Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa world days portugal fatima


roufio

Aanbevolen berichten

zijde zeker dat den datum ni verkeerd staat bij evenement datum :P

tenzij dat die vespa days vandaag plaatsvinde.. :)

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Iemand al verder actie ondernomen om zich naar daar te begeven ? Of nog mensen met plannen of zin om er naartoe te gaan ?

grts

hoi, wij gaan met 6 vespa's op aanhangwagen richting Fatima. Ik heb gisteren nog contact gehad met Tom (Tyrian) om eens een samenkomst te organiseren voor diegene die met de wagen en aanhanger naar ginder trekken.

Wij hadden gedacht tegen eind mei ergens centraal samen te komen om de praktische dingen te bespreken.

Link naar reactie
Vandaag heeft mijn vrouwke met het consulaat van Portugal gebeld om te vragen of ze met haar rijbewijs B op nen 125 mag rijden in Portugal. JA was dus het antwoord :)) Sinds kort is wetgeving in Portugal ook aangepast.

heeft die sjans hé ;-)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Aan allen die met de wagen, busje en/of aanhanger naar Fatima afreizen. Na contact te hebben gehad met Tom(Tyrian), leek het ons niet slecht om eens een avondje samen te gaan zitten om de reis naar Fatima te bespreken. Enkel als jullie geinteresseerd zijn om kolonne naar ginder te rijden uiteraard.

Laten we zeggen dat we rond eind mei een gezellig restaurantje uitkiezen ergens tussen kust en Limburg, in het Antwerpse.

Vertrekdatum is ook belangrijk: VC Winterslag vertrekt op maandag 28 juni, om dinsdagavond ter plaatse te zijn. De mensen die met het vliegtuig reizen komen woensdagmiddag aan.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Eventjes een update. Maandagmorgen om 5 uur vertrokken vanuit Genk om zo door te rijden via Brussel waar Tom en ik hebben afgesproken. Zo richting Parijs waar we uiteraard in de file terecht zijn gekomen wat ons toch 1,5 uur vertraging heeft opgeleverd. Dan richting Bordeaux en via Biarlitz de spaanse grens over. In Spanje hebben we ons eventjes uit het oog verloren, waardoor Tom en wij op een verschillende plaats de korte nacht hebben doorgebracht. Rond 6u zijn we dan terug samengekomen om zo onze reis verder te zetten. Onze eerste meters in Portugal waren een feit en dat hebben we dan ook "gevierd" met een lekker middagmaal. Maar het ergste moest nog komen. Portugal is een land van hoge bergen, en onze auto's hebben enorm afgezien om deze steile hellingen te overwinnen. Maar rond 18 u zijn we toch gearriveerd in Fatima. Wij bleken een van de eerste te zijn en zijn heel vriendelijk onthaald door enkele medewerkers van de organisatie.

Rond 22u zijn Roufio en Psycho dan toegekomen en we hebben onze reiservaringen met elkaar gedeeld in de ondertussen tot belgisch omgedoopte bar.

Vandaag begint VWD 2010 om 10u en we gaan er zeker van genieten. Foto's volgen nog en ik hou jullie op de hoogte van het verloop.

Link naar reactie

Vandaag na veel rompslomp ingeschreven. Organisatie liep een beetje in het honderd bij de portugezen. Om half 11 had iedereen van VCB zijn inkomkaart en de nodige gadgets. Daarna naar de standjes om de nodige inkopen te doen, want op is op. Volgeladen met allerlei spul naar het hotel op een beetje lichter aan de rondrit van 14u30 te beginnen. De rit was 32km door mooie en bochtige weggetjes. De eerste tussenstop was aan het kasteel van Ouerem waar onze vespa's hellingen moesten trotseren van 17%. Een prachtig uitzicht vanuit het kasteel naar de omliggende dorpen. Van daaruit naar een cafeetje om onze dorst te lessen en de plaatselijke schone wist niet wat haar overkwam toen er zoveel vespisti binnen stapten. Volgende tussenstop was een klein kerkje dat we bereikt hadden door over kleine en bochtige wegen te rijden. Van daaruit terug naar het vespa-dorp. De rit was begeleid daar wegkapiteins die perfect werk hebben geleverd.

Om 18u een middagmaal genuttigd bestaande uit frietjes, rijst, gemengd slaatje, stoofsel op portugese wijze, 3 dranken, een magnum met amandelen en als afsluiter een koffietje en dit allemaal voor ... .12€ !!!!

Daarna zijn we nog eventjes naar het vespa-dorp terug gereden om onze inkopen verder te zetten :)

Morgen staan er 2 ritten op het programma, waarvan er eentje met een tussenstop aan een natuurlijke bron waar we een duikje in kunnen nemen.

Slaap zacht allemaal, morgen volgt dag 2 van VWD 2010.

Link naar reactie

Ge moet hem niet geloven ze, hij zit gans den dag pinten te zuipen.

Link naar reactie
Ge moet hem niet geloven ze, hij zit gans den dag pinten te zuipen.

Ik dacht al zoiets... Je kan trouwens beter porto zuipen in Portugal want da is pakken goedkoper dan bier en veel straffer. ;-)

Link naar reactie

Hela Raf, niet iedereen over dezelfde kam scheren hé. De eerste pint die ik aan mijn lippen zet moet nog getapt worden. Als je nu zei dat ik de ganse dag aan het eten was, was ik direct akkoord. Maar ja, Sergio moet maar niet zo lekker koken.

See you tomorrow at 9am.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...