Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta LI of LD


flyingpig

Aanbevolen berichten

nu zou ik wel eens willen weten wat de nadelen zijn van een LD

De vijzen komen constant los, de vitessen zijn heel moeilijk af te regelen, het model trekt op niets,...

Maar of dat nu alleen typisch is voor een LD weet ik niet...:)))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

En gij gelooft da! Da's het eerste dat ze veranderen als ze gaan tunen (of "pimpen" volgens Macvespa) :)

@Frank: als ge voor een dure restauratie gaat ben je beter af met een iets "specialer" model, kwestie van goed te investeren. :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Zal je even LD afraden :)

Mijne LD juist laten herspuiten, motor in orde laten zetten, heeft 5 minuten gedraaid en staat nu met een moervaste kickstarter in mijn garage te blinken naast mijn GTS en mijn P125X die mij nog nooit in de steek hebben gelaten :)

Grtz

Johan

Link naar reactie

Er is een wereld van verschil tussen een LD (cardan aangedreven) en een Series 1-2-3 jaja zelfs een series 4 die ketting aangedreven zijn.

Koop een LI S3, het meest voorkomende model en ook het goedkoopste, restaureer of rustoreer, plaats er een kitje onder (bv Mugello) en je hebt al een leuk rijdende Lambretta.

Als je echt geld wil betalen voor een chassisnummer dan kun eventueel een Turismo Veloce kopen.

Een LD kan echt niet meer mee met het huidige verkeer, je hebt ook veel minder mogelijkheden kwestie van tunning ed.

Vergelijk het met een Farro Basso en Sprint Veloce.

Link naar reactie

@flyingpig : als je een LD wil om verder aan te werken, voor een goed bod mag je de mijne overnemen, ga het bij Vespa's houden denk ik :), heb het even gehad met mijn Lambretta, ben er niet slim genoeg voor denk ik... . of er moet een Einstein mijn eens komen helpen ;)

Grtz

Johan

Link naar reactie

als het idd is om een goede resto te doen en er dan écht mee te rijden volg dan de Moon zijn raad maar op!

de LI ser3 is dan de beste oplossing. je kan ook eens bij de spaanse modellen kijken, die zijn soms een beetje goedkoper voor een iets specialer model, maar zeker niet slechter.

Link naar reactie

Eestetisch vindt de ene de ld lelijk en een ander (ikzelf o.a.) vindt een mooi model. De ld verschilt heel veel van de li series zowel motorisch als estetisch. De verschillend in de li modellen zijn meer estetisch dan motorisch.

fotos:

LD: http://www.freewebs.com/barwelllambrettamuseum/barwell%20lambretta%20museum%20001.jpg

Li1: http://dayerses.com/data_images/posts/innocenti-lambretta-li-150/innocenti-lambretta-li-150-03.jpg

Li2: http://dayerses.com/data_images/posts/innocenti-lambretta-li-150/innocenti-lambretta-li-150-02.jpg

Li3: http://dayerses.com/data_images/posts/innocenti-lambretta-li-150/innocenti-lambretta-li-150-07.jpg

Motorisch is een LD een parel van mechanica met cardan overbrenging en verschillende tandwiel overbrengingen. Het is niet gemakkelijk om aan te sleutelen waneer je niets van mechanica kent of niet leergierig bent maar niet onmogelijk.

Prestaties van die motor zijn idd aan de lage kant. Ik gebruik de mijne om alleen rond te rijden, met een groep snellere scoots kan je moeilijk volgen.

De li's hebben allemaal ongeveer dezelfde motor met (dubbele) kettingsoverbrenging. Je kan er gemakkelijk aan sleutelen en vindt er diverse kits voor om een beetje meer vermogen te verkrijgen.

Mvg,

Sam

Link naar reactie

ik vind persoonlijk ook niks mis met een LD. ik heb er met een mede clublid eens uit een schuur getrokken waar maar 1365 km op stond. beetje kuisen, verse naft en een bougie en weg was hij! :)

maar hou het maar bij een LI! een Series2 vind ik het mooiste Lambretta model.

Link naar reactie

@ Arti-bella: Het is S1,S2 of S3 !!!! En hou nu is op met commentaar te geven over dingen waar je niet genoeg vanaf weet om het echt een meerwaarde te geven.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...