Ga naar inhoud
Vespaforum.be

CHT gauge


jef__vb

Aanbevolen berichten

Zijn er forumgebruikers die een CHT-gauge (Cilinder Head Temperature gauge, ik weet niet hoe je dat in't Nederlands noemt, "cilinderkoptemperatuurmeter" ofzo) op hun scooter hebben?

Ik wil er graag eentje kopen en op internet vind je ze gemakkelijk genoeg, maar ik ben niet zo'n internetbesteller, dus ik vroeg me af of er iemand een winkel weet (provincie A'pen) waar je zoiets kan kopen?

Link naar reactie

Er zijn 3 LCB leden die daar veel mee geëxperimenteerd hebben. Misschien eens contact met hen opnemen. Zij hebben over dit onderwerp ook een artikel geschreven voor de CIAO (LCB clubledenblad). Ze zitten hier wel op forum, maar héél sporadisch... -> username: KristofLimited, Cutdowner & Speedboy

Link naar reactie

Erix: merci.

Mr160 & Faes: merci, ik had ook al aan dat spel van SIP gedacht, maar is me iets te duur voor wat ik wil (enkel CHT gauge, aan die andere snufjes heb ik niet echt behoefte). Het systeem van die van SIP is inderdaad wat ik ook zoek, gewoon een ring tussen de bougie en de kop, wordt blijkbaar veel gebruikt bij sportvliegtuigjes en motortjes in modelbouw, moet te vinden zijn voor € 30-40.

Joene: "nut", da's hoe je het bekijkt. Da gaat er niet voor zorgen dat het spel niet vastloopt, maar't is me meer om de gemoedsrust te doen, nl. dat je in't oog kan houden wanneer het wat warm begint te worden (en dus wéét dat er een vastloper zit aan te komen). Dan weet je dat er iets niet klopt en kan je nagaan wat er scheelt - liever dat dan dat het spel vastloopt en je achteraf moet/wilt uitpluizen hoe het kwam en kosten hebt.

Link naar reactie
heeft da veel nut op een vespa ?

is het omdat je vespa "warmloper" gevoelig is ?

naar wat ik hoor zeggen, is een zo'n CHT gauge pas interessant wanneer het aan de uitlaatpoort van de cilinder zit, vermits daar de meeste cilinders vastlopen

Link naar reactie

en jef, Ik denk ni da gij met zorgen moet rondrije zenne(allé over uwe scoot hé). Met nen Bog standard lml gade volgens mij niet veel miserie hebben. Als ge hard getuned gaat lijkt het me wel interessant, of als ge richting warmere oorden rijdt...

Link naar reactie

Haha Bart, ik dacht al wel da die opmerking ging komen. Akkoord, met iets getjoent loopte meer risico, maar met een standaard blokske kan er even goed iets fout gaan - carburateureke da ni helemaal tegoei afsluit als ge het er terug op zet, kop dieje ni helemaal vlak is, carburateureke te arm, ...

Soit, ik weet goe genoeg da'k relatief weinig risico loop, maar toch wil ik het dedju!

Link naar reactie
Soit, ik weet goe genoeg da'k relatief weinig risico loop, maar toch wil ik het dedju!

dan moettet gewoon doen Jef :-)

Link naar reactie
Ter info: Ik heb er eentje gevonden bij de lokale modelbouwwinkel voor € 28. Moest er iemand zo eentje willen, in modelbouwwinkels hebben ze die dus, voor niet al te veel geld.

gaat da passen Jef, hebben ze in de modelbouw geen kleiner boegiekes ?

Link naar reactie

Bart: bestaan zowel analoog (zie foto Joene) als digitaal - wat ik heb gevonden, is digitaal.

Tette: 'k heb wa rondgezocht, en den algemene consensus blijkt te zijn da ge uw billekes beter dichtknijpt als den temperatuur stijgt tot +/- 350 F voor ne gietijzeren cilinder en tot +/- 450 F voor nen aluminium cilinder. Da's natuurlijk ook weer gene exacte wetenschap, maar dan hebde toch een referentiepunt - als't daar in de buurt komt, beter oppassen.

Joene: Den ene wel en den andere ni zeker.

Link naar reactie
Ter info: Ik heb er eentje gevonden bij de lokale modelbouwwinkel voor € 28. Moest er iemand zo eentje willen, in modelbouwwinkels hebben ze die dus, voor niet al te veel geld.

gaat da passen Jef, hebben ze in de modelbouw geen kleiner boegiekes ?

daar vliegen ze ook met 150 CC Joene

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...