-Kristof- Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 ey goeiemiddag , velen zullen natuurlijk direct zeggen gebruik de search functie maar dat heb ik gedaan maar ben niet echt wijzer , ik heb een 9125x van 81 en al jaartje ofzo de 177 dr kit met nodige aanpassingen en carbu enz , nu rijd deze ng op sito plus zoals de meeste , maar ik wil graag een ander uitlaatje voor deze zomer , nu de vraag welk stellen jullie zoal voor en vraag twee en eigenlijk de balngrijkste , als je op sip besteld kan je kiezen ofwel px 80-150 ofwel px 200 , weet er iemand wat ik moet kiezen ? met de dr177 kit , grts Link naar reactie
Gette Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 atijd vanuit je cartermaat vertrekken, dus PX 80-150C Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2010 ok super , bedankt voor snelle reactie Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 ivm vraag 1: wat is je budget ?, wil je het reservewiel onder linker bil behouden ?, wil je flink liggen kloten als je je koppelingskabel moet vervangen ?, wil je de buren een plezier doen ?, ... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Afhankelijk van je budget kunnen we verschillende voorstellen doen. Alles is dus afhankelijk hoeveel je wilt uitgeven aan een uitlaat en wat je verwacht qua prestaties. 3 opties met daarin verschillende prijsklassen. 1. uitlaat zoals sito en sito+: je kan nog een reservewiel behouden en gemakkelijk aan alle kabels 2. uitlaat langs rechts (motorblok): reservewiel behouden maar je kan moeilijker aan kabels (achterrem en koppeling) 3. uitlaat langs links: je kan geen reservewiel meer gebruiken (bij sommige wel, mits aanpassingen) maar je kan wel aan alle kabels. Een achterwiel vervangen zal ook niet meer zo vlot gaan (uitlaat eraf halen om wiel te vervangen). Voor prestaties van diverse uitlaten moet je maar eens bij zoekfunctie kijken want hier is al enorm veel over geschreven (meer snelheid versus meer koppel) en er hangen natuurlijk totaal andere prijskaartjes aan vast. Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2010 @ joene = * liefst reservewiel (omwille van dat er just nen nieuwe band opligt en anders zonde is voor in garage te leggen ) * ivm het kloten van koppelingskabel , zal uitlaatje dan wel gewoon demonteren , is juist vorige zomer vervangen dus jah... * ivm budget , heb gezien dat er van boven de drie a 400 zijn ook , ma vind dit momenteel wat veel , voor gewoon als hobby wat rond te rijden , dus jah liefst onder de 300 euro thx Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 die dure uitlaten zijn expansieuitlaten en die gebruik je normaal gezien niet op een standaard motorblok; dit zijn eerder uitlaten voor de getunede motorblokjes. Uitlaat even demonteren... Dat zeg je nu, totdat je dit onderweg meemaakt en ergens aan de kant van de weg staat en die uitlaat is gloeiend heet... Als je je reservewiel wil behouden dan kan je gaan voor de sito+ of de PEP 2.0 of PEP 3.0 of voor een uitlaat langs rechts (Polini, Simonini,...). Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Uitlaat even demonteren... Dat zeg je nu, totdat je dit onderweg meemaakt en ergens aan de kant van de weg staat en die uitlaat is gloeiend heet... @Jelle, wat Erix hier schrijft heb ik ook al eens meegemaakt en kan je vertellen dat dat niet echt een pretje is. de uitlaat koelt wel relatief snel af aan de demper maar het is een gepruts en zorg maar dat je de juiste tools bij hebt ! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 * liefst reservewiel(omwille van dat er just nen nieuwe band opligt en anders zonde is voor in garage te leggen ) * ivm het kloten van koppelingskabel , zal uitlaatje dan wel gewoon demonteren ,is juist vorige zomer vervangen dus jah... * ivm budget , heb gezien dat er van boven de drie a 400 zijn ook , ma vind dit momenteel wat veel , voor gewoon als hobby wat rond te rijden , dus jah liefst onder de 300 euro thx obv hiervan => een PEP 2.0 Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2010 dat van onderweg is allemaal niet zo zeer het probleem. ivm uitlaat , heeft weinig zin om hier bv jl , of sip ofzo op te plaatsen dan ? welke uitlaat is pep 2/3 , want vind deze precies niet trug op sip , Link naar reactie
Gette Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 @Jelle, wat Erix hier ... Seg Loui'ke tegen wie zedde bezig? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 rechtstreeks bestellen bij: www.pep-parts.com (ga maar niet te veel af op het geluidsfragment op hun site want mijn PEP klinkt echt niet luider dan een originele piaggio uitlaat) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 @Jelle, wat Erix hier ... Seg Loui'ke tegen wie zedde bezig? Hij is in de war omdat hij in twee topics tegelijk aan het antwoorden is. ;-) Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2010 mmm die pep ziet er natuurlijk weer uit alsof het standaard uitlaatje is he is er een verschil tov sito plus ? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 hey, ik heb de PEP aanbevolen uiteindelijk is het jouw keuze alvast 1 verschil met de sito+ is dat deze roest terwijl je er naar kijkt ;-) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 een nieuw uitlaatje voor de zomer... wtf, hij moet goed combineren met je bikini en je Havaianas of zo? Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2010 hahaha was da nu weer voor een reactie neje ik rij er namelijk in winter niet mee dus nu dan zomer eraan komt wil ik nog een en ander veranderen eraan , zit namelijk nu nog thuis in de gips dus de moment voor nog wat te bestellen en te monteren... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 ik wil graag een ander uitlaatje voor deze zomer wel euh... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 9 april 2010 Delen Geplaatst: 9 april 2010 mja man, ik zou u eigenlijk aanraden om het bij die sito plus te houden. Heb gereden met een SImonini en daarna met een sito plus op mijn DR kitje en de sito was gewoonweg veel leuker. Minder snel, maar ook minder lawaai en meer power op lagere toeren, en dat is wat je wil als je veel in hoog geürbaniseerde gebieden rijdt Link naar reactie
BennyVCL Geplaatst: 9 april 2010 Delen Geplaatst: 9 april 2010 Heb een Simonini liggen die weg mag mocht je interesse hebben ... al moet ik zelf ook toegeven dat mn Sito+ke aangenamer is (wel ietsje trager idd), en vooral praktische (kabels etc...) Die PEP zal wss de volgende worden voor mij... Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2010 mjah beetje dilemma dus he , mjah als ik minder ga optrekken is het idd zonde voor simonini... mijn voorkeur gaat als eerste naar de JL : sip nr 21001000 dan naar pinasco nr 40308100 en dan naar malossi 32140880 weet alleen niet of deze uitlaten wel geschikt zijn voor maar een 177dr en wat of bv de pinasco en de malossi wel evengoed trekken als de sito plus.. iemand ervaring met dez uitlaten ? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 9 april 2010 Delen Geplaatst: 9 april 2010 en wat of bv de pinasco en de malossi wel evengoed trekken als de sito plus.. die trekken minder goed in lagere toerentallen Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 9 april 2010 Delen Geplaatst: 9 april 2010 Denk dat de malossi ongeveer hetzelfde gaat geven als de simonini of polini niet? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 9 april 2010 Delen Geplaatst: 9 april 2010 wetta wa: koopt 1 PEP, 1 JL en 1 Pinasco dan heb je iets van elk type/karakter dan kan je af en toe eens afwisselen hé Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.