Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Fietsersbond tegen 2- takt.


lois

Aanbevolen berichten

Het gaat hier duidelijk over snorfietsen die een max. snelheid van 25km/u halen.

Gesteld (waar heb ik dat nog gehoord) dat een fietser een snelheid van ongeveer 20km/u haalt, is dit een verschil van 5km/u.

De auto's in de bebouwde kom mogen 50km/u. Dit is het dubbele van de snelheid van een snorfiets!

Dus wil de fietsenbond hier eigenlijk zeggen: die vervuilende snorfietsen rijden in "onze" weg. Het is beter dat ze hun laten verongelukken op rijbaan voor auto's, 2 vliegen in 1 klap dus.

Het "Bart De Wever syndroom" neemt uitbreiding...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero

Neen neen, het gaat over die brommerkes die normaal 45km/u mogen.

Ik vind dat eigenlijk heel normaal hoor.

Ze vragen: Om die 45km/u brommers niet meer toe te laten op het fietspad in de bebouwde kom.

Het gaat dus niet over snorfietsen.

daarnaast gaat het volgens mij over nieuwe tweetakt motoren en niet over oude motoren.

Als die dingen inderdaad evenveel uitstaoten als een vrachtwagen,... dan kan je toch echt wel vragen om of dat beter op te lossen. Wat de meeste fabrikanten trouwens doen.

Probleem is vooral dat De Zondag het natuurlijk wel zeer sensationeel brengt. Daar kunnen die gasten van de fietsersbond niet aan doen. Hun citaten worden nogal uit de context gerukt en zeer eenzijdig gebracht.

Ik ben het wel eens dat ze ook wel eens zouden mogen optreden die die wilertoeristen die zicht te goed volen voor het fietspad. Dat zijn trouwens dezelfde gasten die je een dag later met je Vespa op de foetspad drummen omdat ze dan vinden dat de straat voorbehouden moet zijn voor blikken koekendozen.

Link naar reactie

Mijn commentaar gaat wel over het filmpje (waarvan het artikel een flauw afkooksel is), dat gaat over snorfietsen, maar daar wordt omschreven als "scooters".

Voor de rest, moesten àl de weggebruikers wat meer respect voor elkaar opbrengen, waren al meer dan de helft van alle mobiliteitsproblemen opgelost.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Tiens, wat weegt er meer op het milieu, tweetaktmotoren of...

1. een van de grootste petrochemische industriën op wereldvlak

2. drie wereldhavens (eigenlijk vier als je Brussel meetelt, maar we willen serieus blijven)

3. het dichtste wegennet van Europa

4. zeven steenkoolcentrales

5. een economie die sterk afhankelijk is van milieubelastende import

Vul zelf maar verder aan hoor, nog meer brol uit China, boontjes uit Kenia, patatten uit cyprus,...

Als de fietsersbond dan nog focust op 2takt motoren, dan rijkt hun visie niet verder dan de rand van het fietspad.

Link naar reactie

de overheid zou al een eforreke kunne doen door voor alle 2taktjes van die geurende additieven te voorzien. Das al gezeik minder...

nog beter:

laat al die brommerkes 60 rijden ipv 45, dan kunnen ze tenminste een beetje serieus met het verkeer mee. Uiteraard MET nummerplaatjes...

Wie rijdt er nu ook met een scooter op het fietspad? zelfs tegen 45 is da levensgevaarlijk...

Link naar reactie

Beetje onrealistische foto in 't artikel. Relevantie is ver zoek. Als de zondagsfietser last heeft van een boosterke dat aan 50 of 60km per uur hen bijna van het fietspad rijdt, begrijp ik dat er klachten binnenkomen... doch gaat het hier over vervuiling van 2-takt of gevaarlijke hinder door opgefokte boosterkes?

Sommige wielertoeristen in een strak pakje zijn een ander verhaal. Daar zouden we met de 'autobond' eens over mogen klagen, die zijn een gevaar voor automobilisten en voor zichzelf!

Link naar reactie
en verder "hoog tijd dat de regering ingrijpt, er zijn immers nog andere problemen dan het splitsen van Brussel- Halle-Vilvoorde."

waar maken we ons eigenlijk druk om ?

er komt toch nooit meer een regering in dit land, of toch ?

Link naar reactie

Voor alle duidelijkheid , ik fiets ook regelmatig.

Dat deze Groene fietsers beginnen met hun lichten in orde te laten maken en zich ook aan de regels houden .

En niet denken dat de evenaar door hun gat loopt en een beetje verdraagzaam zijn, dan zijn we al een heel stuk verder.

Zijn ze vergeten dat de bromfiets een afstammeling van de fiets is misschien ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...