Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke helm kopen? Momo Design of niet?


Bennieboy

Aanbevolen berichten

Hey vespisten,

Ik heb me een aantal weken geleden een Vespa GTV aangeschaft. Ik wou graag een helm die onder m'n zadel paste en jammer genoeg was dit enkel en alleen maar een LEM. Eerlijk gezegd...niet echt content van! Er k omt ontzettend veel wind onder m'n helm bij hoge snelheden en vanaf een snelheid van 70km/u krijg ik gewoonweg het gevoel of de helm van m'n hoofd wordt geblazen ;)

Ik weet dat ik een dik kopke heb, maar ze hebben in de winkel toch m'n maat genomen en zeiden dat nen XL goe was ma soit...

Nu vroeg ik mij af wa er echt ne goeien helm is voor ne Vespa. Kwil ook wel graag ne schonen helm da bij ne vespa past...dus beetje retro style mag gerust.

Zijn die helmen van Vespa nu in feite nen aanrader want kheb ook al gehoord da da ni echt het geval is. En wa met nen helm van Momo-Design? Vind dat echt prachtige helmen, maar helaas ook niet van de goedkoopste en daarom wou ik wel eens horen wat de ervaringen hiermee zijn. Zijn deze helmen echt hun geld waard of koop ik toch beter iets anders voor dat geld?

Thx voor de respons alvast

Link naar reactie

Hey daansimba,

Heb je nog een aantal helmen liggen ofwat? Klinkt wel interessant, vooral de Momo Design want dat vind ik echt pareltjes van helmen maar ook wel zo'n Vespa helmen. Heb je anders is geen fotootje van beide voor me ofzo? En wa is de prijs van de helmen. Misschien kan je hem aan mij nog wel kwijt;)

@Peter: Denk inderdaad dat zo'n systeemhelm wel een stuk comfortabeler zal rijden, maar ik vind het echt zo totaal niet Vespa e :) Geef mij op m'n Wesp maar een open helmpje, hoewel ik dan idd wel aan compfort zal moeten inboeten

Link naar reactie

Nu heb ik onder andere een Momo fighter, een Caberg Systeemhelm, en nog een Shark integraalhelm.

Ik had vroeger het type police helmet + klep, met goggles voor de Vespa, en ik prefereer dat boven een Momo.

De klep is super tegen zonlicht, vooral tegen hoogtezon, en de goggles als het weer wat guurder is.

Qua uiterlijk en gebruik vind ik dat een momo daar niet aan kan tippen.

Een systeemhelm vind ik niet verkeerd voor een moderne Vespa, mijn type is de Justissimo GT2, met inklapbaar zonnevizier, blue tooth systeem is optioneel, zalig in gebruik.

Moest ik een nieuwe kopen voor de Vespa, dan liever iets in de aard van de Marushin C139, met inklapbaar zonnevizier.

Voor goede prijzen, www.motoin.de , wel zien dat ge goed weet wat uw maat is.

Link naar reactie

Ben vandaag gaan kijken voor een nieuwe helm want man...die LEM met dit koude weertje is echt niet te doen :)

Heb echt tal van helmen op m'n hoofd gehad en had direct door dat LEM genen topper was :) Een Momo-Design vond ik echt knap maar eerlijk gezegd paste die toch minder goed op m'n hoofd. Heb me dan ook een Ferrari helm opgezet, ook prachtig ding maar helemaal niet voor mij bestemd precies ;)

Dan ook nog een Vespa Granturismo helm opgezet en deze zat direct als gegoten en heb dan maar besloten om deze te nemen, ook al zijn de momo's veel vetter...maar ja...comfort ging hier wel even voor! En ja hoor...de rit naar huis met m'n nieuwe helm was een wereld van verschil! Ben blij dat ik ben overgeschakeld ;)

Besef ook wel dat dit misschien niet de meest veilige helmen zijn, maar weet wel dat ze bescherming bieden...alle geluk! En probeer natuurlijk ook geen waaghals te zijn in het verkeer ;)

M'n Wesp is in de eerste plaats nog altijd bedoeld om chill te cruize e ;)

Link naar reactie
Ben vandaag gaan kijken voor een nieuwe helm want man...die LEM met dit koude weertje is echt niet te doen :)

Heb echt tal van helmen op m'n hoofd gehad en had direct door dat LEM genen topper was :) Een Momo-Design vond ik echt knap maar eerlijk gezegd paste die toch minder goed op m'n hoofd. Heb me dan ook een Ferrari helm opgezet, ook prachtig ding maar helemaal niet voor mij bestemd precies ;)

Dan ook nog een Vespa Granturismo helm opgezet en deze zat direct als gegoten en heb dan maar besloten om deze te nemen, ook al zijn de momo's veel vetter...maar ja...comfort ging hier wel even voor! En ja hoor...de rit naar huis met m'n nieuwe helm was een wereld van verschil! Ben blij dat ik ben overgeschakeld ;)

Besef ook wel dat dit misschien niet de meest veilige helmen zijn, maar weet wel dat ze bescherming bieden...alle geluk! En probeer natuurlijk ook geen waaghals te zijn in het verkeer ;)

M'n Wesp is in de eerste plaats nog altijd bedoeld om chill te cruize e ;)

En denk je dat een Granturismo helm in de winter beter is dan een LEM?

Kort vizier net als de LEM.

Het enige wat echt verschil zou maken is een vizier tot onder de kin.

Ik heb zowel de momo,de Granturismo als de Nolan N43

en de Nolan is de enige die deugt in de winter.

Link naar reactie

Mja of hij nu echt geschikt is voor op heel koude winterdagen ga ik ook niet zeggen, integendeel :) maar tis ni da m'n Vespa m'n enige vervoermiddel is. Alst echt koud is of vies weer komk toch ni buiten met de Vespa en pak ik gewoon m'n auto :) Zowieso zal een scherm tot onder de kin het beste zijn om de koude te tolereren, dat zeiden ze me in de winkel ook .

Maar wat ik wel voel is dat ik nu geen wind meer binnen krijg, dat de helm tenminste stevig blijft zitten bij hogere snelheid en dat ik er warme oren mee heb dus voor mij al stukken beter ;)

Link naar reactie

watje !! ;-)

Vorige winter gewoon blijven doorrijden met de Vespa-Granturismo hoor ... das koud ja ... maar bevriezen ... pff

eneuh ... als ge teveel "zevert" misschien ... al da nat bevriest rapper hé !

Al moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik ook stilaan ga uitkijken naar een systeemhelm, kwestie van meer veiligheid !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...