flyingpig Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 Voor mijn volgend project zou ik een Lambretta willen restaureren Heb twijfels tussen LD of Li. Een LD zou af te raden zijn ( volgens sommigen )nu zou ik wel eens willen weten wat de nadelen zijn van een LD Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 nu zou ik wel eens willen weten wat de nadelen zijn van een LD De vijzen komen constant los, de vitessen zijn heel moeilijk af te regelen, het model trekt op niets,... Maar of dat nu alleen typisch is voor een LD weet ik niet...)) Groetjes, nero. Link naar reactie
JoeVespa Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 @Nero, maar wel voorzien van een super koppeling )) Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 En gij gelooft da! Da's het eerste dat ze veranderen als ze gaan tunen (of "pimpen" volgens Macvespa) @Frank: als ge voor een dure restauratie gaat ben je beter af met een iets "specialer" model, kwestie van goed te investeren. Groetjes, nero. Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 Lol ! Blijven lachen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 Raar, er is hier niemand die me tegen spreekt. Zal dus toch iets van waar zijn... Groetjes, nero. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 Pimper here, pimper daar, pimper everywhaar!! In 't Stad noemt alles aaanders... :-))) Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 Da's waar, in 't stad zijn ze allemaal een beetje gepimpt. Serieus nu, denk dat je beter voor een TV? -model gaat (die met de haaietandjes). Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 13 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2012 TV is te duur in aankoop, niet ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 Meestal wel...(als je er eentje vind). Of een Jet 200: http://www.leboncoin.fr/motos/294230621.htm?ca=12_s Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 ...en mét tandjes: http://www.benl.ebay.be/itm/LAMBRETTA-JET-200-/110839434949?pt=UK_Motorcycles&hash=item19ce8b8ec5 Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 13 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2012 restauratieobject heeft wel mijn voorkeur Link naar reactie
JohanR Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 Zal je even LD afraden Mijne LD juist laten herspuiten, motor in orde laten zetten, heeft 5 minuten gedraaid en staat nu met een moervaste kickstarter in mijn garage te blinken naast mijn GTS en mijn P125X die mij nog nooit in de steek hebben gelaten Grtz Johan Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 Er is een wereld van verschil tussen een LD (cardan aangedreven) en een Series 1-2-3 jaja zelfs een series 4 die ketting aangedreven zijn. Koop een LI S3, het meest voorkomende model en ook het goedkoopste, restaureer of rustoreer, plaats er een kitje onder (bv Mugello) en je hebt al een leuk rijdende Lambretta. Als je echt geld wil betalen voor een chassisnummer dan kun eventueel een Turismo Veloce kopen. Een LD kan echt niet meer mee met het huidige verkeer, je hebt ook veel minder mogelijkheden kwestie van tunning ed. Vergelijk het met een Farro Basso en Sprint Veloce. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 die op Leboncoin is weer een Spaanse zoude da wel doen )) Link naar reactie
cee Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 @nero: of er is niemand die er moeite voor doe ;) Link naar reactie
JohanR Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 @flyingpig : als je een LD wil om verder aan te werken, voor een goed bod mag je de mijne overnemen, ga het bij Vespa's houden denk ik , heb het even gehad met mijn Lambretta, ben er niet slim genoeg voor denk ik... . of er moet een Einstein mijn eens komen helpen Grtz Johan Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 maart 2012 Delen Geplaatst: 13 maart 2012 @nero: of er is niemand die er moeite voor doe ;) Allemaal tambezzes, die lammy-rijders!!! ) Groetjes, nero. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 14 maart 2012 Delen Geplaatst: 14 maart 2012 als het idd is om een goede resto te doen en er dan écht mee te rijden volg dan de Moon zijn raad maar op! de LI ser3 is dan de beste oplossing. je kan ook eens bij de spaanse modellen kijken, die zijn soms een beetje goedkoper voor een iets specialer model, maar zeker niet slechter. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2012 Gepost door sindo op Di, 13/03/2012 - 22:33.die op Leboncoin is weer een Spaanse zoude da wel doen )) Heb al ervaring met Spaanse Link naar reactie
lambrettasam Geplaatst: 14 maart 2012 Delen Geplaatst: 14 maart 2012 Eestetisch vindt de ene de ld lelijk en een ander (ikzelf o.a.) vindt een mooi model. De ld verschilt heel veel van de li series zowel motorisch als estetisch. De verschillend in de li modellen zijn meer estetisch dan motorisch. fotos: LD: http://www.freewebs.com/barwelllambrettamuseum/barwell%20lambretta%20museum%20001.jpg Li1: http://dayerses.com/data_images/posts/innocenti-lambretta-li-150/innocenti-lambretta-li-150-03.jpg Li2: http://dayerses.com/data_images/posts/innocenti-lambretta-li-150/innocenti-lambretta-li-150-02.jpg Li3: http://dayerses.com/data_images/posts/innocenti-lambretta-li-150/innocenti-lambretta-li-150-07.jpg Motorisch is een LD een parel van mechanica met cardan overbrenging en verschillende tandwiel overbrengingen. Het is niet gemakkelijk om aan te sleutelen waneer je niets van mechanica kent of niet leergierig bent maar niet onmogelijk. Prestaties van die motor zijn idd aan de lage kant. Ik gebruik de mijne om alleen rond te rijden, met een groep snellere scoots kan je moeilijk volgen. De li's hebben allemaal ongeveer dezelfde motor met (dubbele) kettingsoverbrenging. Je kan er gemakkelijk aan sleutelen en vindt er diverse kits voor om een beetje meer vermogen te verkrijgen. Mvg, Sam Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2012 Ok, is de bedoeling om een en ander, op zijn Antwaaaaarps te zeggen, te pimpen. Dus toch voor een Li gaan. Eerlijk gezegd, ik hou ook wel van de LD looks ( ieder zijn smaak zeker ) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 14 maart 2012 Delen Geplaatst: 14 maart 2012 ik vind persoonlijk ook niks mis met een LD. ik heb er met een mede clublid eens uit een schuur getrokken waar maar 1365 km op stond. beetje kuisen, verse naft en een bougie en weg was hij! maar hou het maar bij een LI! een Series2 vind ik het mooiste Lambretta model. Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 14 maart 2012 Delen Geplaatst: 14 maart 2012 @ Arti-bella: Het is S1,S2 of S3 !!!! En hou nu is op met commentaar te geven over dingen waar je niet genoeg vanaf weet om het echt een meerwaarde te geven. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 14 maart 2012 Delen Geplaatst: 14 maart 2012 @Moon the loon, ik nam gewoon over van de sam, ik geef mijn persoonlijke mening, meer zeg ik niet. Moest elke commentaar een meerwaarde moeten geven op dit forum kunde 3/4 wissen en dat is niet alleen door mij. Met vriendelijke groet! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.