Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vragen in de loop van mijn restauratie, Vespa 50 special


David v

Aanbevolen berichten

Ik heb dit onderwerp aangemaakt om hier mijn vragen te stellen en niet telkens een nieuwe aan te moeten maken!

En laat ik maar beginnen met de eerste vragen,

- whitewalls? Worden ze snel lelijk,vies?

- ik zou graag een schokbreker willen waarbij de veer

te zien is bij mijn Vespa 50 specia(aan de voorkant)l , kan dat?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

oke ,

denk dat ik dat maar moet gaan doen dan!

ik ben van plan er een beetje een racer look van te maken ,

dus met banden met witte letters & rode veringen etc.

en kan kom ik bij de volgende vraag over een uitlaat! :

- kan er een sportuitlaat onder gezet worden( met de bocht van de oude )

- ik wil dat hij sneller optrekt ... iemand tips? (niet opgevoerd ivm. rollerbank etc.)

Link naar reactie

Ja dat is inderdaad ook wel waar , maar de bedoeling was meer om er wel zon uitlaat op te zetten voor de "racer look" en hem gewoon de toegestane snelheid te laten lopen, is dat wel mogelijk? Want de originele uitlaat ziet er naar mijn idee ziet super sportief/race uit.

Link naar reactie

Even over nagedacht en er achtergekomen dat het wel klopt...

Heb namelijk geen zin in de flikken ,

Maar ik heb een uitlaat die er op zat -> zon banaan...

Als ik die er wel op wil , wat moet ik daar dan aan doen?

Of is hij na 30 jaar nog gewoon goed? Wol wat erinzit enzo?

Link naar reactie

Zo'n banaan is ook al niet meer de originele uitlaat.

Ik zou gewoon nakijken wat je topsnelheid is. Als de vespa ongeveer 45km/u rijdt laat je hem gewoon zitten, haalt hij die snelheid niet kan je opteren voor een nieuwe (originele) uitlaat of een expantieuitlaatje.

Vroeger werden uitlaten die vol roet zaten uitgebrand, maar veiliger (en voor de prijs hoef je het niet te laten) is een nieuwe uitlaat aan te schaffen als hij vol roet zit of serieus begint te roesten (gaten).

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

@ mr160 : illigaal? Dus als je een tweedehands koopt met 1000 km erop , dan mag je niet terugzetten?? En als je een nieuwe koopt dan staanmze ook al op nul... Alleen dan kost het wat meer centen...

@ arti-bella : tja charme ... Dat zou het wel hebben als hij nog op die van mij zat... Maar helaas was dat niet het geval.. Dus kan ik of voor 80 euro eentje nieuw of voor ong 20 euro 2e hands... (kan het dus wel ?? Cijfers terug naar nul??)

Link naar reactie

Je kan cijfers terug naar nul zetten door een stukje kabel te nemen van een kmtellerkabel die vast te maken met je boormachine en dan die kabel in je teller te steken. Normaal doe je dit om te testen of een teller nog gaat maar je kan altijd eens proberen met hem in achteruit te zetten. Kzou zeggen veel succes :)

Link naar reactie
Je kan cijfers terug naar nul zetten door een stukje kabel te nemen van een kmtellerkabel die vast te maken met je boormachine en dan die kabel in je teller te steken. Normaal doe je dit om te testen of een teller nog gaat maar je kan altijd eens proberen met hem in achteruit te zetten. Kzou zeggen veel succes :)

duurt wel verschrikkelijk lang, ben ook bezig daarmee

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...