Joene Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2009 Streefdatum: 27 september opendeurdag Lambrettafinder. Mijn streefdatum was ook om de lambretta tegen die datum op de baan te hebben, tzz ik had de lambretta pas in de 2de of 3de week van sep verwacht. Enfin, ik ga zeker naar de opendeur, misschien tot dan ? Link naar reactie
kristofd Geplaatst: 2 september 2009 Delen Geplaatst: 2 september 2009 proficiat en vooral veel plezier ter bij Link naar reactie
gunter Geplaatst: 2 september 2009 Delen Geplaatst: 2 september 2009 Schoone scooter jom. Veel plezier er mee. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 2 september 2009 Delen Geplaatst: 2 september 2009 mooi,mooi..nog wat werk aan maar dat komt goed.. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2009 kmoe zien da'k bij een volgende rit de Fajes kan bijhouden met zijne Rapido EN da'k onze voorzitter zijne Servetta 200 kan afdrogen ;-) Bestel dan maar gelijk een kit met die krukas, je zal ze nodig hebben... Sorry Tom, was jou vergeten ;-) ik zal er maar gelijk een KTM 250 onder hangen zeker om jouw SX bij te kunnen benen ;-)))) ps: hé gasten ik ben maar wat aan't zwanzen hé : mijn special gaat dienen om rustig rond te cruisen Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 3 september 2009 Delen Geplaatst: 3 september 2009 joene, correctie: uw vrouw haar special zal vooral dienen om te cruisen.. Stay in character... Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 da gaat hier inderdaad nog wa worden ... de joene, de joene zijn TS, de joene zijn madam, de joene zijn madam hare lambretta zijn er anciens op dit forum die weet hebben van echtscheidingen veroorzaakt door door aan- of verkoop van de huisscooter ? ;-) grts frutsab Link naar reactie
Joene Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2009 heel simpel: "my second wife is a lambretta" " my mistress is a vespa" ... en mijn madam vindt da nog altijd goed, zolang ik maar naar de 2-takt blijf ruiken als ik thuis kom en niet naar een of ander vrouwelijk geurtje ;-) Link naar reactie
campingcosmos Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Joene, de volgend hype worden daxkes... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 5 september 2009 Delen Geplaatst: 5 september 2009 Dax: zéér reputatieverhogend... http://nl.netlog.com/groups/ADA http://www.adasite.be/ http://www.honda-dax.com/webboard/viewtopic.php?t=2401 Link naar reactie
gunter Geplaatst: 5 september 2009 Delen Geplaatst: 5 september 2009 Hier waar ik woon(Blaasveld) zijn de daxkes al een paar jaar een hype en zijn ze in de meerderheid:-( Link naar reactie
gunter Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 @joene:ik heb daar strak uw vrouw haar Lambretta gezien bij de Sam,schoon hé. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2009 bon, de Lammy heeft een klein nazichtje gehad bij Lambrettafinder en ik ben er nu (figuurlijk) een beetje mee rond de kerk aan't rijden om te zien hoe betrouwbaar ze is. De eerste mankementjes bieden zich aan, prullerijen eigenlijk, vijs achterlicht afgebroken doordat ze te roestig was, verlichting kmteller heeft het opeens begeven, kmteller doet het ook even niet meer. De motor heeft 65.900 km en ik merk dat de compressie er wel wat af is en de carbu is ook een beetje gaar denk ik. Nochtans bolt ze nog lekker, draait ze mooi stationair en start ze wel goed enzo. Pff, toch denk ik de motor aan revisie te onderwerpen en ga ik deze winter ook alle gaines, kabels vernieuwen en wellicht een nieuwe kabelboom steken. Het doel is om ze "echt" betrouwbaar rijvaardig te hebben tegen dat de eerste zonnestralen van 2010 er aankomen. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 22 september 2009 Delen Geplaatst: 22 september 2009 als het licht van uw kmteller het begeven heeft, dan gaan uw lichten het ook ni lang meer trekken. Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 22 september 2009 Delen Geplaatst: 22 september 2009 @ Joene: welkom in de wondere wereld van Lambretta:) Bij mijn Series 1 had ik een een paar bouten niet vastgezet met zelfborgende moeren maar met gewone moeren, na een check voor de mod ride out gemerkt dat er een paar moeren waren losgekomen en zelfs een paar waren verdwenen, deze dan maar vervangen door zelfborgende exemplaren. De restauratie is pas sinds mei afgerond, en de scooter wordt praktisch enkel gebruikt bij ride outs. T'is maar om te zeggen je hebt er eigenlijk altijd wel job aan. Maar daar doe ik het voor, het rijden komt bij mij op de tweede plaats. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2009 als het licht van uw kmteller het begeven heeft, dan gaan uw lichten het ook ni lang meer trekken. owkeej, er zit dus een lampje in de kmteller die vervangen kan worden ? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2009 @ Moon: hahaha, idd de wondere wereld :-) trillen dat mijn Lammy doet, daarom dat ie eigenlijk voor mijn vriendin is ;-) "altijd" wel job hoeft nu niet echt, "soms" vind ik geen probleem rijden komt bij mij toch op de 1ste plaats, klussen op de 2de maaaar 't is plezant, vooral ook omdat je weet dat er nog een andere rijdende scooter in de garage staat ) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 22 september 2009 Delen Geplaatst: 22 september 2009 als hij heel hard trilt zou ik al beginnen met al je bodywork eens goed vast te vijzen! één ding dat los zit doet al de rest lostrillen... ik moet dit bij mijn Li zo wat na elke lange rit doen! altijd job is misschien inderdaad wel van toepassing... ;-) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 22 september 2009 Delen Geplaatst: 22 september 2009 als het licht van uw kmteller het begeven heeft, dan gaan uw lichten het ook ni lang meer trekken. owkeej, er zit dus een lampje in de kmteller die vervangen kan worden ? ja, ééntje van 12v. dat ervoor zorgt dat je overige 6v lampen niet springen. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2009 ja, ééntje van 12v. dat ervoor zorgt dat je overige 6v lampen niet springen. thx, zo weten we weer wat doen vanavond Link naar reactie
Joene Geplaatst: 1 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2009 ondertussen zitten er nu OVERAL 6v lampjes in en ziet de kerk van Leuven al wat meer zwart ontdekt dat er een stukje van de rear hub is afgebroken, maw het wiel zit met 1 bout minder vast maakt dat ik voorlopig geen al te verre ritjes doe en zeker geen bumpy weggetjes neem ben dus op zoek naar een (degelijke) nieuw rear hub incl. bijhorende cone de Special rijdt vlot maar ik vrees net iets te weinig om vlot mee te kunnen met het huidige verkeer, met name 1e en 2de versnelling is traag, daarna vlot het dan wel weer - 90 km/u banen worden nu volledig vermeden ;-( ben ondertussen ook 5 kilo bouten en borgmoeren gaan kopen, ze verkopen blijkbaar ook zo van die rubber setjes voor lambretta om hier en daar tussen je plaatwerk te kunnen vijzen :-) in december ga ik ze eens helemaal demonteren en opnieuw monteren, alle verroeste bouten en moeren vervangen, nieuwe gaines en kabels en wellicht nieuwe kabelboom ... maar tot dan, blijf ik er rustig mee verdertuffen :-) Link naar reactie
gunter Geplaatst: 1 oktober 2009 Delen Geplaatst: 1 oktober 2009 en zeggen dat ik hem voor u gezien had;-) Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 1 oktober 2009 Delen Geplaatst: 1 oktober 2009 Dan krijgt zijn madam eens een kado...meneer zal het in december wel eens maken...LOL Mooi zenne, ferm dingske Pieter Link naar reactie
Joene Geplaatst: 1 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2009 en zeggen dat ik hem voor u gezien had;-) tja, da was traf eigenlijk Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.