Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Band zelf verven?


jef__vb

Aanbevolen berichten

Ondertussen hebben ze in Duitsland ook niet stilgestaan... Schwalbe heeft nu ook whitewalls tot 150km/u...8451715109904048.jpg Volgens Scootering zowat de beste banden die er bestaan voor uwe scooter...

Zie SCK!

N

Bij SCK zijn ze te duur. Ik heb ze besteld bij Scooterwelt. 120/70-10 aan 47€ en 100/80-10 aan 43€ , verzending 5,95€.

http://www.scooterwelt.de/advanced_search_result.php?keywords=schwalbe&x=0&y=0

Link naar reactie
wilde daar iets mee zeggen??

In ieder geval..mijne pot verf is gearriveerd...

al uitgeprobeerd of wanneer..?

k sta op het punt er ook 1tje te bestellen als ik weet dat hij getest is door iemand vant forum..

grtz

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik heb ondertussen een pot verf van whitewallpaint besteld. Ben eens curieus.

Link naar reactie

Voor dagelijks verkeer is dit geen aanrader. Minder grip, langere remafstand en dat wit blijft natuurlijk niet ;o) Zie ook Schwalbe Weathermans die wel degelijk profiel hebben ; te koop bij SCK.

N

Link naar reactie

Ik had de continentals en heb ze eraf gedaan. Daarmee dat ik eens ga proberen met de verf op een sm100.

Link naar reactie

Die trims willen blijkbaar nog wel eens losflabberen... niet fijn bij je voorwiel, maar ik heb dat alleen van horen zeggen.

Ik heb altijd Schwalbe Weathermans op m'n opgejankte smallframe gehad; erg blij mee geweest - veel grip, ook bij slecht weer... en dat in het met tramrailzen doorregen DH, het enige nadeel vond ik dat ze redelijk snel sleten, maar dat kan ook aan de dito opgejankte rijstijl in die tijd hebben gelegen.

Link naar reactie

iedereen heeft dat al wel eens horen zeggen, daarentegen hebben al die mensen ZELF nog nooit iets meegemaakt met van die trims.

ik heb die vroeger gehad op m'n GL en op de PX, nooit problemen mee gehad! nu ja, op die GL hebben ook Sava whitewalls gestaan en ook daar heb ik nooit problemen mee gehad. :)

Link naar reactie

@ the_doctor : onderhoud van je whitewalls...ik heb vorig jaar een PX gekocht met whitewalls die helemaal vergeeld, besmeurt en met vieze olie vlekken verkleurd waren. (vingerafdrukken)

Ik heb deze terug perfect stralend wit gekregen met vloeibaar wasproduct. (aldi)

Het goedje puur op de band aanbrengen, eventjes laten intrekken, en dan met een schuursponske schrobben.

Daarna met water afwassen.

OY

Link naar reactie

Van de week de verf ontvangen en vandaag aan begonnen. Foto's volgen nog. Is wel een tijdrovende job.

Link naar reactie

bijna gedaan se. Is goed gelukt. Heb wat foto's genomen bij de werken. Zal ze later eens posten als ze af zijn. Ge moet wel geduld hebben. Per laag 24u drogen en moet 3 lagen zetten aan elke kant...

Weet nu nog wel niet wat het geeft bij het rijden maar denk wel dat het goed gaat komen. Verf is echt een dikke rubberverf.

Link naar reactie

Hier zijn de foto's. Heb dus splinternieuwe michelin sm100 genomen.

De foto's :

De benodgheden bij elkaar (voor de uitleg: zie de site van whitewallpaint):

img0508g.jpg

img0512j.jpg

Afplakken is wel een rot jobbeke

img0514u.jpg

img0515f.jpg

En het resultaat:

img0520g.jpg

img0524o.jpg

img0523vq.jpg

Omdat ik nog altijd wacht op de frame van de carrosier, kan ik niet zeggen wat het geeft op de baan.

Link naar reactie

En ik wacht nog met schilderen omdat duidelijk op de pot staat dat ge 3000 km moet wachten VOOR te schilderen...

Nieuwe band heeft namelijk nog vetzakkerij die eraf moet...dus ik wacht nog met schilderen...

Link naar reactie
Hier zijn de foto's. Heb dus splinternieuwe michelin sm100 genomen.

De foto's :

De benodgheden bij elkaar (voor de uitleg: zie de site van whitewallpaint):

img0508g.jpg

img0512j.jpg

Afplakken is wel een rot jobbeke

img0514u.jpg

img0515f.jpg

En het resultaat:

img0520g.jpg

img0524o.jpg

img0523vq.jpg

Omdat ik nog altijd wacht op de frame van de carrosier, kan ik niet zeggen wat het geeft op de baan.

nice, hoeveel lagen witte verf zitten er op nu zoals je zo op de foto ziet?

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...