Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat is dit nou precies?


co-tje

Aanbevolen berichten

Het zit dus zo: ik wil een ratrodje gaan bouwen van een glx met een wat sneller blokje.

Omdat er altijd wordt gesproken over het feit dat de 200 blokken zo geweldig zijn ben ik daarnaar opzoek gegaan.

Inmiddels heb ik een px200 staan,maar...

Ik heb een px125 gehad, die had te weinig vermogen onderin maar trok wel heel lekker door.

Een px heeft wel veel trekkracht maar, hoe zal ik het uitleggen, hij rijd zo "saai" geen echt vermogen opbouw en geen hoge toeren.

Eigenlijk vind ik het motor karakter van mijn 2 poort sprint het prettigste. Lekkerder ook dan dat van mijn sprint v met 3 poorten.

Ik weet nu niet wat ik nou moet doen:

De px200 opvoeren met oa een 210 malossi.

Het glx blok reviseren en voorzien van langeslag krukas, 177 cilinder enz.

Of een lml 3 of 5 poorts blok kopen.

Misschien moet ik eens gaan kijken of ik ergens proefritten kan regelen op lml's zodat ik weet hoe die blokken lopen.

Wie heeft nog tips?

Link naar reactie

lml 5 poorts blokje met sip road ,aangepast sproeiertje , px 200 luchtfiltertje gaat redelijk goed vooruit

Link naar reactie

Er staat een T5 blok te koop dacht ik op het forum.

zoek je de link wel es morgen.

T5 is echt geniaal om mee te rijden.

Rij met een standaard px 125 en dan met een T5 en je wil nooit meer terug.

T5 met 177 cilinder erop is nog toffer.

http://www.vespat5.co.uk/techspec.html

Je kan tot + - 20 pk gaan mits vergaande aanpassingen.

Standaard px125 blok zit rond de 3 a 4 pk dacht ik.

T5 heeft 12.07pk(die 0.07 maakt het verschil)

Ik rij een standaard T5 die ik vastgelopen heb dit weekend maar mag de pret niet drukken.

En een T5 met 177cc staat er binnenkort naast.

Het is echt verslavend.

Een T5 scoren met origineel px kader(ronde koplamp enkel UK)staat nog op de planning.

Link naar reactie

T5 is in geen geval te vergelijken met eender welke andere standaard vespablok. De aluminium 5 poortscilinder maakt een wereld van verschil

Link naar reactie

Inmiddels heb ik op een t5 172 mogen rijden (bedankt R)

En inderdaad, dat wil wel vooruit, maarrrrrr...

Ik heb ook op een p200 langeslag malossi e.d. mogen rijden.

Het gaat zeer waarschijnlijk toch een 200 projectje worden ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...