Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Naftkraantje


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Dient een naftkraantje van een PX na het rijden steeds dichtgedraaid te worden? Ik ken er die het doen en die het niet doen. Zelf heb ik het maanden niet dichtgedraaid, behalve in de winter maar weet niet of dit ok is.

Link naar reactie

Als er geen benzine lekt of de motor "verzuipt" niet als de nafkraan open blijft mag deze open blijven. Maar bij winterstalling (zoals je hebt vernoemd) best de kraan toedraaien en de carbu laten leeglopen met draaiende motor.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

naftkraan open is als je de letter "a" ziet van aperto. Dus volledig naar rechts als je erop zit. De "c" staat voor chiuso wat dicht betekend. Als je een ouder model px hebt zonder benzinemeter in je km teller, dan is de verticale stand de reserve-stand.

Link naar reactie

Nee hoor, de open stand is horizontaal rechts ® en de gesloten stand horizontaal links ©. Geen idee wat verticaal, tussen de 2 dus, zou teweegbrengen bij een recente PX.

Bedankt voor de reacties. Ik vroeg het me eigenlijk vooral af omdat de vorige eigenaar dat nooit dicht deed en die kraantjes misschien sneller stuk gaan van te gebruiken dan van niet te gebruiken... of was het nu omgekeerd? ;-)

Link naar reactie

Wat Houdimi zegt klopt wel hoor..als het benzinekraantje een C (chiuso) en R (riservo) aanduiding heeft, dan is de A (aperto) stand verticaal naar boven. Om dit zeker te weten kan je altijd even de benzinedarm losmaken aan de carburator en het benzinekraantje verdraaien. Zo zie je meteen in welke stand er benzine stroomt

Link naar reactie

Vespa is van '84, is wel een recenter frame, vandaar dus de misvatting dat hij recenter is. Zoals ik al zei, staan er 2 letters op het kraantje (C en R). Ik neem dus aan dat de A van open verticaal naar boven is.

Toch bedankt voor alle reacties!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...