Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verzameltopic van mijn projecten


bas.

Aanbevolen berichten

Het spieprobleem is opgelost, met een beetje fijl en plak werk werkt het nu weer perfect,

Wel even een ander vliegwiel erop gedaan.

Alleen is die nu wel klaar en tijd voor wat nieuws, denk dat ik deze verkoop samen met mijn g.l en voor wat ouders ga pre 50 denk ik dan aan

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dag Bas, knappe scooters heb je daar ! Welke setup heeft het blok onder uw vbb ? Ik heb hier ook nog een te reviseren vbb blokje liggen voor onder onze vnb, ik kan er nu nog alle kanten mee uit en had deze graag wat gekieteld.

Grtjs

Link naar reactie

Op moment zit hier een 177cc DR onder die de frees wel een paar keer heeft gezien, een ''PX'' krukas , 20mm Carb , versnellingsbak is ook aangepast, langere 4de versnelling, voor de rest is er het 1 en het ander gefreesd in het blok. Er zit nu nog een standaard uitlaat onder, omdat ik simpel nog niet weet wat ik er mooi onder vindt staan,.,

Ik ga deze week een 24mm carb erop zetten, en Vespatronic.

Zit best wel kracht in het blok en een top van 110km/u op de straat,onderin zit er erg veel kracht bovenin vindt ik het nog niet goedgenoeg.

Heb ondertussen het andere blok ook terug en daar zit een Pinasco 177CC onder met 24mm en een Abarth uitlaat dus ben benieuwd wat dat wordt

Link naar reactie
Op moment zit hier een 177cc DR onder die de frees wel een paar keer heeft gezien, een ''PX'' krukas , 20mm Carb , versnellingsbak is ook aangepast, langere 4de versnelling, voor de rest is er het 1 en het ander gefreesd in het blok. Er zit nu nog een standaard uitlaat onder, omdat ik simpel nog niet weet wat ik er mooi onder vindt staan,.,

Ik ga deze week een 24mm carb erop zetten, en Vespatronic.

Zit best wel kracht in het blok en een top van 110km/u op de straat,onderin zit er erg veel kracht bovenin vindt ik het nog niet goedgenoeg.

110 op 8inch?

Heb ondertussen het andere blok ook terug en daar zit een Pinasco 177CC onder met 24mm en een Abarth uitlaat dus ben benieuwd wat dat wordt

Link naar reactie

110 was ook met een SIProad en 24mm, ding draait alleen veel te veel toeren, ik vindt 85/ 90 een heerlijke snelheid en heb nu nog een klein beetje gas over, vindt ik ook altijd een lekker gevoel

Moet zeggen dat hij het al een beste tijd volhoudt heb er ruim 3000 km meegereden zonder problemen ( op het spietje na)

Link naar reactie

Ja maar geen 3000km kot opengereden hè. Op 8" gaat die te hoog in toeren, en loopt ie warm. Ik spreek uit ondervinding : straalbezopen op autostrade, met kot open... Na 15 minuten en een kleine afdaling was het gedaan :) en een bruine streep in m'n broek en een zwarte op den tarmac...

Link naar reactie

nope hij heeft al echt ruim 3000km gereden met deze set-up, zonder problemen. Rijd eigenlijk ook nooit geen volgas dan tril je er vanaf en ben je gebroken na 30 minuten rijden , Af en toe trek ik hem is een stukkie open maar je wordt er niet vrolijk van, met 4.0 banden scheelt het wel een hele hoop, alleen moet je wel weer een adaptertje tussen wiel en blok maken anders loopt hij aan.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Aangezien ik mijn VBB1T zo goed als klaar heb, ben ik verder gegaan met 2 andere projecten die ik binnen een korte termijn klaar wil hebben

Het zijn mijn OG Nederlandse GL en mijn VNB1T, de GL wordt weer terug opgebouwd met de orginele delen en waarschijnlijk een PX motor en dit keer wil ik ook een schijfrem erop hebben, ik twijfel nog een beetje om ook de achter schijf van Sip hier op te gaan monteren.

Maar ik wil eerst de VNB1T afmaken...

Deze scooter is hard en ziet er gebruikt uit en daar houdt ik van, ik maak hem technise in orde en houdt hem voor de rest zoals die nu is, niet te veel accesoire lekker simpel. Ook het motorblok zal ik redelijk standaard houden, mischien een iets sneller cillindertje en grote carb maar daar zal het ook bij blijven..

ik begin met de motor en werk dan rustig naar voren, denk aan nieuwe kabels , nieuwe electra etc

Heb zo'n beetje alles op voorraad liggen dus moet niet heel veel tegen gaan zitten dan gok ik dat hij met een klein maandje weer terug op de weg is.

Hier een paar foto;s zoals ik hem gevonden heb,

Photo%2014-12-12%2020%2000%2020.jpg

Photo%2014-12-12%2008%2024%2019.jpg

Eerst wilde ik kijken wat het motorblok deed voordat ik hem ging reviseren dat ging eigenlijk allemaal prima Cillinder was los, voldoende compressie tot dat ik het carb boxje open maakte...

Photo%2014-12-12%2022%2013%2038.jpg

Photo%2014-12-12%2022%2015%2020.jpg

Eerst de boel maar is flink schoonmaken en besloten om het hele spul maar meteen uit elkaar te halen

Photo%2016-12-12%2012%2014%2048.jpg

Photo%2016-12-12%2012%2031%2059.jpg

Photo%2016-12-12%2013%2016%2014.jpg

Dus Vespa op de kant en motorblok eraf... .

Photo%2022-12-12%2020%2007%2059.jpg

zoals je ziet ging dat niet geheel simpel, de blokbout zat muurvast in de motor, dit werd dus aan de ene kant boren en aan de andere kant slijpen

Photo%2022-12-12%2021%2006%2049.jpg

Photo%2022-12-12%2021%2012%2020.jpg

Photo%2022-12-12%2021%2012%2020.jpg

Photo%2022-12-12%2021%2012%2020.jpg

Maar goed hij is eruit, en toen kwam het moeilijkste... Haal die oude bout er maar is uit, wat ik gedaan heb is al het rubber eromheen weggeboord aan beide kanten, en dan valt hij er zo uit..

Photo%2023-12-12%2016%2043%2039.jpg

Toen kon hij eindelijk in de bok, om vervolgens al die klei eraf te bikken..

Photo%2022-12-12%2021%2042%2040.jpg

Photo%2023-12-12%2016%2043%2045.jpg

Toen besloten om de klei te laten voor wat het is en het blok opengemaakt, alleen het kon ook niet anders, zat de cillinder er muurvast op.

Helaam vast gekoekt aan de voet.. vond ik best raar wat cillindertje en zuiger zelf liep vlekkenloos heen/weer en zag eruit als ''nieuw''

Photo%2025-12-12%2015%2040%2016.jpg

Photo%2025-12-12%2015%2054%2008.jpg

Photo%2025-12-12%2016%2016%2011.jpg

ondertussen de carters leeg getrokken en goed schoongemaakt

Photo%2026-12-12%2018%2059%2028.jpg

Photo%2026-12-12%2019%2038%2009.jpg

en nu is het tijd om het spul weer op te bouwen. ik heb alles al in huis, lagers,pakkingen ,koppeling,schakelkruis,Vespatronic, krukas etc alleen nog een Cillinder , wil graag in e buurt van de 125 blijven maar ben er nog niet helemaal uit..

Link naar reactie

Pinasco is inderdaad een fijn cillindertje, heb ik ook aan gedacht .

Maar dan ben ik weer geneigd om 177cc maar dat wil ik dit keer juist niet doen.

Leuk 125cc tje ben ik nog niet tegengekomen

Link naar reactie

en de nieuwe rubbers + bussen erin perse, eerst warm maken op een kookstel

Photo%2010-01-13%2019%2009%2040%20(1).jpg

En dan vervolgens in de pers, en wat ik altijd appart vind is dat er een stukje uit blijft steken.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

zal de draad in dit topic weer is oppakken.

Ik begin met mijn VNB1T, hier heb ik mijn logo's op laten maken, nu rap blok eronder en de kabels,lagers en de rest netjes maken

Photo%2021-05-13%2022%2011%2027.jpg

Photo%2021-05-13%2022%2017%2023.jpg

Photo%2021-05-13%2016%2032%2009.jpg

redelijk gelukt zo dacht ik.

En mijn VBB is ook weer zo goed als voor elkaar, eerst ben ik bezig geweest om de electra weer voor elkaar te krijgen. IK heb gekozen voor de SIP kabelboom voor Vespatronic en ik moet zeggen wat een heerlijk product.

daarna een omvormer hieraan gekoppeld zodat ik naast de accu ook de Garmin/telefoon/gopro kan opladen. Deze heb ik achter het orginele kastje gebouwd.

Photo%2002-06-13%2017%2019%2020%20(HDR).jpg

Photo%2002-06-13%2017%2025%2045.jpg

nu nog even een plek vinden voor het usb slot

en ook eindelijk mijn Bitubo gemonteerd.

Fv7UXffJ

Photo%2002-06-13%2021%2058%2014.jpg

Wel ben ik bang voor de uitlaat die ligt wat laag, deze zal ik proberen te veranderen

RbHWCFfB

JWaeMzdj

O9m2M2D5

QvYcGQ2Z

lwzE3jeG

oq3Btxgy

Nu rap aan de slag met de GL die kan ik aankomende week weer ophalen van de spuiter

Nlz7cflK

Link naar reactie

Succes Bas,

Mooi topic en gave scootert!

(Zie nu pas dat jij het ben),

Van het telefoon gesprek paar weken geleden...

Groeten,AJ van Karin uit R'dam

Link naar reactie

Ik was nog niet helemaal tevreden over mijn voorspatbord ik vond dat hij te veel boven mijn wiel zweefde , ben een beetje aan de slag gegaan met wat onderdelen die ik nog had liggen.

opzicht ziet het er stukken beter uit alleen moet de uitlaat wel aangepast worden die ligt nu veel te dicht op de grond.

fotouhn.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...