Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Joene's new old Lambretta


Joene

Aanbevolen berichten

Streefdatum: 27 september opendeurdag Lambrettafinder.

Mijn streefdatum was ook om de lambretta tegen die datum op de baan te hebben, tzz ik had de lambretta pas in de 2de of 3de week van sep verwacht. Enfin, ik ga zeker naar de opendeur, misschien tot dan ?

Link naar reactie

mooi,mooi..nog wat werk aan maar dat komt goed..

Link naar reactie

kmoe zien da'k bij een volgende rit de Fajes kan bijhouden met zijne Rapido EN da'k onze voorzitter zijne Servetta 200 kan afdrogen ;-)

Bestel dan maar gelijk een kit met die krukas, je zal ze nodig hebben...

Sorry Tom, was jou vergeten ;-) ik zal er maar gelijk een KTM 250 onder hangen zeker om jouw SX bij te kunnen benen ;-))))

ps: hé gasten ik ben maar wat aan't zwanzen hé : mijn special gaat dienen om rustig rond te cruisen

Link naar reactie

da gaat hier inderdaad nog wa worden ...

de joene, de joene zijn TS, de joene zijn madam, de joene zijn madam hare lambretta

zijn er anciens op dit forum die weet hebben van echtscheidingen veroorzaakt door door aan- of verkoop van de huisscooter ?

;-)

grts frutsab

Link naar reactie

heel simpel:

"my second wife is a lambretta"

" my mistress is a vespa"

... en mijn madam vindt da nog altijd goed, zolang ik maar naar de 2-takt blijf ruiken als ik thuis kom en niet naar een of ander vrouwelijk geurtje ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

bon, de Lammy heeft een klein nazichtje gehad bij Lambrettafinder en ik ben er nu (figuurlijk) een beetje mee rond de kerk aan't rijden om te zien hoe betrouwbaar ze is.

De eerste mankementjes bieden zich aan, prullerijen eigenlijk, vijs achterlicht afgebroken doordat ze te roestig was, verlichting kmteller heeft het opeens begeven, kmteller doet het ook even niet meer.

De motor heeft 65.900 km en ik merk dat de compressie er wel wat af is en de carbu is ook een beetje gaar denk ik. Nochtans bolt ze nog lekker, draait ze mooi stationair en start ze wel goed enzo.

Pff, toch denk ik de motor aan revisie te onderwerpen en ga ik deze winter ook alle gaines, kabels vernieuwen en wellicht een nieuwe kabelboom steken.

Het doel is om ze "echt" betrouwbaar rijvaardig te hebben tegen dat de eerste zonnestralen van 2010 er aankomen.

Link naar reactie

@ Joene: welkom in de wondere wereld van Lambretta:)

Bij mijn Series 1 had ik een een paar bouten niet vastgezet met zelfborgende moeren maar met gewone moeren, na een check voor de mod ride out gemerkt dat er een paar moeren waren losgekomen en zelfs een paar waren verdwenen, deze dan maar vervangen door zelfborgende exemplaren.

De restauratie is pas sinds mei afgerond, en de scooter wordt praktisch enkel gebruikt bij ride outs.

T'is maar om te zeggen je hebt er eigenlijk altijd wel job aan.

Maar daar doe ik het voor, het rijden komt bij mij op de tweede plaats.

Link naar reactie
als het licht van uw kmteller het begeven heeft, dan gaan uw lichten het ook ni lang meer trekken.

owkeej, er zit dus een lampje in de kmteller die vervangen kan worden ?

Link naar reactie

@ Moon: hahaha, idd de wondere wereld :-)

trillen dat mijn Lammy doet, daarom dat ie eigenlijk voor mijn vriendin is ;-)

"altijd" wel job hoeft nu niet echt, "soms" vind ik geen probleem

rijden komt bij mij toch op de 1ste plaats, klussen op de 2de

maaaar 't is plezant, vooral ook omdat je weet dat er nog een andere rijdende scooter in de garage staat :o)

Link naar reactie

als hij heel hard trilt zou ik al beginnen met al je bodywork eens goed vast te vijzen! één ding dat los zit doet al de rest lostrillen... ik moet dit bij mijn Li zo wat na elke lange rit doen! :)

altijd job is misschien inderdaad wel van toepassing... ;-)

Link naar reactie
als het licht van uw kmteller het begeven heeft, dan gaan uw lichten het ook ni lang meer trekken.

owkeej, er zit dus een lampje in de kmteller die vervangen kan worden ?

ja, ééntje van 12v. dat ervoor zorgt dat je overige 6v lampen niet springen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ondertussen zitten er nu OVERAL 6v lampjes in en ziet de kerk van Leuven al wat meer zwart

ontdekt dat er een stukje van de rear hub is afgebroken, maw het wiel zit met 1 bout minder vast

maakt dat ik voorlopig geen al te verre ritjes doe en zeker geen bumpy weggetjes neem

ben dus op zoek naar een (degelijke) nieuw rear hub incl. bijhorende cone

de Special rijdt vlot maar ik vrees net iets te weinig om vlot mee te kunnen met het huidige verkeer, met name 1e en 2de versnelling is traag, daarna vlot het dan wel weer - 90 km/u banen worden nu volledig vermeden ;-(

ben ondertussen ook 5 kilo bouten en borgmoeren gaan kopen, ze verkopen blijkbaar ook zo van die rubber setjes voor lambretta om hier en daar tussen je plaatwerk te kunnen vijzen :-)

in december ga ik ze eens helemaal demonteren en opnieuw monteren, alle verroeste bouten en moeren vervangen, nieuwe gaines en kabels en wellicht nieuwe kabelboom

... maar tot dan, blijf ik er rustig mee verdertuffen :-)

dsc00185n.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...