.carl. Geplaatst: 2 maart 2011 Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Hallo, mijn pk50xl valt stil vanaf de moment ik stil sta en mijn gat van het zadel til. Ter info: ik ben niet meteen een pluimgewicht. Voor de rest geen problemen: start prima, rijdt prima, draait prima, ook stationair maar wel zolang ik er blijf op zitten. Doe ik dat niet, gaat hij een seconde hoger in toeren en valt hij nog eens een seconde later gewoon stil. Iemand een idee waaraan dat zou kunnen liggen? Merci! Groeten, ciao, .c. Link naar reactie
cee Geplaatst: 2 maart 2011 Delen Geplaatst: 2 maart 2011 heb ik ook voorgehad... weet nog steeds niet waardoor het komt, maar na alles na te kijken was het in orde --' Link naar reactie
les Geplaatst: 3 maart 2011 Delen Geplaatst: 3 maart 2011 brandstof leiding die gekneld komt te zitten als de vering volldig is ontspannen denk ik. als je van het zadel afgaat en de 'kont' omhoog gaat van je wesp, het toerental dan meteen lichtjes omhoog gaat en dan stilvalt dan krijgt hij te weinig brandstof gaat even arm lopen en valt uiteindelijk stil omda de brandstof niet meer snel genoeg kan toegevoerd worden. dat of een gas/choke kabel die ergens lichtjes blijft hangen op een of andere manier maar ik gok het hardst op het eerste... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 3 maart 2011 Delen Geplaatst: 3 maart 2011 ook al nagekeken of je bougiekop er goed op zit? Link naar reactie
les Geplaatst: 3 maart 2011 Delen Geplaatst: 3 maart 2011 ook al nagekeken of je bougiekop er goed op zit? dat is ook een goede tip, dat verklaart alleen niet het verhogende toerental net voor het stilvallen... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 3 maart 2011 Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Aansluiting van je carbu al eens nagekekeni? De aansluiting kan wel eens voor problemen zorgen (4 lipjes met een insnijding tussen). Die carbu beweegt nl. lichtjes mee op en neer en vermits je geen pluimgewicht bent kan dit wel eens een groot verschil geven. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 4 maart 2011 Delen Geplaatst: 4 maart 2011 eigenlijk is da toch ideaal? je komt ergens aan, je stapt af en je vespa valt vanzelf stil ik vind da wel cool :-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 maart 2011 Delen Geplaatst: 4 maart 2011 Ik denk ook dat EriX in de goeie richting denkt; check voor de zekerheid de rest van je spruitstuk ook (dus of ie niet gebroken is en of ie nog goed vast zit op het blok) met de niet vedergewichten kun je met een ouwe veer en een hoge drempel nogal eens een flinke klap op dat spruitstuk veroorzaken Link naar reactie
.carl. Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2011 Merci gasten. Toch nog even melden wat er precies fout zat, we kunnen er maar van bijleren: idd, het probleem zat bij de aansluiting van de carbu met de cilinder. Door de raad van Erix die aansluiting even gecheckt en ik merkte dat die helemaal los zat. Er waren al drie lipjes van de vier afgebroken. Ik heb hem dan maar naar mijn technieker gebracht met de vraag als hij daar nog iets kon mee aanvangen. Hij heeft een aluminium stukje laten maken en past perfect (hoe precies, weet ik niet helemaal). Hij draait nu ook veel mooier in ralenti. Prima in orde! Bedankt voor de raad dus. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 10 maart 2011 Delen Geplaatst: 10 maart 2011 Voila, ik dacht het wel dat uw probleem daar zat. Heb dat ook zeker 3x voor gehad bij mij PK50XL, vooral door tegen te hoge snelheden over vrkeersdrempels te vliegen... Logisch dat die dan ook niet mooi draait want je zuigt dan valse lucht. Houdt het maar in de gaten dus. :-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 maart 2011 Delen Geplaatst: 11 maart 2011 Investeer in een stijvere achterveer! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.