Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ruitenwisser plaatsen op een hoog windscherm GTS250ie


vespavino

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw heeft 7 jaar met een BMW C1 gereden (wat een heel knap concept blijft maar toch regelmatig wat onderhoudskosten nodig had)en rijdt nu een jaar GTS 300 met hoog windscherm. De C1 had idd ruitenwissers wat heel handig was. Zij rijdt dagelijks 2 x 20km en ook zij had de afgelopen weken last bij regenweer in het donker, dan is het heel moeilijk om door het scherm te kijken omdat de druppels lijken te reflecteren. Ik overweeg nu om het scherm inderdaad in te korten, maar tot op welke hoogte doe ik dat best om de luchtstroom toch nog over de helm te sturen? Of krijg je dan toch automatisch alle wind (en regen) op je helm ? De handschoenen met zeemvel zouden dan misschien een oplossing kunnen bieden om het vizier van de helm af kuisen ?.

Link naar reactie

@vignas : ik rij nu met een GT200 scherm, deze is voor mij en men 1m80 juist goed, hij komt ter hoogte van mijn mond/neus dus ik kijk vrolijk over het scherm heen en de wind word daardoor ook nog net rond mijn helm weggeduwd dus ik heb weinig last van wind.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik vind de vraag volledig terecht, zodra zoiets beschikbaar komt zal ik het erop zetten.

begrijp me niet verkeerd, zo'n scherm IS mottig, maar na een keertje testen heb ik het er nooit meer afgehaald. Het is tenslotte mijn dagelijks vervoersmiddel (stad) en het comfort is ook wat waard (net als zo'n verschikkelijk beenkleed in de winter: heerlijk). Ik vind de reacties dan ook behoorlijk kortzichtig; dat je er geen scherm op zet, prima, begrijpelijk zelfs, maar welke onnozelaar bedenkt er nu een voorruit zonder ruitenwisser...?

Link naar reactie

"Voorruit zonder ruitenwisser" is misschien wel bedacht door een onozelaar, maar was/is terug te vinden op x aantal motos (al dan niet af-fabriek zo geleverd). En als je dan "door" de ruit moet kijken bij regenweer, zie je idd minder dan op een "kale" moto. De ideale hoogte is volgens sommigen wanneer je juist over het scherm kunt kijken en hangt dus af van je eigen lengte. Feit dat je weinig of geen ruitenwissers op een motorscherm ziet, heeft waarschijnlijk ook te maken met het materiaal (ik zie niet dikwijls motorfietsen met een "glazen" voorruit, en op langere termijn lijkt glas mij toch wat meer ruitenwisserbestendig dan "plastic")

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...