Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat vraagje


-Kristof-

Aanbevolen berichten

ey goeiemiddag ,

velen zullen natuurlijk direct zeggen gebruik de search functie :) maar dat heb ik gedaan maar ben niet echt wijzer ,

ik heb een 9125x van 81 en al jaartje ofzo de 177 dr kit met nodige aanpassingen en carbu enz , nu rijd deze ng op sito plus zoals de meeste , maar ik wil graag een ander uitlaatje voor deze zomer ,

nu de vraag welk stellen jullie zoal voor

en vraag twee en eigenlijk de balngrijkste , als je op sip besteld kan je kiezen ofwel px 80-150 ofwel px 200 , weet er iemand wat ik moet kiezen ? met de dr177 kit ,

grts

Link naar reactie

ivm vraag 1: wat is je budget ?, wil je het reservewiel onder linker bil behouden ?, wil je flink liggen kloten als je je koppelingskabel moet vervangen ?, wil je de buren een plezier doen ?, ...

Link naar reactie

Afhankelijk van je budget kunnen we verschillende voorstellen doen. Alles is dus afhankelijk hoeveel je wilt uitgeven aan een uitlaat en wat je verwacht qua prestaties.

3 opties met daarin verschillende prijsklassen.

1. uitlaat zoals sito en sito+: je kan nog een reservewiel behouden en gemakkelijk aan alle kabels

2. uitlaat langs rechts (motorblok): reservewiel behouden maar je kan moeilijker aan kabels (achterrem en koppeling)

3. uitlaat langs links: je kan geen reservewiel meer gebruiken (bij sommige wel, mits aanpassingen) maar je kan wel aan alle kabels. Een achterwiel vervangen zal ook niet meer zo vlot gaan (uitlaat eraf halen om wiel te vervangen).

Voor prestaties van diverse uitlaten moet je maar eens bij zoekfunctie kijken want hier is al enorm veel over geschreven (meer snelheid versus meer koppel) en er hangen natuurlijk totaal andere prijskaartjes aan vast.

Link naar reactie

@ joene =

* liefst reservewiel

(omwille van dat er just nen nieuwe band opligt en anders zonde is voor in garage te leggen ;) )

* ivm het kloten van koppelingskabel , zal uitlaatje dan wel gewoon demonteren ,

is juist vorige zomer vervangen dus jah...

* ivm budget , heb gezien dat er van boven de drie a 400 zijn ook , ma vind dit momenteel wat veel , voor gewoon als hobby wat rond te rijden , dus jah liefst onder de 300 euro

thx

Link naar reactie

die dure uitlaten zijn expansieuitlaten en die gebruik je normaal gezien niet op een standaard motorblok; dit zijn eerder uitlaten voor de getunede motorblokjes.

Uitlaat even demonteren... Dat zeg je nu, totdat je dit onderweg meemaakt en ergens aan de kant van de weg staat en die uitlaat is gloeiend heet...

Als je je reservewiel wil behouden dan kan je gaan voor de sito+ of de PEP 2.0 of PEP 3.0 of voor een uitlaat langs rechts (Polini, Simonini,...).

Link naar reactie
Uitlaat even demonteren... Dat zeg je nu, totdat je dit onderweg meemaakt en ergens aan de kant van de weg staat en die uitlaat is gloeiend heet...

@Jelle, wat Erix hier schrijft heb ik ook al eens meegemaakt en kan je vertellen dat dat niet echt een pretje is. de uitlaat koelt wel relatief snel af aan de demper maar het is een gepruts en zorg maar dat je de juiste tools bij hebt !

Link naar reactie

* liefst reservewiel(omwille van dat er just nen nieuwe band opligt en anders zonde is voor in garage te leggen ;) )

* ivm het kloten van koppelingskabel , zal uitlaatje dan wel gewoon demonteren ,is juist vorige zomer vervangen dus jah...

* ivm budget , heb gezien dat er van boven de drie a 400 zijn ook , ma vind dit momenteel wat veel , voor gewoon als hobby wat rond te rijden , dus jah liefst onder de 300 euro thx

obv hiervan => een PEP 2.0

Link naar reactie

rechtstreeks bestellen bij: www.pep-parts.com

(ga maar niet te veel af op het geluidsfragment op hun site want mijn PEP klinkt echt niet luider dan een originele piaggio uitlaat)

Link naar reactie

hey, ik heb de PEP aanbevolen

uiteindelijk is het jouw keuze

alvast 1 verschil met de sito+ is dat deze roest terwijl je er naar kijkt ;-)

Link naar reactie

hahaha was da nu weer voor een reactie :) neje ik rij er namelijk in winter niet mee dus nu dan zomer eraan komt wil ik nog een en ander veranderen eraan , zit namelijk nu nog thuis in de gips dus de moment voor nog wat te bestellen en te monteren...

Link naar reactie

mja man, ik zou u eigenlijk aanraden om het bij die sito plus te houden. Heb gereden met een SImonini en daarna met een sito plus op mijn DR kitje en de sito was gewoonweg veel leuker. Minder snel, maar ook minder lawaai en meer power op lagere toeren, en dat is wat je wil als je veel in hoog geürbaniseerde gebieden rijdt :)

Link naar reactie

Heb een Simonini liggen die weg mag mocht je interesse hebben ... al moet ik zelf ook toegeven dat mn Sito+ke aangenamer is (wel ietsje trager idd), en vooral praktische (kabels etc...)

Die PEP zal wss de volgende worden voor mij...

Link naar reactie

mjah beetje dilemma dus he :) , mjah als ik minder ga optrekken is het idd zonde voor simonini...

mijn voorkeur gaat als eerste naar de

JL : sip nr 21001000

dan naar pinasco nr 40308100

en dan naar malossi 32140880

weet alleen niet of deze uitlaten wel geschikt zijn voor maar een 177dr

en wat of bv de pinasco en de malossi wel evengoed trekken als de sito plus..

iemand ervaring met dez uitlaten ?

Link naar reactie
en wat of bv de pinasco en de malossi wel evengoed trekken als de sito plus..

die trekken minder goed in lagere toerentallen

Link naar reactie

wetta wa: koopt 1 PEP, 1 JL en 1 Pinasco dan heb je iets van elk type/karakter

dan kan je af en toe eens afwisselen hé

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...