Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schakelarm smallframe


BartPK

Aanbevolen berichten

ik zit met een olielekje aan de selectorarm.

Geert van vca had me een keer verteld dat je daar een o-ringeske kunt tussen steken tegen dat lekken, maar hoe krijg je de selector er eigenlijk af?

dat zit volgens mij vast met een pin die eruit moet geklopt worden, klopt dat?

verder, ik krijg geen beweging in da pinneke :D :D (heb de kantjes opgemeten en tis ook conisch, heb dus juist geklopt)

zal morgen ofzo eens foto's plaatsen voor beter begrip

alvast merci :)

Link naar reactie

ze hebben mij is gezegd (weet niet of het klopt), dat je dan een rubber moet vervangen in uw motor en je dus

uw carters moet splitsen

Link naar reactie

welja op de 8e, 9e en 10e foto is dat armke te zien, dat armke zelf kunt ge wa naar boven verschuiven maar dan zit dat vast aan de selector via een soort scharniersysteem.

dat scharniersysteem denk ik komt op de as van de selector en dat is dus hetgene waar ik da ringeske wil tussen zetten

@cee: ja ik heb u da is gezegd :)

der zijn nl. veel smallframeskes die da leksken hebbe

Link naar reactie

vele vespa lekker hier inderdaad, bij een deel ervan is dan zelfs de carter ligtjes uitgesleten

je kan dat rubbere O-ringetje vervangen en dna kan hte lekken gedaan zijn, indien je carte ris uitgesleten kan je zoeken, naar een iets grotere of dikkere O ring en dat kan helpen.

je kan idd best de carter slpillen want zo kom je er niet aan.

grtz

Link naar reactie

Beste trukje en goedkoopste...arm er uit (dus blok open) nieuwe dichting en aanvullend met vloeibare pakking het asje insmeren...

Ik heb zo 15.000 km met mijn blokje gereden zonder dat het daar nog lekte...

Groetjes Felice

Link naar reactie

wat ik u dus ooit eens verteld heb is dat je dat onderste "wieleke" er kan afhalen (met dat conische pinnteje dus) en dan een o-ringetje tussen dat wieltje en je aluminium blok. Dit vervangt niet het inwendige ringetje maar biedt wel een oplossing om een lek voorlopig te dichten. De laatste die ik zo gedaan heb gaat al enkele duizenden kilometers mee zonder lekken

Link naar reactie

check, dan heb ik het goed onthouden :)

nu dat o-ringetje, ik heb hier nog 2 ringeskes liggen die de koppelingsarm van ne px moeten dichten, die lijken me van diameter overeen te komen, kan ik die gewoon gebruiken?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...