Ga naar inhoud
Vespaforum.be

misa restauratie vraagjes


vesp1

Aanbevolen berichten

dag iedereen, ik ben reeds enkele jaren in het bezit van een gl150 misa '60. Wegens verbouwingen ben ik nu pas aan de restauratie toegekomen. De motor is intussen uit elkaar geweest en klaar. Testen moet wel nog gebeuren.

Ik wil hem qua carrosserie zo orgineel mogelijk houden.Nu heb ik dit forum al goed afgespeurd, maar blijf toch nog met wat vraagjes zitten;

- mijn orginele kleur is ivoor, heeft maxmeyer deze kleur in het gamma en welke is dit dan?

- in welke kleur was de standaard (poot), het rempedaal, spiraal vd voorvork gelakt?

- hadden de misa vespa's ook siem verlichting?

alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie

ik betwijfel dat uw kleur ivoor is of was origineel

rempedaal - alu origineel (dus blank)

lichten - Siem

Veer demper voor is een soort galvanisé

gr nico

Link naar reactie

Als je met "ivoor" lichtgeel bedoelt, kan het een originele Misa-lak zijn. Misa heeft een aantal gele VGLA vespa's geproduceerd en en rijden er nog een paar rond. Zeldzaam.

Deze lakken waren niet noodzakelijk van MaxMeyer, maar ook onder andere Ditzler en PPG.

Lak laten inscannen is een optie, maar nog beter de originele lak behouden.

Link naar reactie

GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN!!!!

ok, dan probeer ik de lichten ergens op de kop te tikken, nu zit er een plastieken achterlicht op. Heb me laten vertellen dat er normaal gesproken eentje moet opzitten met een oranje stoplicht,klopt dit?

@edwin: de lak is inderdaad lichtgeel, maar het probleem is dat hij volledig overspoten is in het paars en er moet gelast worden aan de bodemplaat. inscannen zal waarschijnlijk de enige optie zijn dan.

Link naar reactie

Type achterlicht hangt af van je chassisnummer. Kan zowel GS achterlicht met oranje kapje zijn (achterlicht in chassiskleur)als het latere verchroomde achterlicht van de VBB of VGLB.

Nog iets ? ;-)

nieuweafbeeldingjpg.png

Link naar reactie

ha tof! moet lukken dat we ons hier na 6 jaar opnieuw tegenkomen :-)

hoe was het met de kleur gesteld? is het te doen om hem z'n paarse jasje uit te doen denk je?

weet je of de poot nog orgineel is? er is zo'n zijstukje aan bijgelast, wilde dat eraf slijpen en hem opnieuw laten verzinken (is ook mee in het paars).

Link naar reactie
:-) mooie foto! is dat de jouwe? m'n chassisnummer is vgla1T 030431, welk achterlicht zou hier dan bijhoren?

Vespa op foto is niet van mij.

Ik heb opgezocht vanaf welk chassisnummer het achterlicht verandert. Ik ben niet helemaal zeker, maar denk vanaf VGLA1T 025241. In dat geval heb je een verchroomd achterlicht. Welk zit er nu op?

Het blijft natuurlijk theorie, want bij Misa werd niet altijd "tussen de lijntjes gekleurd"

Je kan de originele lak vrijmaken op de plaats van het achterlicht. De contouren van het achterlicht zijn meestal duidelijk herkenbaar. Het recentere achterlicht is aanzienlijk groter dan het oudere model en ziet er zo uit:

achterlicht.jpg

Link naar reactie

tof idd! ik heb mij al veel afgevraagd hoe het er mee was gesteld!! :)

wel, ik heb die zo gespoten gekocht van Jules.

heb er ook veel avonturen mee beleefd. :D

IMG_0052.jpg

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...