Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schoonmaken motor


toon-77

Aanbevolen berichten

heb eens een motor gezien gewoon prachtig maar natuurlijk veel werk met geduld maar kost bijna geen geld, hetzij schuren van grof naar dun met schuurpapier en op het einde boenen, resultaat een chromeblokje af af . inwendig met petroleum is meest gang van zaken en bij hardnekkige aanslag soms met zuur van waar je de benzinetank mee zuivermaakt maar dit is beetje oppassen voor ogen en handen

Link naar reactie

ik had gewoon zonen plastieken borstel op de boormachine gezet en daarbij ook white spirit gebruikt.

Was echt helemaal perfect proper, ma eigenlijk moete echt niet proper maken tot ie blinkt, na twee weken rijden is uwe motor toch terug vuil...

Link naar reactie
  • 4 weken later...

REMREINIGER (niet gebruiken op rubber onderdelen!)

voor mij het beste wat er bestaat

mvg.Luc

14272730.jpg

De ideale hulp voor het moeiteloos reinigen en ontvetten van rem-, koppeling- en aandrijvingsonderdelen, wielen, carburateurs en injectiepompen. Verwijdert olie, vet en remvloeistof en lost zelfs extreem aangekoekt vuil op, zonder grote krachtinspanning in een mum van tijd.

Link naar reactie

dat en remreiniger gaat er best snel doorheen (bij mij toen ik het vroeger gebruikte dan), het is ook de pest voor je longen, dus goed beschermd en geventileerd gebruiken!

maar dat geldt geloof ik ook voor industriële ontvetter :P

Link naar reactie
  • 1 maand later...

In eerste instantie alles goed laten opdrogen en dan met een staalborstel. Nadie met benzine of diesel dit ontvet het best vind ik persoonlijk. Remreiniger gaat ook maar is snel op en komt duur uit.

bij mijn restauratie van m'n sprint ben ik ook zo tewerk gegaan en het resultaat mag er zijn. als hij proper was ben ik dan met staalwol er over geweest en begon hij zelfs licht te blinken.

Als je wil dat hij als nieuw is dan moet je hem uit elkaar halen en laten glasparelen.

Link naar reactie

oh ja en als je hem proper wil houden dan spuit je best in met silicone uit spuitbus dan gaat het vuil zich niet hechten. moet je na iedere wasbeurt wel herhalen.

En niet verwarren met silicone voor ruiten hé :)

Link naar reactie

Remreiniger is gewoon een mengeling van wasbenzine met aceton in een handig spuitbusje. Ovenreiniger is meestal een schuimpje met ammoniak in.

Voila, drie goede ontvetters die bijna niets kosten en gewoon te verkrijgen in de doe-het-zelf zaken. Wel de nodige veilheidsvoorschriften in acht nemen (handschoenen, verluchte ruimte, ...)

Link naar reactie

Je kan natuurlijk ook altijd je motorblok bij mij laten glasparelstralen.

Meer info: gertpuntysenbaardtattelenetpuntbe

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...