lacetke Geplaatst: 22 november 2009 Delen Geplaatst: 22 november 2009 @flatsix, mijne is ook proffesioneel gestoken. de regels voor de auto gelden niet voor vespa's omtrend xenon verlichting. het is ook zo dat je je koplamp na montage deftig moet afstellen. maar het verblinden hangt ook vanaf wat voor xenon je steekt. als je met veel te hoge kelvin waarde begint dan heb je een fel blauw tot paars licht en die zijn idd heel vervelend. best is een xenonkit van 6OOOk waarde tot 6500k te nemen. grtz Link naar reactie
mgent Geplaatst: 22 november 2009 Delen Geplaatst: 22 november 2009 Hoe blauwer je licht is, hoe minder de lichtopbrengst. Ik heb 8000 steken, en dat is nog perfect doenbaar. Meer is niet aan te raden. En, neen ik heb de mijne niet professioneel laten steken, heb het zelf gedaan, maar eerst geïnformeerd en gekeken hoe anderen het deden. Nadien twee man op de vespa gezet en zo de lamp afgesteld. Concreet schijnt ze dus iets lager wanneer ik alleen rij, maar wanneer we met twee rijden zal ik ook niemand verblinden. Ondertussen al een paar honderd kilometer mee gereden zowel overdag al bij donker. Het blijft me verbazen hoeveel beter deze lichten zijn. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 22 november 2009 Delen Geplaatst: 22 november 2009 Daar kan ik goed inkomen... Flatsix6 heeft groot gelijk en inderdaad optie Xenon op een auto resulteert vaak ook in automatisch koplampregeling en -reiniging. Was eerst ook verbaasd dat deze zaken op mijn auto allemaal aan elkaar hangden. Ook weerom mooi geïnstalleerd door MGENT met oog op tegenliggers en maximale lichtopbrengst. Sinds ik Xenon op mijn auto heb, gebruik ik nooit meer mijn 'grote lichten'... Mensen die vaak 's nachts rijden, waar wachten we nog op? Link naar reactie
dommel Geplaatst: 5 december 2009 Delen Geplaatst: 5 december 2009 Ondertussen is bij mij de kogel door de kerk ... en is er een overeenkomst met m'n dealer ... Huidige xenon zal vervangen worden door een Bi-xenon van Pilot ... er is een correcte regeling getroffen ! Binnenkort eens afspraak maken sé ! BTW: fouten maken kan iedereen ... 't is de manier hoe je'r mee omgaat en hoe je ze oplost ! Heb terug volste vertrouwen in m'n dealer !! Link naar reactie
dommel Geplaatst: 4 februari 2010 Delen Geplaatst: 4 februari 2010 ... en ondertussen steekt de Bi-Xenon van Pilot erin (met dank aan B-Streetzone voor de correcte afhandeling van hogerop beschreven probleem). Toch nog een kort vraagje voor wie ook Bi-Xenon heeft zitten .. Als 't gewone grootlicht op staat (dus niet de phare), dan heb ik de indruk dat het lichtschijnsel nogal "na-trilt" bij oneffenheden in de weg. Bij de phare lijkt dit niet 't geval (al merk je dat natuurlijk minder omdat die een pak verder schijnt hé). Merken jullie dit ook ? Is dit (ab)normaal ? Zou hierdoor de levensduur van de lamp verkorten ? Beeld ik me maar wat in ? En is dit bij de standaard lamp ook 't geval (en is me dat toen nooit opgevallen?) ? Link naar reactie
GTES125 Geplaatst: 8 februari 2010 Delen Geplaatst: 8 februari 2010 Zonder eventuele afbreuk te willen plegen aan de wijze waarop B-Streetzone de Bi-Xenon heeft gemonteerd, zou het best kunnen dat er hier of daar nog speling zit op het lamphuis, de lampvoet of het bajonet-blokkeringssysteem dat de lampvoet vastklemt in het lamphuis. Tijdens de montage van mijn Bi-Xenon ben ik tegen dezelfde problemen gestoten - nl. de lampvoet van een Bi-Xenon is te groot waardoor het lamphuis +/- 5mm naar vóór moet worden gebracht. Hierbij heb ik alles meermaals moeten monteren en demonteren alvorens dit "knutselproject" tot een goed einde kwam. Zorg er dus voor dat alles goed vast zit en dat er nergens speling optreedt. De Xenon lamp zelf zit uiteraard altijd een beetje "los" in de magneetvoet; deze moet axiaal kunnen verschuiven bij gebruik van de "phare". Alhoewel dat de Pilot kits van prima kwaliteit zijn, zou teveel speling eventueel toch kunnen wijzen op een minder kwaliteit van de lamp. Mijn Bi-Xenon trilt alleszins niet. Link naar reactie
Teckel1962 Geplaatst: 28 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2010 Heren, dat is heel wat uitleg aangaande Bi-Xenon. Over LED voor bijvoorbeeld de pinkers en achterlicht heb ik nog niets gehoord. Bestaat daar iets voor of iemand dat al eens in mekaar gestoken? Groeten, Teckel Link naar reactie
lacetke Geplaatst: 1 maart 2010 Delen Geplaatst: 1 maart 2010 die ledlampen voor pinkers kan je in een betere autohandel wel vinden. heb ze getest op de vespa. maar vind het geen zicht die ledbolletjes in de pinkers. voor het achterlicht moet je een lanp hebben die rij en remlicht gecombineerd heeft. grtz Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 14 juni 2011 Delen Geplaatst: 14 juni 2011 Kan er mij iemand zeggen waar ik een Xenon kit online kan bestellen? voor een Vespa Touring (300cc) Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 14 juni 2011 Delen Geplaatst: 14 juni 2011 Welk Type Kit dat hiervoor past ? alvast bedankt Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 14 juni 2011 Delen Geplaatst: 14 juni 2011 Heb de mijne op ebay besteld, maar weet niet meer welke verkoper. Was dezelfde als MGent. http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=xenon+hid+kit+for+motorcycle&_sacat=0&_odkw=xenon+hid+kit+for+motorcy&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 Link naar reactie
lacetke Geplaatst: 15 juli 2012 Delen Geplaatst: 15 juli 2012 even dit topic omhoog halen, heb wel een deftig set dagrijlichten gevonden. en het vraagt geen andere lichten zoals die met leds die je al kan vinden voor de lx. ik denk wel dat het je zichtbaarheid in het donker vergroot want het licht lijkt redelijk fel. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Is al heel lang te verkrijgen. Hier de links waar je ze kunt bestellen. De eerste link is een extra aansluiting voor als je witte fiche reeds in gebruik is. Let wel op dat je bij de prijs geen invoertaks of BTW moet betalen. Soms moet het niet, andere keren wel. Dat is dus extra 30% op je aankoopfaktuur. http://www.scooterwest.com/items/?_pageCCS=t#page=/item_details/Alarm-Interface-Splitter-Vespa-GTS-GTV-300-Super-/9425 http://www.scooterwest.com/items/?_pageCCS=t#page=/item_details/LED-Running-Light-Turn-Signal-Wiring-Kit-Vespa-GTS-GTV-300-Super/9423 Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 http://www.scooterwest.com/items/?_pageCCS=t#page=/item_details/LED-Running-Light-Turn-Signal-Wiring-Kit-Vespa-GTS-GTV-300-Super/9423 Werkt enkel bij de GTS-es met reflectors met "enkele" pinker. Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Werkt enkel bij de GTS-es met reflectors met "enkele" pinker. Welke bouwjaren hadden 'enkele' pinkers? Mijn GTS 300 SS van 2010 heeft dubbele pinkers, alsook de GTV 125 van 2009. :-S Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 http://www.scooterwest.com/items/?_pageCCS=t#page=/item_details/LED-Running-Light-Turn-Signal-Wiring-Kit-Vespa-GTS-GTV-300-Super/9423 Werkt enkel bij de GTS-es met reflectors met "enkele" pinker. @LX125: leg mij eens uit wat een enkele pinker is. De link die smurf gepost heeft is van een GTS. Mijn links zijn de onderdelen die ze gebruiken in het filmpje. Dus moeten ze toch op een GTS werken? Link naar reactie
lacetke Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 nee, ik zie het al, is net zoals bij auto's in amerika. hij heeft reflectoren aan de zijkanten en maar een enkele pinker ingebouwd. waarschijnlijk hebben zij ipv 2 pinkers side marker zoals de volvo's hier ook hebben. wij hebben hier in europa allemaal twee lamper per pinker. Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 @Diverso : Check je pinkers eens, zit er 1 lamp of twee kleintjes in ? In geval van de kleinere lampen past die kit niet. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 @Diverso : Check je pinkers eens, zit er 1 lamp of twee kleintjes in ? In geval van de kleinere lampen past die kit niet. 1 lamp. Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 13 augustus 2014 Delen Geplaatst: 13 augustus 2014 Iemand die ondertussen nog ervaring opgedaan met dergelijk kit? Bi xenon van hoeveel K is aan ?raden Link naar reactie
ice man Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 je krijgt las ogen van die xenons, zonder automatische hoogte regeling verblind je iedereen er mee . Link naar reactie
welderke ~~GT125 Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Daar kan ik goed inkomen... Flatsix6 heeft groot gelijk en inderdaad optie Xenon op een auto resulteert vaak ook in automatisch koplampregeling en -reiniging. Was eerst ook verbaasd dat deze zaken op mijn auto allemaal aan elkaar hangden. Ook weerom mooi geïnstalleerd door MGENT met oog op tegenliggers en maximale lichtopbrengst. Sinds ik Xenon op mijn auto heb, gebruik ik nooit meer mijn 'grote lichten'... Mensen die vaak 's nachts rijden, waar wachten we nog op? auto's van voor 2007 zijn niet verplicht om deze punten te volgen dacht ik Link naar reactie
ice man Geplaatst: 2 oktober 2014 Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 auto's van voor 2007 zijn niet verplicht om deze punten te volgen dacht ik ik denk dat die regel voor nederland is.maar ben nie zeker , als je over een drempel rijd of over slechte wegdek je verblind iedereen ermee omdat je geen automatische hoogte verstelling hebt. Link naar reactie
welderke ~~GT125 Geplaatst: 2 oktober 2014 Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 ik denk dat die regel voor nederland is.maar ben nie zeker , als je over een drempel rijd of over slechte wegdek je verblind iedereen ermee omdat je geen automatische hoogte verstelling hebt. je moet idd wel electronische hoogte regeling hebben voor de rest zelfs geen sproeiers of zo Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 2 oktober 2014 Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 S avonds is dat inderdaad vervelend dat xenon licht ...door de dag stoor ik mij er niet aan . Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.