Euroscooter Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2011 Ik heb intussen nog eens met de verkoper contact opgenomen. De koplamp is authentiek, de exportmodellen hadden een knop, deze dus niet. Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 Zo, de SS is eindelijk aangekomen, uiteindelijk van Rennes naar Rijsel laten overvoeren door Motobycat, en daar opgegaald. Wat me direkt opviel, was een plas tweetakt aan het rempedaal. Soit, opgekuist, nieuwe tweetakt in de tank, en na twee keer trappen sloeg de motor vinnig aan. De eerste rijervaring was meer dan prettig, anders dan elk model waar ik tot nog toe mee gereden heb. De koppeling is zwaarder, motor trekt pittig op en draait soepel, de trekkracht en respons verwonderde me. De voorrem stelt niet veel voor, de achterrem remt gedoseerd en meer dan voldoende. Ik heb wel gemerkt dat kasseien niet echt haar ding zijn, misschien is het normaal, maar ik ga er toch op letten. En dan terug naar het tweetaktlek, er bleef maar brandstof door de vijzen in de treeplaat komen, en ook lekkage onder de knalpot. Daarom de carburator geïnspecteerd, maar gezien het bleef lekken met de naftkraan dicht, toch ook deze nagekeken. Omdat het hele huis vannacht begon te stinken naar de naft en reclamaties van de medebewoners heb ik deze morgen de tank gedemonteerd en leeggelaten. Daarbij opgemerkt dat er veel sediment in de tank zit, en ook een beetje in het glazen huis van de naftkraan. De brandstofslang is vrij hard geworden dus deze kan best vervangen worden, ik ga gelijk nieuwe rubbers halen voor de naftkraan om zeker te zijn. Deze zaterdag eens passeren bij den Danny, misschien heeft die het nodige wel liggen. Verder nog eens opzoeken hoe ik het best de tank kan reinigen. Och ja, er ontbreekt ook nog een bout op het vliegwiel, dat kan ik ook maar beter een nieuw voor zoeken. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 best ineens een moderne nieuwe (de nieuwe van SIP?) naftkraan steken, nieuwe naftdarm en eventueel nieuwe pakkingen voor de carbu. Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Mogelijk komt het lek van de dichting tussen benzinetank en naftkraan. Gewoon de moer in de nafttank een beetje aanspannen (met speciale sleutel) of een nieuwe dichting steken. Kijk ook eens na of het "ontluchtingsbuisje" van de naftkraan niet is losgekomen/afgebroken. Dan krijg je nog doorstroming van benzine als het kraantje toe staat. Kijk ook eens na of het filtertje in de benzinetank niet toegekoekt is, anders steek je idd best een nieuwe kraan. Houd bij het steken van een nieuwe darm de lengte aan van de oude. Omdat de uitgang van de benzinekraan aan de linkerzijde zit is het mogelijk dat er bij montage een knik in komt. Kasseien zijn geen probleem, alleen mooi in het midden rijden en gas open! En...proficiat met de aankoop, hopelijk beleef je er veel plezier aan! Groetjes, nero Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 29 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2011 Bedankt Nero, voor de info. Ik zal dus op zoek moeten naar een speciale kurketrekker voor de tank om de hele kraan te inspecteren. Zit er ook nog een filter in de benzinetank? Ik dacht dat het bezinkselglas daartoe diende. De lengte van de huidige benzinedarm is zo kort dat je die moet losmaken van de carburator vooraleer de tank eruit te krijgen. Ik dacht dat je voldoende speling moest hebben om de benzinetank te kunnen verwijderen en pas dan de kraan toedraaien. Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 1 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2011 Zo, ik heb als tijdelijke oplossing een nieuwe tank van een PX gestoken, op aanraden van de Sam. Verder de naftleiding vervangen en de carburator afgesteld, lekker traag in ralenti. De motor draait weer soepel, geen roest meer in de tank, en vooral, geen lekkende kraan dus geen stank meer in huis en het vrouwke weer content. De oude tank zal ik op m'n gemak onder handen nemen, maar nu kunnen we weer verder. De eerste rit door 't stad zit erop, zo'n 25 kilometer gereden, en buiten die voorvering niks dan plezier. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 2 oktober 2011 Delen Geplaatst: 2 oktober 2011 Zo horen we het graag, have fun. Grtjs Makke Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 3 oktober 2011 Delen Geplaatst: 3 oktober 2011 euroscooter ben jij van hoboken of kom jij soms in hoboken polderstad? grtz sidvespa Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 4 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2011 Inderdaad, ik woon in Polderstad. En ben jij diegene met die groene fifties Vespa in Polderstad? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 4 oktober 2011 Delen Geplaatst: 4 oktober 2011 euroscooter: ben eigenlijk ook van polderstad... Der zijn precies wel veel vespisti hiere, misschien is een bijeenkomstje doen in de schorre? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 4 oktober 2011 Delen Geplaatst: 4 oktober 2011 jup ben ik met die groene V32 van 1952 Bart voor mij ok enkel eerst wel even de voetbal kalender nazien voor ik een datum kan prikken hé grtz sidvespa Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 4 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2011 De Schorre, daar ben ik nog nooit geweest, maar ik woon hier dan ook nog maar sinds dit jaar. Das prima voor mij, prik maar een datum Sid, dan kom ik ook af. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 4 oktober 2011 Delen Geplaatst: 4 oktober 2011 ok zal één van de dagen eens kijken voor een datum grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 5 oktober 2011 Delen Geplaatst: 5 oktober 2011 zaterdag rond een uur of 4 -5 kan voor mij zien jullie dit zitten grtz sidvespa Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 6 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2011 Ok voor mij. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 6 oktober 2011 Delen Geplaatst: 6 oktober 2011 ok nu bart nog grtz sidvespa Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2011 Niks meer gehoord, den date gaat dus ni door? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 8 oktober 2011 Delen Geplaatst: 8 oktober 2011 kan ik je even bellen of jij mij mijn nr is 0499 80 25 62 grtz sidvespa Link naar reactie
sindo Geplaatst: 8 oktober 2011 Delen Geplaatst: 8 oktober 2011 sorry maar wilde nen Date topic opstarten, zonde deze zo naar de kl@& te doen Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 9 oktober 2011 Delen Geplaatst: 9 oktober 2011 sorry gasten, heb een drukke week gehad en heb het forum niet meer gecheckt. Volgende keer even mailen via mijn profiel, dan ben ik zeker op de hoogte. Ik weet niet helemaal wat sindo bedoeld, maar ik denk dat hij dit bedoelt: http://vespaforum.be/nl/forum/topic/20346 Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 10 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2011 Geen probleem, ik vond het best gezellig. Soit, ik heb nieuwe 6v lampjes gestoken, maar veel was ik daar niet mee, het groot licht wil niet werken en dus zijn de kleintjes ook weer gesprongen. Met m'n beperkte kennis van electronica ben ik dan maar beginnen zoeken wat het probleem kan zijn. De kabels in de koplamp zijn correct aangesloten volgens het schema dat ik vond op scooterhelp, het schakelkastje leek me ook in orde. Dan maar de contactdoos vanachter op de motor opengevezen, en geconstateerd dat de kabels daar aan vervanging toe zijn. Er is daar blijkbaar al eens aan geprutst, gesoldeerd, getaped, andere fiches, enz,... De kabels zijn zo verduurd dat het metaal blootligt, de beste en meest zinnige optie is dus heel de kabelboom vervangen. Nu, op zich lijkt dat een tegenvaller, maar gezien ik al langer van zin was om de oude ontsteking te vervangen door een moderne (haha) electronische, en daarmee de verlichting te verbeteren naar een 12 volt systeem, is dit niet zo erg. Een vespatronic steken zonder de originele kabels te vervangen is een risico dat ik wil vermijden. Verder moet de voorvering aangepast worden, er komt een Bitubo op, een nieuwe voorrem, en gelijk heel dat zaakje eens nakijken. Ik heb foto's genomen van de bekabeling, binnenkort eens posten hoe een originele kabel er na 46 jaar uitziet. Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 11 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2011 Overigens, ik ben wat wijzer geraakt over de mysterieuze ontbrekende schakelaar op de koplamp, en ook over de ontbrekende batterij. uit een artikel van Ashley Lenton, lid van de Veteran Vespa Club: "SS 180 Trivia Pete Quaife of the Kinks used to ride a white "C" reg SS between gigs. The later SS frame is essentially the same as that of the Rally 180 (though not the 200) As with the GS before it and the Rally later on, the SS was sold in some countries without battery, ignition switch or parking lights. The Speedo is unique to the SS. Although it looks the same as a later GS one in fact it has a different drive to accommodate a thicker cable. The panels are not interchangeable with Rally ones even though they look the same." Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Even een oude post vanonder het stof halen. Gisteren kreeg ik een brief in de bus van de Gendarmerie in Mordelles, waar ik deze scooter heb gekocht. Blijkbaar heeft een vorige mecanicien van Scooterworld de Gendarmerie getipt dat zijn vorige werkgever niet bang was voor onfrisse zaakjes. Tussen 2009 en 2011 zou deze een zeventigtal 150 cc curry restos hebben geïmporteerd en in Europa hebben verkocht als zijnde 125 cc, zonder de koper hiervan te verwittigen. Wow, denk je dan. De carte Grise van mijn SS was echter van 2005, met vermelding van de eerste inschrijving in Frankrijk, in 1965, oef. Mochten er natuurlijk mensen zijn die in het bezit zijn van een dergelijke wesp, het onderzoek loopt. Mijn aankoop + transport zijn destijds zo goed als mogelijk verlopen, mits enige gebreken, dus ik heb niet echt reden tot klagen. Maar het is toch wel schrijnend dat iemand die in z'n streek een goede naam had, getuige verschillende artikels op het net, voor het geld deze reputatie kwijt is. Om maar niet te spreken welke repercussies dit kan hebben voor z'n zaak en collectie. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.