Ga naar inhoud
Vespaforum.be

problemen px 2011


px 2011

Aanbevolen berichten

hoi, ik ben sinds een maand in het bezit van een tweedehandse px van amper een half jaar oud met 700km op de teller, nu de de liefde op het eerste zicht wat gestild is (de passie voor vespa's is natuurlik alleen maar gestegen), heb ik toch al een paar kleine dingen aan de hand,die hopelijk onder garantie opgelost kunnen worden, nl na mijn derde tocht naar het werk,waar ie de hele dag in de regen stond, werkte mijn voorste pinkers helemaal niet meer,de achterste gaan heel langzaam uit en aan (pinkerdoos, relais al kapot????), verder ook een klein lek met volgens mij 99 procent olie uit de versnellingsbak en als derde puntje zei me straks een collega vespa(freak) dat er een opening te zien was tussen achterwang vd slijkplaat tov gedeelte waar de zadel op staat,dus het gedeelte waar de zwarte rubber loopt kan je bij mij idd tussendoor kijken,is dit normaal?

hopelijk wordt dit nogmaals onder garantie hersteld,ik heb jammer genoeg niet de kans gekregen om eens een andere nieuwe px te besturen en hoop verder dat vorige eigenaar hem hier niet voor heeft weggedaan...

Link naar reactie
gewoon naar je dealer gaan en laten herstellen, is onder garantie.
bedankt voor snelle reactie,dit was ik ook van zin,alleen ... ligt dealer van afkomst 250 km verder, ga morgen plaatselijke dealer hier over aanspreken en hopelijk heeft hij een oplossing. grtz
Link naar reactie
gewoon naar je dealer gaan en laten herstellen, is onder garantie.
mooie vespa trouwens die je bezit, kga hem zeker een keer tegenkomen,ik kom nl ook dikwijls in genk en omstreken. als je een witte px ziet met haperende pinkers ,dan ben ik het (lol)
Link naar reactie

amai, hopelijk zijn wij dan de alleenstaande gevallen, want vooraleer ik hem kocht heb ik toch uitgebreid gelezen op verschillende fora,maar nergens kwamen deze problemen voor,misschien wel een verklaring waarom er de laatste weken toch wel veel extreem jonge px-en te koop werden aangeboden op het internet...eveneens nog sukses.

Link naar reactie

Bij vespa is't elke dag maandag! ;-)

Als ik veronderstel wat je bedoelt met die rubber denk ik dat het gewoon te wijten is aan het feit dat je de bil niet goed aansluit bij het hermonteren. Eens goed zelf doen. Heb er ook al zo zien staan in de showroom. Nog erger vind ik dat er px'en het fabriek verlaten met gewoonweg verfdruipers in de lak.

Link naar reactie
werkte mijn voorste pinkers helemaal niet meer,de achterste gaan heel langzaam uit en aan (pinkerdoos, relais al kapot????)

Lampjes eens controleren. Als de voorste lampje stuk zijn dan doen de achterste lampjes raar

verder ook een klein lek met volgens mij 99 procent olie uit de versnellingsbak

wss schakelarmpje dat wat lekt. Waar bevindt de lek zich? (als het een klein lekje is, is het geen drama hoor)

als derde puntje zei me straks een collega vespa(freak) dat er een opening te zien was tussen achterwang vd slijkplaat tov gedeelte waar de zadel op staat,dus het gedeelte waar de zwarte rubber loopt kan je bij mij idd tussendoor kijken,is dit normaal?

Ja, is vrij normaal, ofwel is het haakje slecht dicht gedaan ofwel moet je gewoon de rubber terug goed trekken.

hopelijk wordt dit nogmaals onder garantie hersteld,ik heb jammer genoeg niet de kans gekregen om eens een andere nieuwe px te besturen en hoop verder dat vorige eigenaar hem hier niet voor heeft weggedaan...

garantie hangt af vanwaar de vespa komt...

Hem wegdoen daarvoor is vrij kortzichtig, een px is nog steeds "een voertuig uit de jaren '80"...

Link naar reactie
werkte mijn voorste pinkers helemaal niet meer,de achterste gaan heel langzaam uit en aan (pinkerdoos, relais al kapot????)

Lampjes eens controleren. Als de voorste lampje stuk zijn dan doen de achterste lampjes raar

verder ook een klein lek met volgens mij 99 procent olie uit de versnellingsbak

wss schakelarmpje dat wat lekt. Waar bevindt de lek zich? (als het een klein lekje is, is het geen drama hoor)

als derde puntje zei me straks een collega vespa(freak) dat er een opening te zien was tussen achterwang vd slijkplaat tov gedeelte waar de zadel op staat,dus het gedeelte waar de zwarte rubber loopt kan je bij mij idd tussendoor kijken,is dit normaal?

Ja, is vrij normaal, ofwel is het haakje slecht dicht gedaan ofwel moet je gewoon de rubber terug goed trekken.

hopelijk wordt dit nogmaals onder garantie hersteld,ik heb jammer genoeg niet de kans gekregen om eens een andere nieuwe px te besturen en hoop verder dat vorige eigenaar hem hier niet voor heeft weggedaan...

garantie hangt af vanwaar de vespa komt...

Hem wegdoen daarvoor is vrij kortzichtig, een px is nog steeds "een voertuig uit de jaren '80"...

kheb vandaag een plaatselijke dealer gebeld en hem gezegd dat ik bij hun op onderhoud zou komen en ook de kleiene problemen erbij vermeld, dealer wil in eerste poging niet opdraaien voor de fouten van piaggo, hij zou het moe zijn telkens "klanten" met een vespa die elders gekocht zou zijn bij hun over de vloer te krijgen om ze na de garantie nooit meer te zien...tja, van service gesproken? ik kan toch moeilijk 250 km gaan rijden voor een onderhoudsbeurt?? piaggo zou volgens hem niet volledig tegemoetkomen in de kosten voor de dealer (werkuren,onderdeelkosten enz,..)

Link naar reactie

Als een dealer spreekt, dat Piaggio niet tegemoet komt in de garantie, heb je meestal te doen met dealers die hun Vespa's via een grijze import leveren.

Staat jouw dealer op de officiële Vespa dealers lijst

==> http://www.be.vespa.com/nl_BE/voglio_vespa/contatta_punto_vendita/storelocator.aspx?brandId=1&searchDealer=1&contact=1

Om deze lijst te kunnen bekijken, moet je wel geregistreerd zijn.

Link naar reactie

een kruistournevis, een lampke van 1.5 euro en 5 minuten tijd, probleem nr1 opgelost

wat betreft de wang die niet aansluit: hebt ge uw wang er al is zelf afgehaald? probeer dat eens...

het hangt ervan af hoe groot het lek is, maar als het een druppelke is hier en daar is dat wreed normaal

veel te vroeg voor garantie, dealers etc.

Link naar reactie

De dealer heeft groot gelijk! Dit geldt voor elke dealer van elk type voertuig : herstellingen onder garantie worden aan een vast tarief vergoed aan de dealer. Meestal heeft de dealer meer werkuren dan voorzien, dus ja de dealer scheurt daar zijn broek aan. Er zijn heel wat "cowboys" op de markt. De dealers krijgen korting al naar gelang de afname. Multidealers zijn er op gefocust om zoveel mogelijk te verkopen, Maw kopen grote loten met grote korting aan en verkopen dan met een paar 100 EUR onder de prijs, maar service na verkoop dikke 0 dat brengt niet op. De gefrustreerde eigenaar gaat dan uiteindelijk op zoek naar een andere dealer en de brave zelfstandige is hiervan de dupe. Ik heb familie die jarenlang Kawa dealer is geweest en dit was dan ook zijn grootste frustratie. Uiteindelijk heeft hij de werkuren voor motoren niet bij hem gekocht verdubbeld, of 50% korting als wel bij hem gekocht, 't is maar hoe ge het beziet. Maar de garanties dat was dus een doorn in het oog, want de Multidealer deed er niets aan tot de eigenaar uiteindelijk bij hem terecht kwam. Straffer, als de klant een klacht indiende tegen de importeur dan stuurden ze die meestal door naar hem, "das nen hele goeie, die lost dat wel op". Ja dikwijls denken we 100 EUR uit te sparen, maar daarna,...

Link naar reactie

Dus als ik het goed begrijp is Vespa de grote verantwoordelijke want die moedigen het systeem aan door grotere kortingen te geven aan wie het meest verkoopt.Het blijft toch 2 jaar fabrieksgarantie he dus speelt het eigenlijk geen rol van waar hij komt.Maar het is zoals altijd met alles wat goed verkoopt dan springen er veel op om een graantje mee te pikken en niet altijd met de beste bedoelingen.De mensen die daar dan ene gekocht hebben die voelen dat al heel snel aan dat ze daar niet goed zitten en gaan dan op zoek naar een goede dealer en komen dan bij de oude dealers terecht.Deze winnen daar op termijn trouwens ook bij want een tevreden klant zal altijd terug komen.Maar nogmaals Vespa zelf is hierin de grote verantwoordelijke

Link naar reactie
... Deze winnen daar op termijn trouwens ook bij want een tevreden klant zal altijd terug komen...

Dat zou je denken, maar nee als ze straks een nieuwe kopen dan gaan ze weer bij de goedkoopste, en met de miserie... ..

Vergeet niet dat je aan verkopen het meeste verdient met de minste moeite en je klant gaat met een smile buiten. Presenteer een factuur van 100 EUR voor herstellingen en ge krijgt een zuur bakkes terug...

Link naar reactie
Sindo ik had het niet gedacht van U maar ik had het zelf niet beter kunnen uitdrukken.

En als de garantie gedaan is beginnen ze er zelf aan te sleutelen zodat een dealer er ook niets meer kan aan verdienen.

ze zullen toch nog altijd ergens terecht moeten voor wisselstukken en acesoires.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...