Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop Vespa 180 Super Sport van 1965


Euroscooter

Aanbevolen berichten

Hallo, heuglijk nieuws vandaag!

Na lang lang lang het internet afgeschuimd te hebben heb ik eindelijk een geschikte SS180 gevonden.

Ik had al twee Vespa's type PK50S en PK125S maar was ook op zoek naar een iconisch '60s model.

Hij stond te koop op in Bretagne bij Scooterworld, is een tiental jaar geleden gerestaureerd en sindsdien is hij maar weinig gebruikt. De verkoper heeft bevestigd dat hij in zeer goede staat is ondanks z'n showroomleventje.

De kleur is wit, is volledig, geen roest of mechanische mankementen, prijs was genoeg maar gezien de staat niet exuberant, allez soit, naar mijn bescheiden mening toch.

Nu nog zien dat ik hem heelhuids naar Antwerpen krijg, maar de verkoper wil hem bekisten zodat hij makkelijk op een kamion geladen kan worden. Het transport regel ik zelf, ik werk in de sector dus voor een 360 euro wordt hij in een magazijn afgeleverd. Ik kon ook zelf gaan, maar dat kost ook brandstof, 750 km heen en weer bollen, overnachting en dus is de rekening rap gemaakt. Daarenboven kan ik pas in de tweede helft van september tijd vrijmaken, ik weet dat het leuker is om zelf de tocht te maken, maar ja...

Ik hoop hem over een paar weken te mogen verwachten, dan nog de papieren in orde brengen en op het TV meubel plaatsen, dan heb ik tenminste iets deftig om 's avonds naar te kijken ;)

Nee, met een beetje chance hebben we nog een mooi najaar en kan ik er nog wat ritjes mee maken, en daarna afwachten tot de lente.

Ergens op de site van www.scooterworld.fr staan er foto's van, ga gerust eens kijken, er staat nog ander lekkers tussen.

Link naar reactie

... ik bedoelde alleen maar dat het opgegeven jaar al niet klopt met het model, wie weet wat klopt er nog niet, en als ge veel geld betaalt ebt wil je toch wel het originele niet? kan even goed een spaanse 160 (GT) met SS logo's zijn dan...

Link naar reactie

De grijze kaart vermeld eerste ingebruikname op 1/7/1965.

Het chassisnummer is 5002, denk dat het jaartal wel snor zit.

Productie van de ss180 was van 64 tot 68, er zijn er maar 35000 gemaakt.

De verkoper heeft overigens ook een Spaanse motovespa te koop, maar tegen een veeel goedkopere prijs.

Ik ben er vrij gerust in.

Link naar reactie
... ik bedoelde alleen maar dat het opgegeven jaar al niet klopt met het model, wie weet wat klopt er nog niet, en als ge veel geld betaalt ebt wil je toch wel het originele niet? kan even goed een spaanse 160 (GT) met SS logo's zijn dan...

Spaanse GT heeft een rond kontje onder de kentekenplaat.

Link naar reactie

Bedankt, ook de voorvork is anders. Ik heb mij blijkbaar verkeerd uitgedrukt. Ik ga er vanuit dat het wel degelijk een 180SS is. Ik vind het alleen wel jammer dat het jaartal niet overeenkomt met het model, dat verwacht je dan wel in die prijsklasse. En dan moet je toch wel opletten of de rest nog wel klopt, algemeen gesproken.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Klopt niet, er zijn wel degelijke een MK1 & een MK2 geproduceerd. De tweede serie had geen batterij & contactsleutel meer, bovendien was de carburatie aangepast om het vastlopen – waar de eerste serie gevoelig aan was – tegen te gaan. Als het heel juist moet zijn: de allerlaatste zijn in 1968 geleverd met een “Hexagon Logo” en is er een reeks geweest voor de Verenigde Staten met een stuur van een Super/Primavera. Groeten Jan.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...