Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gekocht :)


JuanPablo

Aanbevolen berichten

Ik zal van het weekend nog eens wat fotos maken. Er zitten geen badges op.. hij is origineel in nederland geleverd en daar in 1965 op kenteken gezet. Op die (hele oude) kentekenpapieren staat dat het een '180 Super Sport' is.. maakt me nu niet zoveel uit of het uiterlijk een mix van twee modellen is, ik ga hem netjes rijdend maken en hem ws nooit meer wegdoen :) kan niet wachten om er deze zomer veel mee weg te gaan.

Link naar reactie

Ik wil er trouwens wel de originele badges op doen. Dus op de voorkant 'Vespa SS' en op de achterkant 'Super Sport' geloof ik.. Voordat ik dat doe wil ik eigenlijk wel weten of dat dan de juiste zijn maar goed :) Die badges: plak je die of zitten die met van die pinnetjes vast? (er zitten nergens gaatjes in het bodywork) Heb even aan het voorschild gevoeld maar dat is echt nog dun plaatstaal en geen cm plamuur :)

Link naar reactie

Je zou er beter Vespa GS en Grand Sport op monteren... eigenlijk heb je de ideale GS; er een met een iets snellere motor ;)

Nou ja - dat is als ik Nero's verhaal lees ook nog maar de vraag; eigenlijk zou je eens de diameter van je cilinder moeten meten, mocht je de kop/pet er eens af hebben; dan kun je pas met zekerheid zeggen of je een 180 of 160cc blok hebt!

Als je er SS op gaat zetten en je komt eens op een bijeenkomst, zul je in ieder geval met iedereen een praatje aan kunnen knopen over waarom de badges op je scooter niet overeenkomen met het model waar je op rijd ;) Het kan prima op je papieren en in je frame geslagen staan dat het een SS is, maar dat is nou juist die 1% van een Vespa die je niet van ver af ziet aankomen, gheghe.

Kijk even bij een online shop als SIP, dan zul je zien dat er gaatjes in de meeste logo's zitten voor rivetten. Alleen hele oude logo's of de logo's van MISA Vespa's werden gelijmd.

Aan het schakelaartje/kabelhoudertje onder je achterrem kun je zien of ie eens overgespoten is geweest; dat zou niet in de bodykleur moeten zijn gespoten, bij jou is ie dat wel; het kan dus zijn dat de gaatjes tijdens die overspuitklus even gevuld werden, of dat de afgeslepen rivetten er nog onder zitten ergens.

Zou je mij (of nero, of dave) eens foto's van de VIN en het motorblok nummer willen mailen? Wie weet kunnen zien of de nummers origineel zijn?

Link naar reactie

of hij zo op vraag gemaakt bij de dealer? kan toch ook, vroeger deden ze wel meer van die dingen en tja als je alle onderdelen zomaar voorhanden hebt...

Link naar reactie

@ Christiaan: JuanPablo zegt hogerop dat het motornummer begint met VSC1M. Dan zou ook het motornummer onder handen zijn genomen? Lijkt me onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

@ JuanPablo: vooraleer je gaat veranderen of toevoegen, zou ik afwachten tot je zeker weet wat je gekocht hebt. Indien destijds aan deze vespa is geprutst (Hollandse curry), kan je daarna aanpassen wat je wil. Het zal dan niks aan de waarde van je vespa veranderen.

Maar ik denk dat Dave gelijk heeft en het een overgangsmodel betreft (framenummer origineel, lak origineel?). In dat geval zou ik NIKS veranderen, want dat zou de waarde alleen maar doen dalen, zelfs met een "Super Sport" embleem.

Link naar reactie

De persoon van wie ik de Vespa kocht heeft hem 15 jaar gehad, via hem ben ik in contact gekomen met de oorspronkelijke eigenaar en die vertelde dat er destijds eea is verwisseld. Het is dus een samenstelling (raapsel) van een GS en een SS. Beetje jammer maar eerlijk gezegd vind ik de looks van de GS mooier dan die van de SS. Ik ga hem de komende 30 jaar waarschijnlijk niet verkopen dus in plaats van me er druk om maken ga ik er van proberen te genieten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...