik zou graag een 2-takt projectje bouwen, ik heb hier al een hoop gelezen maar geraak er niet uit.

basis zou ik aan px willen gebruiken, deze zijn ook relatief goedkoop te vinden.

maar wat is nu de beste keuze aangezien ik een opgevoerd 200 blokje wil.

een slechte 125 kopen en daar dan een nieuw 200 blok in bouwen,

een 200 kopen in slechte staat en een nieuw blok,

of een deftige 200 en dan die motor opkuisen en tunen?

er is mij ook al gezegd op basis van een t5 te beginnen, maar die prijzen beginnen direct een deel hoger en het blijft een 125?

het zou vooral een sprintertje moeten zijn, topsnelheid is niet echt van belang.

groeten

Link naar reactie

T5 tunen is duurder dan PX tunen, je kunt met een T5 tot iets van 195cc, maar dan ben je wel met langeslag en een uitgeboorde cilinder met suzuki piston bezig...

Een sprintertje kun je, qua power/gewicht, beter van een PK maken: smallframes blokjes lenen zich ook beter voor tunen.

Reken in beide gevallen op flink 'investeren'.

Link naar reactie

als ge wilt tjoene, koopt dan ne smallframe eh ;). Veel meer mogelijkheden :)

Link naar reactie

ik heb nergens gezegd dat ik wil gaan sprinten, ik wil gewoon iets dat aan de lichten goed wegtrekt.

en wat houd een smallframe in en wat zijn de mogelijkheden hierrond.

ik heb mijn gts volledig in malossi 210 laten omzetten dus budget is niet echt een struikelpunt.

een hevig hoogtoerig 2-taktje is wat ik eigenlijk wil hebben.

Link naar reactie

normaal was filip aan het filmen met een camera op het stuur

,maar hij had hem vergeten aanleggen , het zal altijd lukken he

Dat pep blokske heeft het heeeel goed gedaan , naar calais rijden ,daarna van dover naar londen ,via snelweg , daar ter plaatse rondbollen en soms ook rondvliegen , en na de vwd terug via autosnelweg , in tegenstelling tot sommige andere heb ik geen enkel moment een probleemke gehad , terwijl er ook px en waren die warmliepen ,of hun borrage eruitknalden op de autostrade

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...