Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VNB met T5 motor op 8 inch - uitlaat raakt asfalt


designo

Aanbevolen berichten

Eindelijk was het dus zover, alles aangesloten, nieuwe kabels blabla, ik vond al dat de uitlaat zo laag hing maar dacht 'whatever... '

Eerste 1000m testrit raakt de standard T5-uitlaat het asfalt bij het minste oneffenheid, wtf? Na controle blijkt alles op zijn plaats te zitten dus heb geen idee...

Gaat wel als een speer...

Iemand een mogelijke piste? Andere uitlaat zie ik niet echt zitten, gaan lassen aan de standard T5 uitlaat ook niet, achterveer verhogen heeft toch niet echt zin? Of wel?

10 inch velgen van een GS zou ik spijtig vinden, zou 'm op 8 inch willen houden.

Ik kan toch niet de eerste zijn met dit probleem...

Link naar reactie

Ik zit ook met een vnb op 8" met een px-blok eronder. Als uitlaat heb ik een sito-plus. Ik heb ook hetzelfde probleem. Dit komt omdat de motor anders zit tov het chassis, en de bevestigingspunt van de uitlaat ook iets lager is. Tenige wat ik nu als oplossing zie is naar 10" overschakelen...

Link naar reactie

Ik heb dit probleem met 2 pers op 10" en een Sito+, het hielp bij mij al een stuk om een stijvere veer te monteren. Als je naar de ophanging van die sito kijkt zit er nog best veel ruimte tussen het blok en de pijp; je schijbt em aan te kun en passen zodat ie dichter op je blok komt te zitten. Weet niet of dat bij de T5 pijp ook zo is.

Link naar reactie

Je kan eventueel voor- en achteraan een bandje steken van 4.00-8 ipv 3.50-8, dan win je niet alleen een stuk grondspeling, maar ga je bij hetzelfde toerental ook wat sneller rijden. Je moet wel wat inboeten aan het 'gaan als een speer'...

Daarnaast kan je inderdaad ook een verlengstuk van een PX op de achterveer steken, deze is net iets langer dan van een VNB. Een hardere veer voor- en achteraan helpt uiteraard ook een beetje.

Link naar reactie

Thanx voor al die pistes, keep 'm comming.

Heb ook ergens iets gelezen ondertussen van APE velgen die zouden kunnen passen maar waar een spacer voor nodig om niet te slijpen aan het koppeling deksel, 4.5x8inch (4.5!!??), the plot thickens.

Ik zou ze absoluut op 8 inch willen houden voor het moment, naar 10 inch gaan vind ik spijtig voor het karakter van de scoot, dus ga achter een harde Worb5 veer steken en 'm wat verlengen.

Vervolgens een 4.00 en eventueel een APE velg zoeken...

Last but not least als er iemand een T5 uitlaat (original or others..) heeft, cheap, cheerful or just rotten, om mee te experimenteren, doorslijpen, lassen en verhogen om wat meer 'ground clearance' te hebben, I'm your man.

Ik zal eens foto's posten

Link naar reactie

Past maar goed op! Gisteren was mijn laatste ritje op 8" (na 7 jaar volharden in de boosheid). even leuk overkop gevlogen omdat men uitlaat door de kleine grondspeling bleef steken achter een kassei, de uitlaat vastplooide tegen het achterwiel en de scooter de lucht in vloog...

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

even een update.

Dankzij Angelo tot volgende oplossing gekomen.

Stap 1 : Zoek een draaier/freezer en laat volgende onderdelen maken:

IMG_1345.jpg

IMG_1348.jpg

IMG_1347.jpg

IMG_1351.jpg

Stap 2 : Monteer 4.0 x 8 inch banden bv van Continental.

Stap 2.5 : Monteer een voor-remtrommel van een vbb dan heb je tenminste wat massa.

Stap 3 : Monteer achter een Sebac demper met Worb5 verharde veer

Stap 4 : Genieten op 8 inch met 4 cm extra grondspeling!

(Stap 5 : Indien nog niet voldoende blijkt valt er nog een extra 2 cm te halen als de uitlaat omgelast wordt.)

Link naar reactie

zel wel aan mezelf liggen maar waar moet dat stuk dan juist?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...