Ga naar inhoud
Vespaforum.be

onveiligheidsgevoel...


Silver59

Aanbevolen berichten

Die vaststellingen kloppen, bumperkleven , nog net even voorbijsteken net voor het rood , liefst nog snijden ook.

Ik denk dat sommige automobilisten het haten om achter een(brommer)Vespamotor te rijden, het lijkt ook zo klein terwijl zij met een grote auto rijden.

Ik probeer zo veel mogelijk binnenwegen te nemen en indien mogelijk de weg vrij maken zodat ik rustig mijn weg kan voortzetten.

En op secundaire wegen die drukker zijn , dan maak ik mij heel breed, als ze willen voorbijvlammen dan moeten ze echt ruimte krijgen , en niet van mij.

Spitsuren ga ik altijd vermijden als ik kan .

Link naar reactie

In het algemeen valt het goed mee hier in West-Vlaanderen. Maar soms zijn er idd ook dagen

dat er mensen zijn die gefrustreerd zijn, als ik hen met mijn Vespa langs de file passeer aan de lichten.

Al eens een middenvinger gekregen omdat ik meneer voorbijstak...met een scooter !

Ik ben ook al eens gecoupeerd en bijna 2 keer ondersteboven gereden door een bompa en een bomma.

Die dachten waarschijnlijk dat ik met mijn trontinette op baan was ;-)

Ja, er is niet altijd veel sympathie. Maar het is voornamelijk frustratie denk ik.

Met de Ducati merk ik vooral veel bumperklevers en gasten die aan de lichten een sprintje willen trekken.

Vooral dat kleven vind ik enorm irritant. Het is niet omdat we met een moto rijden dat we daarvoor MOETEN

snel rijden. Ik wil gewoon genieten.

Mijn tips:

* Neem je plaats in op de weg = 1/3 links = je hebt een nummerplaat = laat je niet wegdrummen

* RIj een aangepaste snelheid = de aangewezen snelheid

* Neem je tijd en laat je niet opjagen, ook al is dat gemakkelijk gezegd

* Als de situatie het toelaat, rij naar voor aan de verkeerslichten

* Veronderstel dat de bestuurders rondom jou, jou niet gezien hebben = defensief rijden

* Gebruik je richtingsaanwijzers (of hand) maar vergeet ze niet uit te zetten (ooit daardoor bijna een ongeval gehad)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Tja, ik heb de indruk dat iedereen hier al wel eens zoiets heeft meegemaakt, mezelf incluis: voorbijgestoken worden vlak voor een bocht waar er een volle witte lijn was (in't stad, op het einde van de Singel, waar je aan de lichten naar rechts de kaaien oprijd). Betrekkelijk gevaarlijk, gelukkig was er geen tegenligger. Maar ik kan je zeggen dat ik serieus verschoten ben!

Ik vrees dat je in het verkeer af en toe slachtoffer bent van al die gefrustreerde zotten achter hun stuur die er niet tegenkunnen dat jij hen net met de Vespa aan het licht bent voorbijgestoken om vooraan te gaan staan. Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan gewoon de verkeersregels te respecteren, vlot met het verkeer meegaan, zeker je baan op te eisen en er rekening mee houden dat er altijd zotten op de baan zullen zijn die denken dat de baan van hun is en iets meer mogen dan een ander (en er zijn er natuurlijk ook bij die "jaloers" zijn op uwe mooie vespa en er niet tegenkunnen dat ze er zelf geen hebben :o))

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

ik lees hier veel dingen die ik al heb meegemaakt en zelfs meermaals...

ik ben vandaag zelfs 2X voorbijgestoken in een onoverzichtelijke bocht !!!(en ja ik was door aan het rijden)

éénmaal door een paar snotbellen in een 'getjoende' saxo en éénmaal door een vrouw met haar gezin in een break.

en nog een nota over dat 1/3 links v/d baan rijden, dat is iets wat ik nooit meer doe tenzij ik met iemand anders aan het scooteren ben.

nog niet zo lang geleden heeft een marrokaanse jongeman mij over mijn eigen rijvak(B-weg) voorbij gestoken.

meneer kwam héél erg hard aangereden terwijl ik max toegelaten snelheid reed(70)en moest dus hard remmen voor mij aangezien het andere rijvak vol tegenliggers zat.

meneer kon er niet tegen dat ik met 'maar' een scooter reed en dus niet in staat was om van 70 naar 190 te versnellen in 4 sec dus hij besloot maar om aggressief met de auto te slingeren en terwijl te claxoneren en te flikkeren met zijn lichten.

ik reed op dat moment dus op 2/3 van het rijvak en ineens stak hij mij langs rechts half over het fietspad voorbij tot hij langs mij reed en zo duwde hij mij de middellijn op waardoor de tegenliggers voor mij moesten uitwijken.

terwijl hij dat deed was hij van zijn kloten aan het maken tegen mij.

ik heb geremd en ben achter hem gaan hangen en hij was nog steeds in zijn spiegel aan het razen op mij, ikzelf was ook enorm door mijn stoppen geslagen en deed teken da hij moest stoppen, als hij dat had gedaan had ik hem eerst letterlijk tot moes geklopt om hem dan eigenhandig terug naar zijn land te sjotten, zo kwaad was ik...

maar goed, enkele seconden later kreeg ik een beter idee in mijn hoofd want die auto kon ik toch niet bijhouden, dus ik gestopt en snel zijn nr. plaat genoteerd.

dan naar de politie gereden en dat gemeld, ik had zelfs een klacht kunnen neerlegen als ik een getuige had.

mooiste van alles was dat ze hem al kenden en hem eens goed bij zijn kraag gingen pakken, die politieagent en zijn collega waren hem meteen achterna gereden naar zijn thuis(woont hier niet zo ver vandaan, kwam hem al af en toe tegen met de auto, dan deed die ook zo van die dingen).

als ik hem nu zie rijden dan rijd hij zéér voorbeeldig, hij gebruikt zelfs zijn richtingaanwijzers !!

hahaha.

voila, en zo doe ik dat nu, als iemand mij zo van die dingen lapt dan geef ik die gewoon aan en vanaf nu kijk ik altijd naar getuigen en dien ik letterlijk een klacht in voor onnodig verkeersagressie en eis ik een schadevergoeding ;-)

nog een detail :

sommige van die 'idiote' mensen die van die stomme dingen doen houden er soms geen rekening mee(zoals eerder vermeld is) dat wij zéér zwak zijn maar ook dat er vaders/moeders/dochters/zonen op die vespa's of andere 2-wielers rijden die ze door zo stomme handelingen(die btw. meestal niks uithalen qua sneller zijn)misschien zelfs de dood in kunnen jagen !

in mij geval 2 kinderen en een vrouw die ik achterlaat voor één of andere mongool die 2sec sneller wilt thuis zijn...

ik moet wel zeggen dat ik met de vespa véél meer respect krijg als met de speedfight.

met de speedfight wilden ze me meestal letterlijk op het fietpad duwen omdat ze dachten dat ik op het fietspad moest rijden(die mensen hunne zoon/dochter zal wel met de 50cc versie rijden zekers ?).

ook heb ik al meegmeaakt dat een Nederlander mij voorrang geeft op een rotonde zoals het hoort maar zich dan uiteindelijk bedenkt en zo met opzet recht voor mij inknalt woorop ik bijna tegen hem op reed.

hij doet zijn raam open en begint op mij te tieren dat ik op het fietspad moet rijden en blablabla, ik draai mijn scoot een beetje en laat mijn nummer plaat zien en ik zeg : "ooo kijk !! een motor kenteken ??!!!!"

dien mens meteen van oei sorry enz...

dat heb ik met de vespa nog niet meegemaakt, de mensen kijken mij eerder vol bewondering aan/na en dat is wel fijn ! :-)

Link naar reactie

Ook al meegemaakt dat iemand rechts voorbij stak terwijl ik op 1/3 van de middenlijn aan het rijden was. ik was net vertrokken met koude moter en reeds misschien net een 70 waar je 70 mocht. In't echt dan misschien 65 maar goed, ze moeten maar wachten en regelementair voorbij steken... Dat ze met hun eigen leven spelen, no problem, maar niet met het mijne! Je voelt je idd zwak als 2-wieler en je bloed kookt als je ziet dat ze het met moeite beseffen wat ze aan het doen zijn. De eikels! Het was hier een gewone grijze golf met nen stomme gast van ongeveer 30 jaar...

Link naar reactie
Ook al meegemaakt dat iemand rechts voorbij stak terwijl ik op 1/3 van de middenlijn aan het rijden was. ik was net vertrokken met koude moter en reeds misschien net een 70 waar je 70 mocht. In't echt dan misschien 65 maar goed, ze moeten maar wachten en regelementair voorbij steken... Dat ze met hun eigen leven spelen, no problem, maar niet met het mijne! Je voelt je idd zwak als 2-wieler en je bloed kookt als je ziet dat ze het met moeite beseffen wat ze aan het doen zijn. De eikels! Het was hier een gewone grijze golf met nen stomme gast van ongeveer 30 jaar...

gewoon aangeven, als iedere motor/scooter rijder dat doet zal dat snel opgesopt zijn dat macho gedrag in hun beschermende auto's.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...