Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gekocht :)


JuanPablo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik mag mij sinds afgelopen zaterdag eigenaar van een vespa noemen!

De Vespa stond al 15 jaar bij de lokale scootershop in de showroom en was niet te koop. Tot afgelopen zaterdag. Ik ken de eigenaar en hij gaat z'n shop verhuizen dus nu mocht de vespa toch weg. De deal gelijk rond gemaakt en nu staat ie in mijn garage. Volgens de kenteken papieren is het een SS180 uit 1965. Ook de check op scooterhelp op framenummer en motornummer geeft dat het een 1965 Super Sport 180 is. Voor de puristen: volgens mij is er inderdaad een andere koplamp gemonteerd er zijn er anderen 'billen' opgeschroefd.

Hij is origineel nederlands en ik ben denk ik de 3e eigenaar. Hier een poging om er wat foto's van te plaatsen:

http://img232.imageshack.us/img232/3481/20110226154700large.th.jpg

http://img339.imageshack.us/i/20110226154725large.jpg

Onder de linkerbil is ruimte (en een ophanging) voor een reservewiel. Dit zat er helaas niet bij dus die moet ik nog regelen. Voor degenen met een heel goed geheugen: ja in 2006 heb ik deze scooter ook al eens hier gepost maar toen wilde de eigenaar hem niet verkopen :) (post nu met een andere naam omdat ik de logingegevens van die oude account niet meer heb..)

Hij staat dus al 15 jaar stil (in een verwarmde showroom) maar hij ziet er nog perfect uit. Er moeten waarschijnlijk een paar nieuwe banden op en er zal wel een en ander moeten worden schoongemaakt voordat hij weer loopt. Hij is destijds rijdend weggezet. De motor gaat ook mooi rond en de cilinder heeft veel compressie.

Doel is hem binnenkort rijdend te maken en er dan deze zomer van de genieten. Aan het uiterlijk ga ik waarschijnlijk niets veranderen.

post-3628-13769185325.jpg

post-3628-13769185327697.jpg

Link naar reactie

Heb je destijds foto's gepost van de vespa in een vitrine?

De koplamp zou kunnen wijzen op een Amerikaanse SS180.

Je gaat er in ieder geval veel plezier aan beleven, proficiat!

Het stuur is er één van een GS150 serie5 en de billen en spatbord van een GS160 denk ik.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Heb je destijds foto's gepost van de vespa in een vitrine?

Yep :)

De koplamp zou kunnen wijzen op een Amerikaanse SS180.

Hij is origineel nederlands volgens de papieren.. dus misschien later een ander stuur erop gekomen.

Je gaat er in ieder geval veel plezier aan beleven, proficiat!

Daar ga ik vanuit!

Het stuur is er één van een GS150 serie5 en de billen en spatbord van een GS160 denk ik.

Bovenop het stuur zit een contactslot die volgens mij 3 standen kent. Had een GS ook een contactslot boven de km teller?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Een Gs150 VS5 heeft idd een contactslot, maar met 5 standen. Misschien heeft men een contactslot van een GS150 VS1 genomen, dit had 3 standen.

Moest je billen zoeken die wel correct zijn voor je wesp, deze worden tegenwoordig nieuw gemaakt (te zien op Ebay).

Mijn langetermijngeheugen werkt precies nog...:))

Groetjes, nero.

Edit: het zal een GS160 MK1 stuur zijn, tenzij er een rood "lichtje" staat voor het contacslot.

Link naar reactie

Een SS180 heeft idd 2 dezelfde velgringen. Dat klopt tenminste ;)

Ergens wel een spijtige zaak, 2 van de mooiste vespa's dooreen gehaspeld.

Moest je nu een GS160 vinden met SS-billen, stuur en spatbord zou je 2 perfecte vespa's krijgen :))

Eén van de vorige eigenaars wou blijkbaar de kracht van een SS-motor gecombineerd met de ronde vormen van zijn "oude" GS160. Gewoon wat onderdeeltjes overzetten en klaar was kees!

Groetjes, nero.

Link naar reactie
..., maar denk nu eerder mischien gewoon een late GS160?

Het stuur van een MK2 had een rechthoekige lichtschakelaar, deze een ronde (GS150/GS160MK1).

De motor lijkt me ook SS180.

Het achterlicht is dan weer een GS160-model.

Het handschoenkastje lijkt me ook SS180, alleen het slotje klopt niet (dit kan wel vernieuwd zijn).

Staan er logo's op?

Groetjes, nero.

Edit: het neusje (waar de claxon in staat) is dan weer GS160.

Heel raar allemaal...

Link naar reactie

@mr160

die lelijke bruine ken ik van ergens: Marjolijn's Vespa GS.

Zou wel eens kunnen kloppen, want voor restauratie was dat ook een blauwe.

Dus de billen van een SS180 passen op het frame van een GS160?

Link naar reactie

Bij de MK1 rond, bij de MKII rechthoekig.

Misschien dat er voor de duitse markt een ronde lichtschakelaar werd voorzien, maar dan kwam er idd een 2de bij voor de pinkers.

(de witte heeft een rechthoekige schakelaar)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Edwin...

Laat Marjolijn het maar niet horen,(Bedoel lezen)...

HaHa

Groet,AJ

Link naar reactie

@JuanPablo: kun je een paar foto's posten van de logo's of als er geen opzitten, de plaats waar deze zouden gezeten hebben?

Groetjes, nero.

ps: bij mij liggen er S1's van Michelin op. Vrij "snelle" band en heerlijk bochten nemen als het wegdek er niet te glad bij ligt.

ps1: dat is nu juist het probleem, de witte is een GS160 MKII.:)

Link naar reactie

Hier nog een interessante link: http://ss180archive.netfirms.com/

En als men even doorklikt komt men dit tegen:

"Production of the SS did actually start at the end of 1964. This means that if you buy a very early recent import you may end up with a "B" suffix on your age related plate. This might look a bit odd since imports to this country did not start until April 1965 and so there are plenty of the earlier GS160 models around with "C"suffixes."

Voor zover ik het begrijp zouden er GS160 rondrijden met VSC1T rondrijden en SS180 met VSB1T als prefix.

Indien dit klopt heb je een GS160 met een VSC1T prefix, waarschijnlijk gemaakt voor uitvoer voor de Engelse markt.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...