oomsman Geplaatst: 30 oktober 2005 Delen Geplaatst: 30 oktober 2005 ik ben sinds kort fervent vespa liefhebber, en ik heb een vespa ACMA 125 uit '54 gekocht, wat moet ik hiermee doen? origineel laten (hij is VOLLEDIG origineel, eerste lak enz...) of laten spuiten en helemaal opmaken. mijn andere vespas staan ook op de foto op (voor alle duidelijkheid die ACMA is de groene) http://img344.imageshack.us/my.php?image=img02801200x9001ut.jpg Bericht bewerkt (30.10.2005 | 21:50) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 30 oktober 2005 Delen Geplaatst: 30 oktober 2005 als hij nog orgineel is en goed zeker zo laten orgineel is veel zeldzamer dan gerestaureerd je moet de prijzen maar eens vergelijken . als hij in zijn loopbaan al eens overschilderd of hij veel roest of zo vertoond dan is het een andere zaak dan moet je restaureren maar eens je daar aan begint kan je niet meer terug een een orginele kan je eventueel mocht je het toch willen nog later restaureren ik hoop de je mij een beetje begrijpt grtz sidvespa Link naar reactie
fde Geplaatst: 30 oktober 2005 Delen Geplaatst: 30 oktober 2005 hey, wou de foto's bekijken,maar lukt niet je moet lid zijn vd msn groep dus... ... ...niks nada zip. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 31 oktober 2005 Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 Zéér duidelijk. Ziet er nog erg goed uit om van 1954 te dateren. Als hij nog 'werkt' zou ik het bij een opfrisbeurt laten. Uitblutsen, roest wegwerken en herspuiten in zijn origineel kleurke. Ziet er ni slecht uit. BTW, zijn al die electrische en mechanische kabelkes vanaf da stuur nog in orde ? Door hun ligging zien die zonder twijfel nogal erg af. Link naar reactie
sprima Geplaatst: 31 oktober 2005 Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 Ziet er super uit, ben jaloers!! Diene van mij ('56) is gerestaureerd door de vorige eigenaar maar deze heeft zeker nog meer originele look... Als je t mij vraagt, houden zo!!! Succes ermee!! Sprima. Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 31 oktober 2005 Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 Ik zou die ook (voorlopig toch) zo houden...Restaureren kan altijd! Is een mooi ding! Don't change it! Veel geluk ermee! Gio Link naar reactie
oomsman Geplaatst: 31 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 - geen butsen - elektrisch nog in orde - alles origineel - verf is overal wel een beetje aan het doorroesten - 1 schram - motorisch loopt hij nog goed (niet dat hij topsnelheid enz. kan halen maar hij draait nog) Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 31 oktober 2005 Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 gewoon zo laten !! Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 31 oktober 2005 Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 CUTDOWN! ;-) Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 31 oktober 2005 Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 Zekers zo laten!! je kan later nog altijd restaureren, maar nu ziet hij er veel echter uit!! Link naar reactie
stanman Geplaatst: 1 november 2005 Delen Geplaatst: 1 november 2005 Eerste jaren zo rijden, zorgen dat hij elektrish en motorisch goed in orde is en daarna opmaken Link naar reactie
vicious Geplaatst: 1 november 2005 Delen Geplaatst: 1 november 2005 maak is wat scherpe foto's van de carrosserie, dan ziet ge duidelijk of de verf aan vervanging toe is. maar zoals op die foto ziet hij er allesinds nog héél goed uit waar hebt ge hem ergens gevonden? Link naar reactie
oomsman Geplaatst: 1 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2005 zal een van de dagen eens fatsoenlijke foto's trekken en wat details, maar probleem is wel starten, hij start bijzonder goed (eerst voorverwarmen etc.) maar als ik hem in vitesse zet valt hij bijna altijd stil, het is echt wel kunnen in vitesse houden. ik heb hem bij iemand in mol gekocht waar ik m'n eerste vespa (nu bijna een maand terug) heb gekocht Bericht bewerkt (31.10.2005 | 21:14) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 1 november 2005 Delen Geplaatst: 1 november 2005 dit kan gewoon een probleem met de koppeling zijn die te lang heeft stilgestaan of versleten is grtz sidvespa Link naar reactie
oomsman Geplaatst: 2 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2005 nope, die is juist vervangen. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 2 november 2005 Delen Geplaatst: 2 november 2005 dan kan het zijn dat ze de koppeling niet in olie hebben gelegd voor ze te monteren dan zou je probleem er na een tijdje moeten uitgaan als de olie ingewerkt is in de kurk grtz sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.