Ga naar inhoud
Vespaforum.be

25mm carburator monteren


ticce

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een 25mm dellorto gemonteerd op mijn Lambretta. Al de aanpassingen zijn gebeurd maar nu ben ik aan het kullen met de lengte van de gaskabel. Hoe span ik die het beste aan? Met de gas open of dicht? Ik heb een langere kabel en aan de gashendel zit een nippeltje met een vijs in ( zoals een trunnion voor de koppelingskabels ) waardoor ik de kabel langer of korter kan laten. Iemand jet-tips? Ik heb dus een 25mm carbu, clubmann 42mm, 175cc alu cilinder, originele luchtfilter... De carbu was 'gejet' als volgt

Main jet: 102

Idle jet: 70

Atomizer: 266AQ

Slide: 40

Needle: D29

Merci alvast, Ticce

Link naar reactie

Kabel op lengte maken : eerst in carbu vasthaken. Dan aan het stuur aanpassen op 't gevoel. EERST proberen voor je afknipt. Gas dicht. Jetting: al rijdend proberen en eventueel aanpassen. Er is niet echt een 'passend' jettingschema. Ik heb ook moeten uitproberen.

Link naar reactie

Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan :-(. Alles aangesloten en dubbelgechecked, gaskabel niet te strak en aangepast aan de carbu. Mijn koppelingsdraden aangespannen en voorzichtig gekicked. Niks, een paar keer proberen aan te lopen, niks... Maar dan ineens tijdens het aan lopen, schiet ze in gang, volle gas, ze ging steeds in hogere toeren, ik erop gesprongen en proberen te remmen of te kopppelen, koppelinskabels over en ze bleef maar gaan. Dan maar de schijfrem voorzichtig gebruikt en pats daar lag ze met mij op de grond, nog steeds in veel te hoge toeren, dan maar de elektriek losgetrokken van de CDI. Let wel, dit alles in drie seconden gebeurd. Ik ben zo blij dat ik de zijpanelen er nog niet op had gezet, anders kon ik terug naar de spuiter... Voor de rest geen schade, enkel in mijn trots :-( . Dus wat doe ik verkeerd? Ik begin nu te twijfelen of ik de koppelinskabels niet verwisselt heb, kan je een Lambretta aanlopen in een hogere vitesse dan eerste?

Ciao, Ticce

Link naar reactie

@ ticce ; ne "kill bottom" is een moordend gat :-)))

ne "kill button/switch" lijkt mij handiger om de motor stil te leggen..

ik zou eerst al zorgen dat die werkt,dat is veiliger.en kick de motor in gang (en in neutraal),als dat ni lukt is er al iets ni juist.

Link naar reactie

De gaskabel afregelen met de carbu dicht. Dan voor je start proberen of de je de carbu open en dicht kan doen door aan de gas te draaien...

De scooter kan in nagenoeg gelijk welke versnelling in gang gelopen worden.

Link naar reactie

Het lag dus aan de te strakke gaskabel, na... Maar nu doen de vitessen raar, de kabels zijn goed aan gespannen maar toch blijft er speling. Ik kan zonder de koppeling in te trekken schakelen, stroef maar het gaat... Als ik gewoon schakel, lijkt het of de koppeling slipt. Het is alsof ik tussen de vitessen ook in neutraal kan??? Kan er misschien iemand een foto sturen van de koppeling als ze in neutraal staat (aan de motor), en in eerste?

Heel hartelijk bedankt, Koenraad

@domi, door die val leek de Lammy wel een bottom killer..., raar maar als ik het aansluit, krijg ik geen ontsteking. Ik ben het nu gewoon door in eerste te gaan en dan voorzichtig te laten stilvallen als het ware...

Link naar reactie

Het lag dus aan de te strakke gaskabel, na wat regelen en prutsen is het in orde, maar de luchtvijs, draai ik die nog steeds 1 1/2 keer open met deze carbu of blijft dat hetzelfde met alle carburatoren?... Maar nu doen de vitessen raar, de kabels zijn goed aan gespannen maar toch blijft er speling. Ik kan zonder de koppeling in te trekken schakelen, stroef maar het gaat... Als ik gewoon schakel, lijkt het of de koppeling slipt. Het is alsof ik tussen de vitessen ook in neutraal kan??? Kan er misschien iemand een foto sturen van de koppeling als ze in neutraal staat (aan de motor), en in eerste?

Heel hartelijk bedankt, Koenraad

@domi, door die val leek de Lammy wel een bottom killer..., raar maar als ik het aansluit, krijg ik geen ontsteking. Ik ben het nu gewoon door in eerste te gaan en dan voorzichtig te laten stilvallen als het ware...

@joene, mijn schoonmoeder komt niet aan mijn Lambretta, dat brengt nog meer ongeluk :-)...

Link naar reactie

@ Ticce.

Kom gerust eens langs om hier te kijken.

Ekeren-Melsele is 20 minuten.

Tussen 3 en 4 kan je zeker ook (in) neutraal.

Ik heb nog een week vakantie en kan ook wel eens tot daar komen, als de zon schijnt. ;)

Chris

Link naar reactie

dat zou zeer vriendelijk zijn van allebei maar mag dat vedett zijn want hoegaarden is kamelenpis voor mij :-) wanneer past het voor u? dit weekend?

al zeker heel hard bedankt... Ik ga ook de achterrem verversen want die doet ook raar... hopelijk komt het busje van dhl snel langs...

ciao, Koenraadµ

ik bedoelde 'chance' op z' n antwerps...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...