Ga naar inhoud
Vespaforum.be

knifeman ( niet het keukenmes ) - update


knifeman

Aanbevolen berichten

Aangezien ik al een tijdje op jullie forum lees en recentelijk geregistreerd ben, ben ik jullie nog een kleine voorstelling schuldig.

Ik ben de Knifeman, afkomstig uit het Waasland en woon sinds een 5 tal jaar in de Rupelstreek.

Altijd al fan van het goede leven geweest en een beetje reisziek. Ik ben al wat jaren actief in het 4x4 wereldje waar ik mee events en toerritten organiseer voor een grote club (met een klein autootje). Naast m'n vaste job ook nog actief in de event en gps wereld.

De laatste 10 jaar is de 4x4 scène in België sterk de kiem gesmoord en gaan we met de echte liefhebbers regelmatig in het buitenland (of andere continent) toeren... Op één van die reizen door Afrika kwamen we, naast de gebruikelijk terreinwagens en off-road motors, ook twee gekke knuiters tegen die ook een Dakar route aan het volgen waren met ,jawel, twee vespa's... dat beeld is me altijd bijgebleven en sindsdien de interesse naar Vespa sterk gegroeid.

Terwijl we vroeger bijna wekelijks een event of toerrit konden doen met de Suzuki, is het tegenwoordig weken wachten in de hoop dat het zoveelste event niet weer afgelast wordt. Ondertussen sleutel ik graag zelf verder aan mijn klein jeepke maar het bij goed weer spontaan zeggen 'we gaan een toerke doen' is in België niet meer mogelijk, daar is ons landje te klein voor geworden...

Dus... om een lang verhaal kort te maken ben ik na me al veel te lang in te houden ne 'plastieke' vespa gaan halen om terug dat -'t is goe weer en we zijn weg '- gevoel terug te krijgen en ik moet zeggen dat dat de laatste weken met de Vespa al enorm goed gelukt is ... we zien wel hoever we er mee komen ...

Voor de rest ga ik olle ni te veel lastigvallen met onnozele vragen en vooral pretentieloos lezen, leren en genieten.

gegroet...

Link naar reactie

paar pics van de avonturen

2011%252520Marokko%252520352.jpg

2011%252520Marokko%252520917.jpg

2011%252520Marokko%252520459.jpg

en wat kom je daar dan tegen als je 400 km de woestijn induikt (geen idee wat het is):

DSC00368.JPG

spijtig dat ik nooit een foto van die passerende Vespa's heb kunnen maken...

wie weet doen we nog wel eens over met de Vespa in den Vespa-Dakar van Duson.

gelijk dees mannen :

legendarischemotoren.jpg

Link naar reactie

geef toe dat het toch een pak leuker is in de woestijn te gaan crossen met je 4x4 dan in ons overbevolkt Vlaanderenland.

Idem voor de Vespa steek de grens over en plots kan je uren rijden zonder stoplicht, kruispunt, flitspaal, oprit,...

Link naar reactie

Klopt, vandaar ook de keuze nu voor een Vespa ...

offroad rijden in België kan bijna niet meer. van de 8 terreinen die er waren zijn er nog maar 2 open, elke boerenweg wordt afgesloten voor elk gemotoriseerd verkeer... Nu alle 4x4's - quads - enduro's er vantussen zijn, zijn ze nu de ruiters & mountainbikers aan het viseren...

dermee, zal wel occasioneel in Belgie gaan rijden, de rest in 't buitenland en mij tussendoor amuseren op ne Vespa ;)

Link naar reactie

PS... wij crossen niet ;) bij ons gaat het ook om een toerke op het gemak met af en toe eens een traag uitdagende technische stukken... op tijd stoppen voor een pintje, goed eten, kampvuurkes, elkaar helpen met restauraties & verbouwinge etc... 't heeft alleen 2 wielen meer

Link naar reactie
  • 4 weken later...
gisteren footplate geinstalleerd om wat meer bagage kwijt te kunnen, voorst bagagerekje vind ik maar niks op ne gts ... morgen eens testen wat er allemaal op kan... naftbus, boeketas, expressomachien, ...

kben gene fan van Plastics, maar die ziet er toch wel mooi uit! :)

Link naar reactie
Potverdikke, das interessant, wist ik niet. Bestaat dat ook voor een PX?

de one-man-home-made firma waar ik ze haalde is enkel voor GT, GTS & GTV , 'modern' vespa's dus...

http://www.classic-racks.co.uk/

ze hebben ook variant met koffie houder, maar die leek me minder bruikbaar

didge.jpg

trouwens aan 't denken die mottige top-koffer (ja, vriendinnen he) eraf te gooien en vervangen door ne classic-rack als deze

tom_demeulmeester_belguim.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...