Ga naar inhoud
Vespaforum.be

werking vespa px


bv

Aanbevolen berichten

zelf ben ik rond aan het kijken voor de aankoop van een vespa en twijfel zowat tss gts en px. gts is makkelijker denk ik, maar px vind ik meer de "oude" vespa stijl uitstralen.

Is het schakelen zo moeilijk, af valt dat al bij al nogal mee? en ik heb gemerkt dat er op de px voor het zadel 2 knopjes zijn en precies een benzine vensterke. ???? Is daar nog ne manuele choke op???

Een hele hoop vragen. maar ik wil echt een goed zicht krijgen op de px'kes en hun werking ;)

Link naar reactie

Je hebt een benzinekraan waar je open/gesloten/reserve hebt dus open is voor benzine te krijgen, gesloten om geen benzine te krijgen en reserve om op het laatste van u tank te rijden. Het andere is de choke die je meestal moet uittrekken om in gang te krijgen en daarna terug dicht moet doen. Dat vensterke is dus om te zien of je nog genoeg hebt. Ik zou als ik van u was gewoon eens opzoeken. Internet en misschien deze zoekfunctie van het forum staan vol van die informatie.

Link naar reactie

Arti, wat je zegt klopt niet helemaal.

PX heeft mengsmering, het venstertje is van de 2takt olie reservoir.

En er staat geen reserve op, maar wel een naftmeter.

Schakelen is even wennen, maar eens je er mee weg bent is het zoals een auto.

Als je van de motor overstapt is het handschakelen wel wennen, maar op zich wel heel eenvoudig.

Link naar reactie

ok, merci . ne keer es kijken of ik een testritje kan versieren bij de dealers, dan kan ik het schakelen es proberen. Lijkt me fijner om mee te rijden dan ne vario. en smaken verschillen misschien, ma ik vind de nieuwe px echt wel mooi, is niet zo veel afwijkend va het origineel denk ik??

;)

Link naar reactie

Testritje mag je sowieso vergeten vrees ik. Als je echt wil testrijden is het misschien beter enkele occasie's te gaan proberen bij particulieren, en misschien tik je een leuke op de kop. Schakelen is wat voeling, in het begin wat onwennig maar niet moeilijk.

De nieuwe PX wijkt niet af van de versie 2005 en later, behalve wat motorisch ivm uitstootnormen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...