brems Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 Heeft er iemand hoe dit het beste te herstellen is? Een scheur van 20 cm in mijn chassis,ik hoop dat de foto duidelijkheid brengt. Lassen over de volledig breuk of een ijzeren plaat langs de binnenkant lassen om het geheel te versterken? Oorzaak is volgens mij door in een diepe put te rijden eventueel in combinatie met versleten schokdemper. Iemand ervaring hiermee? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 is die scheur enkel in de lak? of ook in het frame :S Link naar reactie
bardi Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 Of alleen in de vernis... ..Lachen met Gette! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 Das niet mis! Ik denk dat je goed moet uitkijken voor vervorming van het frame door de klap (ook aan de andere kant). Ik vraag me af of je hier gewoon een las op kan zetten, qua stevig genoeg, maar een plaat eroverheen lassen aan de binnenkant wordt sowieso niks, denk ik, omdat de helft van de scheur in een ander compartiment valt (voor onder de tank, achter in het motorhuis) en omdat het fram daar een behoorlijk lastige kromming heeft. Link naar reactie
brems Geplaatst: 7 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2011 ik denk dat eerst een volledig demontage zich opdringt, en eens van naderbij bekijken Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 Het lijkt me straf dat plaatstaal op deze manier kan scheuren. Lijkt me eerder een diepe kras dan een scheur. Groetjes, nero. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 Het lijkt me straf dat plaatstaal op deze manier kan scheuren. Lijkt me eerder een diepe kras dan een scheur. dat hoop ik ook, anders zou ik me niet echt meer veilig voelen... om een frame zo te laten scheuren, moet je wel meer doen dan door enkele diepe putten rijden... Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 ...of mé ne plastieken rijden.) Groetjes, nero. Link naar reactie
pete Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 Neem aan dat je de scheur/kras niet eerder opmerkte, ben je zeker dat het recent is (door de put)? Mij lijkt het ook meer een kras dan een scheur. Hetgeen ook eventueel nog zou kunnen is dat het plamuur is onder de lak, die gebarsten is. Grtn. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 7 maart 2011 Delen Geplaatst: 7 maart 2011 Lijkt me toch dat je met je neus erop, moet kunnen vaststellen of dit een kras is of een barst in het metaal?? Link naar reactie
brems Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2011 is een scheur van het metaal,ik heb vanbinnenuit gekeken en het is moeilijk bereikbaar om een plaat over te lassen,is een recente scheur want nog geen roest te zien,kan alleen een combinatie zijn van een put +slechte schokdemper. Ik zal dit langs de buitenkant lassen,dit is de enige manier+nieuwe schokdemper steken Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 8 maart 2011 Delen Geplaatst: 8 maart 2011 Denk dat je je ophangrubbers, rubber op de veer en aansluiting van de veer bovenin ook maar even moet nakijken, want een blok behoort zelfs met een slechte veer niet zo'n torsie beweging te kunnen maken dat je frame ervan scheurt. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 maart 2011 Delen Geplaatst: 9 maart 2011 volgens mij is er ooit een reeks geweest die deze fout had. Ze zijn toen teruggeroepen door de fabriek als ik het goed heb maar lang niet allemaal zijn teruggekomen Link naar reactie
fajes Geplaatst: 9 maart 2011 Delen Geplaatst: 9 maart 2011 en in uiterste nood: http://www.vespaforum.be/nl/forum/topic/18116 Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 12 maart 2011 Delen Geplaatst: 12 maart 2011 mijne px had dat ook, net dezelfde scheur. Dat was al zo toen ik hem kocht. Dat is dan gewoon gelast in de renault garage (die restaureren ook oldtimers) met een plaatje aan de binnenzijde. Snog vrij netjes gedaan vo 80 eurokes (misschien wel duur vo lassen, maar tis goe gedaan) Link naar reactie
vespolia Geplaatst: 13 maart 2011 Delen Geplaatst: 13 maart 2011 Boor aan het einde v/d scheur een klein gaatje,en las dan de scheur met een half-automaat dicht. Het gaatje zorgt ervoor dat de scheur niet verder gaat. Tijdens het persen v/d plaat in de fabriek, rekt deze uit en kunnen er haarscheurtjes ontstaan die later groter worden. Eddy. Link naar reactie
brems Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2011 is braseren niet beter dan halfautomaat,kwestie van niet door de plaat te branden? Link naar reactie
vespolia Geplaatst: 14 maart 2011 Delen Geplaatst: 14 maart 2011 Ge kunt het inderdaad ook braseren,slechter is het zeker niet. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 15 maart 2011 Delen Geplaatst: 15 maart 2011 De beste oplossing is éérst de scheur afboren op beide uiteinden , daarna de scheur open snijden met een klein snijschijfje (opening 1 à 2mm)en dan lassen met TIG , eventueel met halfautomaat , maar zorg voor een goede doorlassing. Braseren is hier uit den boze daar het om spannigsscheuren gaat . Het gebruikte toevoegmateriaal bij deze laswijze is hiervoor minder geschikt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.