Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schade aan carter + koppeling


Thomassker

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik de motor van mijn P125X eens opengesmeten, en ik bemerkte daarbij het volgende:

img0813f.th.jpg

Metalen uitstulpingen in het carter: is dit beschadiging van het carter? Maw, moet ik dit proberen verwijderen?

img0823y.th.jpg

Verbrandingssporen aan de krukaszijde: kan dit schade berokkenen aan de krukas bij het opnieuw monteren?

Het is goed mogelijk dat dit wel meer voorkomt, maar aangezien het de eerste largeframe motor is die ik opendoe neem ik het zekere voor het onzekere

Mvg,

Thomas

Link naar reactie

De carterkwaliteit is er precies niet op vooruit gegaan, de laatste jaren. :) Dit zijn gewoon "gietsporen", niets om je druk over te maken.

Die verbrandingssporen zijn ook heel normaal. Hoe meer sleet op de pistonsegmenten, hoe erger verbrandingsporen. Segmenten vernieuwen en/of nameten of de cilinder niet moet worden gehoond of geboord.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ok, bedankt voor het snelle antwoord

en terwijl dit topic toch openstaat had ik nog een bijkomend vraagje: ik heb opgevangen dat bij het hermonteren van de koppeling de nieuwe koppelingsplaten een nachtje in olie dienen gedrenkt te worden. Zijn dit dan alle platen (incl. tussenplaten) in gewone 2tact-olie? Of dien ik de versnellingsbakolie te gebruiken?

Mvg,

Thomas

Link naar reactie

Terwijl dit topic nog openstaat, heb ik alweer een volgende vraag:

bij het monteren van de koppeling merk ik dat de laatste koppelingsplaat (met de grote "uitsteeksels") niet over de koppelingsmand past. Als ik echter kijk naar mijn oude koppelingsplaten dan zie ik dat alle platen even grote "uitsteeksels" hebben. Wil dit zeggen dat ik verkeerde koppelingsplaten heb (hoewel ik toch duidelijk voor een PX besteld heb)?

Edit: misschien iets te plastisch uitgedrukt, daarom volgende foto's:

img0856axs.th.jpg

img0855bzp.th.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...