Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VRT PETER LIVE zoekt vespa's met bestuurder voor opnames filmpje woensdag 22 september


Laila

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Voor het VRT – één programma ‘Peter Live’ zijn we op zoek naar 8 vespa's, met bestuurder.

De bedoeling is dat de bestuurder met zijn of haar eigen vespa rijdt, en één van onze figuranten zit bij elke vespa achterop.

Heeft er iemand tijd en zin om nu woensdag met z'n eigen vespa mee te doen in ons filmpje?

De opnames staan gepland in de regio Londerzeel, van 13u00 tot maximum 20u00.

Jullie kunnen ons bereiken via mail Laila.willems@vrt.be of via telefoon 02/741.54.87.

Hopelijk krijgen we positieve respons!

Vriendelijke groetjes,

Laila

Link naar reactie

Onze reactie op zulke vragen (want ik zal niet de enige zijn die dit denkt): wat krijgen wij hiervoor in return? Ik ga er toch vanuit dat jullie acteurs/figuranten en filmploeg ook niet alles gratis doen? Vergoedingen van benzine, eten/drank voorzien, verzekeringen tijdens filmopname, etc...

Ook wel kort dag om dit nu pas te posten, maar er zullen wel reacties komen.

Wat zoeken jullie eigenlijk? Oude handgeschakelde modellen (jaren 50-60-70-80), nieuwe automatische Vespa's? Lak in goed staat of mogen er ook rat-bikes en hotrods komen, modscooters met veel spiegels en toeters, cutdowns, etc...

Link naar reactie

LAILA : Het zou inderdaad een goed idee zijn om iets specifieker de vraag te formuleren..

Ik reageerde niet lang geleden ook op een dringende oproep om mn Vespa te laten figureren in een VRT-TV-opname, na ettelijke telefoontjes over en weer heb ik toch

vriendelijk bedankt...

Ik mocht zelf 3 dagen half Belgie doorrijden om op de opnames te geraken voor de vergoeding van...jawel...150 euro.

Maw, heel dat grapje had me gewoon geld gekost..

Over positieve respons gesproken...

Mvg, Bardi

Link naar reactie

@ Josse:

Ik zeg niet dat ik er extra geld voor moet krijgen, maar je mag toch op zijn minst een vergoeding verwachten voor je benzine of is dat te veel gevraagd (je moet tenslotte toch wat kilometers afleggen en met de prijzen van de benzine van tegenwoordig)? En als je de uren ziet mag je toch ook op zijn minst iets te eten en/of te drinken krijgen, we spreken hier over 7u aanwezig zijn hé.

Wij geven vrijwilligers die iets doen voor ons op het werk toch ook vergoedingen (die zijn wettelijk bepaald door de overheid d.m.v. vrijwilligersvergoeding wat nog aftrekbaar is als kost) en te eten en te drinken, dat is de normale gang van zaken zenne.

En als het toch om de roem gaat, waarom ga je dan zelf niet in op de vraag van de VRT? Dan kan je ineens reclame maken voor je schoenen of voor je club hé (op zijn Pfaff's met sluikreclame op je kleding). ;-)

Link naar reactie
@Erix : eeuwige roem, is dat niet voldoende ?

Waar is jullie naasteliefde gebleven ? Altijd draait het weer om geld geld geld...

Je kan het ook omdraaien ze , zij maken gebruik van onze scooters en hipe om geld te verdienen

Link naar reactie
Je kan het ook omdraaien ze , zij maken gebruik van onze scooters en hipe om geld te verdienen

voilà, ze kunnen toch ook scooters gaan huren en iemand die er dan wil op rijden ?

en waarom zouden dat vespa's moeten zijn, sommigen denken bij scooter meteen aan vespa ?!

misschien zijn een koppel boosterkes of speedfighterkes ook goed hé

Link naar reactie
Je kan het ook omdraaien ze , zij maken gebruik van onze scooters en hipe om geld te verdienen

voilà, ze kunnen toch ook scooters gaan huren en iemand die er dan wil op rijden ?

en waarom zouden dat vespa's moeten zijn, sommigen denken bij scooter meteen aan vespa ?!

misschien zijn een koppel boosterkes of speedfighterkes ook goed hé

er staat wel bij 8 vespa's

Link naar reactie

ja Raf maar waarom zouden dat vespa's moeten zijn, sommigen denken bij scooter meteen aan vespa: scooter = vespa - scooter = vespa - ... maar niet elke scooter is een vespa

ze zien ne Sym rijden en ze zeggen kijk daar ne "vespa"

Link naar reactie

meningen erg verdeeld duidelijk.

Persoonlijk zou ik wel interesse hebben, maar m'n Vespa rijdt nog niet :(

Er staat toch duidelijk "Heeft er iemand tijd en zin". In mijn opinie zou het een leuk dagje uit kunnen zijn, waarbij je eens een filmset kan verkennen enzo.

Voor je plezier rij je toch ook met je Vespa rond en kost het ook geld/benzine en rij je vaak maar doelloos rond. Hier heb je een doel en misschien nog leuke dag dat je wat kan bijleren.

P.S. Als de figuranten toevalig een hoop fotomodellen zijn, wil iemand dan snel bellen, dan zal ik op eigen kosten wel snel een Vespa gaan huren.. :D

Ik ben ervan overtuigd dat ze wel drank en hapjes zullen voorzien, daaraan zullen ze zich niet laten kennen, zou nogal negatieve reclame opleveren trouwens!

Link naar reactie
Hippe afzuipers!!

Moest de "p" nu een "g" zijn, ik deed zeker mee! :))

En een beetje positief blijven hé!

Peter Van De Veire is géén klein arrogant ventje dat meer make up draagt dan de hele noordbuurt samen!

En nee, het zal geen filmpje zijn om "vespisten" een beetje belachelijk te maken!

Het is algemeen geweten dat de doorsneevespist werkloos is en dus woensdag een hele dag vrij heeft om filmpjes te laten maken van zichzelf.

Wat is hier dus het probleem?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik vind het (voor de zoveelste keer) een beetje raar om mensen te komen laten meewerken aan een show, zonder een deftige vergoeding naar voor te schuiven...

Als er geen geld (meer over) is en/of capabele creatievelingen om eens een deftige show ineen te steken, wordt er achter mensen gezocht waarvan men verwacht dat ze het 'plezant' vinden om eens met hun smoel en vespa op 'den teevee' te komen...en ja, meestal vinden ze die nog ook...fijn, heel fijn, alleen zal ik het niet zijn

Voor de rest geen probleem,

Met vriendelijke gratis groeten, Bardi

Link naar reactie

Mannekes boeit u niet zo op.

Misschien is er wel een club die een dagje uit met BV's ziet zitten en trots zijn om hun Vespa eens op tv te zien. Ook leuk voor de Bomma en den Bompa :-)

Wat een schande toch ... .

En weet je wat helemaal tof is, als je zelf geen zin hebt, hoef je zelfs niet te gaan !

Link naar reactie

Hallo allen,

bedankt voor alle reacties! Jammer van diegenen die zich druk maakten, maar hé, that's life. We hadden trouwens wel een vergoeding en catering voorzien, tja.

Gelukkig hebben we intussen wel een club gevonden die het zien zitten om een namiddagje met ons mee te werken!

Dank aan iedereen die positief reageerde op ons bericht!

Vriendelijke groet,

De Peter Live ploeg

Link naar reactie
We hadden trouwens wel een vergoeding en catering voorzien, tja.

Waarom hebt u dit dan niet ineens vermeld in uw eerste bericht, dat had een hoop vragen van onze kant voorkomen (en andere reacties)??

Succes met het club'ke en de opnames. Post misschien anders een deel van de uitzending (met de Vespa's) hier op het forum zodat we het resultaat kunnen zien.

Link naar reactie

@ alle negativisten :)is geld belangrijker dan een beetje fun en een toffe ervaring? Vespisten zijn toch geen kakkers en zeikers of zure opgedroogde pruimen die niets meer belangeloos kunnen doen?

Voilà, We gaan nog wat profiteren van een gratis zonnetje.

Groetjes,François

Link naar reactie

Bij deze mn laatste opmerking ivm dit topic : mij hier een stempelke van negativist geven is naast de kwestie.

Punt is, wat voor velen WEL al duidelijk zal zijn : dat er altijd voor zo weinig mogelijk geld (liefst voor niks) mensen worden gezocht die een bijdrage

willen leveren aan een produktie waarvoor wel degelijk een deftig budget is, maaaaaarr : dat budget is al stevig afgeroomd van in het begin.

Verder wil ik hier geen woorden meer aan vuil maken, het gaat ten slotte maar om een platte van de hak op de tak springende show zonder enige diepgang of niveau...

Diegenen die mijn mening niet delen, het zij zo...

GTS IE, ik doe veel meer belangeloos dan den doorsnee mens, doch dit terzijde..

Met vriendelijke groeten, Bardi

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...