ticce Geplaatst: 13 augustus 2010 Delen Geplaatst: 13 augustus 2010 Ik heb dus een 25mm dellorto gemonteerd op mijn Lambretta. Al de aanpassingen zijn gebeurd maar nu ben ik aan het kullen met de lengte van de gaskabel. Hoe span ik die het beste aan? Met de gas open of dicht? Ik heb een langere kabel en aan de gashendel zit een nippeltje met een vijs in ( zoals een trunnion voor de koppelingskabels ) waardoor ik de kabel langer of korter kan laten. Iemand jet-tips? Ik heb dus een 25mm carbu, clubmann 42mm, 175cc alu cilinder, originele luchtfilter... De carbu was 'gejet' als volgt Main jet: 102 Idle jet: 70 Atomizer: 266AQ Slide: 40 Needle: D29 Merci alvast, Ticce Link naar reactie
Chris Geplaatst: 14 augustus 2010 Delen Geplaatst: 14 augustus 2010 Kabel op lengte maken : eerst in carbu vasthaken. Dan aan het stuur aanpassen op 't gevoel. EERST proberen voor je afknipt. Gas dicht. Jetting: al rijdend proberen en eventueel aanpassen. Er is niet echt een 'passend' jettingschema. Ik heb ook moeten uitproberen. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 15 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan :-(. Alles aangesloten en dubbelgechecked, gaskabel niet te strak en aangepast aan de carbu. Mijn koppelingsdraden aangespannen en voorzichtig gekicked. Niks, een paar keer proberen aan te lopen, niks... Maar dan ineens tijdens het aan lopen, schiet ze in gang, volle gas, ze ging steeds in hogere toeren, ik erop gesprongen en proberen te remmen of te kopppelen, koppelinskabels over en ze bleef maar gaan. Dan maar de schijfrem voorzichtig gebruikt en pats daar lag ze met mij op de grond, nog steeds in veel te hoge toeren, dan maar de elektriek losgetrokken van de CDI. Let wel, dit alles in drie seconden gebeurd. Ik ben zo blij dat ik de zijpanelen er nog niet op had gezet, anders kon ik terug naar de spuiter... Voor de rest geen schade, enkel in mijn trots :-( . Dus wat doe ik verkeerd? Ik begin nu te twijfelen of ik de koppelinskabels niet verwisselt heb, kan je een Lambretta aanlopen in een hogere vitesse dan eerste? Ciao, Ticce Link naar reactie
Chris Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Er zal dan wel iets verkeerd in elkaar zitten. Alles nog eens checken. Sleuteltje er uit trekken was geen optie? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 17 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2010 Ik heb geen contact en de kill bottom macheerd niet... Maar alles zal wel goed komen zeker, enkel heb ik schrik om weer op mijne smoel te gaan en de volgende keer zal ik geen schans hebben vrees ik... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 17 augustus 2010 Delen Geplaatst: 17 augustus 2010 laat je schoonmoeder het anders eens testen ;-) je kan hem in 2de en zelfs derde ook in gang lopen Link naar reactie
Domi Geplaatst: 18 augustus 2010 Delen Geplaatst: 18 augustus 2010 @ ticce ; ne "kill bottom" is een moordend gat :-))) ne "kill button/switch" lijkt mij handiger om de motor stil te leggen.. ik zou eerst al zorgen dat die werkt,dat is veiliger.en kick de motor in gang (en in neutraal),als dat ni lukt is er al iets ni juist. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 18 augustus 2010 Delen Geplaatst: 18 augustus 2010 De gaskabel afregelen met de carbu dicht. Dan voor je start proberen of de je de carbu open en dicht kan doen door aan de gas te draaien... De scooter kan in nagenoeg gelijk welke versnelling in gang gelopen worden. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 19 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Het lag dus aan de te strakke gaskabel, na... Maar nu doen de vitessen raar, de kabels zijn goed aan gespannen maar toch blijft er speling. Ik kan zonder de koppeling in te trekken schakelen, stroef maar het gaat... Als ik gewoon schakel, lijkt het of de koppeling slipt. Het is alsof ik tussen de vitessen ook in neutraal kan??? Kan er misschien iemand een foto sturen van de koppeling als ze in neutraal staat (aan de motor), en in eerste? Heel hartelijk bedankt, Koenraad @domi, door die val leek de Lammy wel een bottom killer..., raar maar als ik het aansluit, krijg ik geen ontsteking. Ik ben het nu gewoon door in eerste te gaan en dan voorzichtig te laten stilvallen als het ware... Link naar reactie
ticce Geplaatst: 19 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Het lag dus aan de te strakke gaskabel, na wat regelen en prutsen is het in orde, maar de luchtvijs, draai ik die nog steeds 1 1/2 keer open met deze carbu of blijft dat hetzelfde met alle carburatoren?... Maar nu doen de vitessen raar, de kabels zijn goed aan gespannen maar toch blijft er speling. Ik kan zonder de koppeling in te trekken schakelen, stroef maar het gaat... Als ik gewoon schakel, lijkt het of de koppeling slipt. Het is alsof ik tussen de vitessen ook in neutraal kan??? Kan er misschien iemand een foto sturen van de koppeling als ze in neutraal staat (aan de motor), en in eerste? Heel hartelijk bedankt, Koenraad @domi, door die val leek de Lammy wel een bottom killer..., raar maar als ik het aansluit, krijg ik geen ontsteking. Ik ben het nu gewoon door in eerste te gaan en dan voorzichtig te laten stilvallen als het ware... @joene, mijn schoonmoeder komt niet aan mijn Lambretta, dat brengt nog meer ongeluk :-)... Link naar reactie
Chris Geplaatst: 24 augustus 2010 Delen Geplaatst: 24 augustus 2010 @ Ticce. Kom gerust eens langs om hier te kijken. Ekeren-Melsele is 20 minuten. Tussen 3 en 4 kan je zeker ook (in) neutraal. Ik heb nog een week vakantie en kan ook wel eens tot daar komen, als de zon schijnt. Chris Link naar reactie
fajes Geplaatst: 24 augustus 2010 Delen Geplaatst: 24 augustus 2010 dan kom ik ook af. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 24 augustus 2010 Delen Geplaatst: 24 augustus 2010 Zet den Hoegaarden maar al klaar Link naar reactie
bardi Geplaatst: 25 augustus 2010 Delen Geplaatst: 25 augustus 2010 Ik veronderstel dat je denkt dat je de volgende keer minder 'chance' zal hebben dan 'schans'... ..) Link naar reactie
ticce Geplaatst: 26 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 dat zou zeer vriendelijk zijn van allebei maar mag dat vedett zijn want hoegaarden is kamelenpis voor mij :-) wanneer past het voor u? dit weekend? al zeker heel hard bedankt... Ik ga ook de achterrem verversen want die doet ook raar... hopelijk komt het busje van dhl snel langs... ciao, Koenraadµ ik bedoelde 'chance' op z' n antwerps... Link naar reactie
Chris Geplaatst: 28 augustus 2010 Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 Dit weekend te druk, dinsdag overdag...Stuur een PB en ik geef je mijn nr. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 ik ben niet zo thuis in computer afkortingen... Wat is een PB? Mijn ardes is koenraadlathotmaildotcom Merci alvast, Koenraad Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 augustus 2010 Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 PB = Persoonlijk Bericht Link naar reactie
Chris Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 Koenraad, toch bizar: ik stuur je een mail met mijn telnr en het bericht dat ik je vandaag zou kunnen komen helpen en je reageert niet. Heb je de mail niet gekregen? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.