Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa for Life 2010


geertvespa

Aanbevolen berichten

Beste vespisti,

Van 18 tot en met 24 december organiseert Studio Brussel voor de vijfde keer Music For Life: een zes dagen durende radiomarathon vanuit Het Glazen Huis – dit jaar op de groenplaats in Antwerpen – waarbij luisteraars geld bieden om hun favoriete plaat op de radio te horen.

Bij de vorige editie is hieruit de actie “Vespa for Life” ontstaan, een inzamelactie onder de vespisti waarin VC Gent het voortouw heeft genomen.

Vermits Het Glazen Huis dit jaar in Antwerpen staat, heeft VC Antwerpen deze taak dit jaar op zich genomen.

Wat gaan we doen?

Eerst en vooral gaan we elke Belgische vespaclub aanspreken (of toch die waar we gegevens van hebben) en vragen om onze actie te steunen. Dit kan door onze gadgets te verkopen, of door zelf een actie op touw te zetten.

Dit jaar hebben we, net als vorig jaar, stickers om te verkopen aan 5€.

Nieuw dit jaar zijn kerstkaartjes. We hebben hier 2 verschillende ontwerpen en deze zullen verkocht worden aan 1€ per stuk.

Verder hebben we ook een aantal attributen te veil. Meer info hierover volgt op www.vespaforum.be

19 november tot 18 december 2010:

Vespa for Life komt naar je toe:

Heb je een clubavond, rondrit, fuif,… en je verwacht dat er wel wat stickers en/of postkaarten verkocht kunnen worden? Laat het even weten en we zullen trachten aanwezig te zijn.

19 december 2010:

Op zondag 19 december 2010 gaan we trachten met zoveel mogelijk vespisten onze cheque af te geven aan Het Glazen Huis. Details volgen hier nog vermits we hiervoor nog contact hebben met stubru.

Belangrijk!

Het ganse gebeuren is GEEN actie van Vespaclub Antwerpen en gebeurt NIET in naam van VC Antwerpen. Het is een initiatief van een aantal leden, waarbij VC Antwerpen de coördinatie op zich neemt om alles vanaf 1 punt te coördineren.

De bedoeling is een nationale actie te creëren met de medewerking van vespaclubs en individuele vespisten in België.

Praktisch:

Geld storten kan rechtstreeks op rekeningnummer 000-0006566-67 van het rode kruis.

Welke mededeling gebruiken?

Doe je een gift en verwacht je hiervoor geen tegenprestatie?

Vermeld dan GIFT-MFL107

Elke rechtstreekse gift zonder tegenprestatie en vanaf 30 euro op jaarbasis geeft recht op een fiscaal attest. Een tegenprestatie kan zijn: logovermelding, promotionele aandacht, levering van een goed of dienst, toegang tot een concert, gebouw, activiteit, evenement ...

Doe je een collectieve geldinzameling door een verkoop, activiteit, ...?

Vermeld dan ACTIE – MFL107 Het resultaat van een geldinzameling geeft geen recht op een fiscaal attest

Vragen over stortingen en fiscale attesten? Het antwoord staat hier: http://www.musicforlife.rodekruis.be/mfl.net?id=7999

GELIEVE VOOR BESTELLING VAN POSTKAARTEN EN STICKERS NIET RECHTSTREEKS OP BOVENSTAAND REKNR. TE STORTEN. Dit rekeningnummer is immers van het rode kruis en kunnen we niet kort opvolgen.

Meer info over Music for Life en de inzamelactie voor 2010:

Naast een geldinzamelactie wil Music For Life ook de nodige bewustmaking creëren voor een “stille ramp”: een wereldprobleem waar het Rode Kruis zich voor inzet, maar wat niet dagelijks de schijnwerkers van de media haalt. Zo wil Music for Life dit jaar de aandacht vestigen op het lot van weeskinderen die hun ouders verloren hebben aan AIDS.

Het ingezamelde bedrag van Music for Life 2010 zal dan ook integraal besteed worden aan de hulpprogramma’s van het Rode Kruis voor weeskinderen van AIDS-ouders.

Waarom deze problematiek?

Wereldwijd hebben 15 miljoen kinderen hun moeder of vader verloren aan AIDS.

Ze blijven alleen achter. Geen ouders, geen huis, geen medische zorgen, niets. Opgroeien zonder ouders tekent hen voor het leven.

Wie zal voor hen zorgen? Wie geeft hen eten, kleding, onderwijs, een huis, een opvoeding? Wie geeft hen opnieuw een leven?

Weeskinderen van AIDS-ouders hebben onze hulp meer dan nodig. Daarom organiseren Studio Brussel en Rode Kruis Vlaanderen Music for Life, in de hoop dat een verschil kunnen maken in het leven van zoveel weeskinderen over de hele wereld.

Wat doet het Rode Kruis?

In Zuidelijk Afrika, waar het gros van de weeskinderen van AIDS-ouders zich bevinden, bereikt het Rode Kruis via verschillende hulpprogramma’s jaarlijks meer dan 100.000 weeskinderen.

Deze hulpprogramma’s worden geïntegreerd opgevat – scholing, materiële en psychologische bijstand en toegang tot gezondheidszorg – met veel aandacht voor langere termijn en de duurzaamheid van de programma’s.

http://www.stubru.be

http://www.rodekruis.be

Evenement: Andere

Georganiseerd door: Vespa for Life

Lokatie: Antwerpen

Link naar reactie

Kick off verkoop: vrijdag 19 november op de kroegavond van VCA (Nieuwe zurenborger, Dageraadplaats, Antwerpen. vanaf 21.00u)

De kerstkaarten zullen er al zijn. Voor de sticker zullen jullie geduld moeten hebben tot volgende week.

Bestellingen via:

VespaforLife@hotmail.be

Link naar reactie
Als de stickers er zijn, wil ik er alvast al een paar. En hoop dat jullie meer dan het bedrag van vorig jaar (€4505) binnen halen en hoop er bij te kunnen zijn op 19dec.

Grtz Michel

Wie geeft wat hij heeft, is... (ken je dat?)

Als het er maar voor zorgt da er 's winters wa volk buitenkomt!!

Link naar reactie
alle clubs waarvan ik een emailadres kon vinden, zijn ook gecontakteerd

Bij ons is het niet toegekomen (info@vespaclubleuven.be) maar we hebben intussen de actie wel op ons forum gezet.

We zullen de bestelling groeperen en in één keer doorsturen. Tegen wanneer moet die ten laatste bij jullie zijn?

Groetjes,

Heidi

Link naar reactie

Lucy, in principe hebben we tijd tot 18 december, natuurlijk zolang de voorraad strekt. Indien jullie nog een clubavond of iets dergelijks gepland hebben voor die datum willen we gerust afkomen om te verkopen

Link naar reactie

Ik denk dat jullie met kaartjes en stickertjes die 4505 eurootjes niet gaan halen. misschien toch een fluo dingske...het mijne is ook bijna opgesoupeerd en dat was toch een succes vorig jaar...

Bovendien vind ik het logo supergeslaagd, echt mooi. Ook de kaartjes zijn heel mooi dus heel mijn familie mag er ééntje verwachten. Jammer dat er geen verwijzing opstaat naar Vespa for life.

Genoeg geneut over mijn mening. Bestelling komt eraan. Bovendien hoop ik met de Mechelse vijf ook iets te organiseren. Stad Mechelen organiseert ook een optreden voor Music for life, misschien kunnen wij daar iets doen. Of allemaal samen pinten gaan drinken voor het goeie doel. Nu de hype een toppunt heeft bereikt, zullen die stickertjes daar wel verkopen.

http://www.mechelen.be/press/1730/mechelen-for-life-zoekt-vrijwilligers.html

Gtz allemaal.

Link naar reactie

een neutraal kerstkaartje is juist een slimme aanpak -> die kan je blijven gebruiken tot als ze op zijn

Pieter1, je kan toch 4.505 kerstkaartjes bestellen ?

Link naar reactie

Heb een kleine familie en niet zo veel vrienden ;-). Maar je kan gelijk hebben. misschien als ik genoeg stickertjes koop, hoef ik de VBB niet te herspuiten, NOT. Ik geef mijn bestelling door aan Heidi van VCL, dan kan ze deze meesturen met het stickertje van de deugnietenrit.

Gtz allemaal en respect.

Link naar reactie

http://www.mechelenforlife.be/

Misschien een idee voor VCA en alle anderen, met enkele vespisten afkomen naar dit evenement om te verkopen en nadien mee te feesten. Vorig jaar waren de optredens wel de moeite. Op mijn steun kan je rekenen, al moet ik de acma naar ginds duwen. Bovendien is het leuk. En drinken we samen een glas. Ik denk dat dit kan slagen, maar nogmaals dit is niet mijn project, het is gewoon een ideetje.

Aan VCA en de anderen de keuze. Zoals steeds is na een ritje tot hier iedereen welkom in mijn huis voor een natje en een droogje. Ik heb ook een droogkast, goeie verwarming en een lieve madam (een soepeke, koffie en croissant kan er wel af). Eventueel heb ik logement voor een paar vespisti, die tot 's avonds willen doorgaan. De wespjes gaan wel in de garage geen probleem.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Pieter, bedankt voor de steun alvast. Op de kaartjes staat op de achterkant wel iets van music en vespa for life vermeld.

Wat betreft mechelen for life, zaterdag 18-12 is het ook kerstrit in Rumst, misschien kunnen we combineren

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...