Thomassker Geplaatst: 23 augustus 2009 Delen Geplaatst: 23 augustus 2009 Vandaag heb ik de motor van mijn P125X eens opengesmeten, en ik bemerkte daarbij het volgende: Metalen uitstulpingen in het carter: is dit beschadiging van het carter? Maw, moet ik dit proberen verwijderen? Verbrandingssporen aan de krukaszijde: kan dit schade berokkenen aan de krukas bij het opnieuw monteren? Het is goed mogelijk dat dit wel meer voorkomt, maar aangezien het de eerste largeframe motor is die ik opendoe neem ik het zekere voor het onzekere Mvg, Thomas Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 augustus 2009 Delen Geplaatst: 23 augustus 2009 ik denk niet dat dat iets is om je zorgen over te maken Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 augustus 2009 Delen Geplaatst: 23 augustus 2009 De carterkwaliteit is er precies niet op vooruit gegaan, de laatste jaren. Dit zijn gewoon "gietsporen", niets om je druk over te maken. Die verbrandingssporen zijn ook heel normaal. Hoe meer sleet op de pistonsegmenten, hoe erger verbrandingsporen. Segmenten vernieuwen en/of nameten of de cilinder niet moet worden gehoond of geboord. Groetjes, nero. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Ok, bedankt voor het snelle antwoord en terwijl dit topic toch openstaat had ik nog een bijkomend vraagje: ik heb opgevangen dat bij het hermonteren van de koppeling de nieuwe koppelingsplaten een nachtje in olie dienen gedrenkt te worden. Zijn dit dan alle platen (incl. tussenplaten) in gewone 2tact-olie? Of dien ik de versnellingsbakolie te gebruiken? Mvg, Thomas Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 24 augustus 2009 Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 versnellingsbakolie, bij voorkeur SAE30... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 24 augustus 2009 Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Op dat 2de plaatje aan de rechterkant van de foto; 't ziet er daar wel naar uit dat je een scherf metaal kwijt bent geraakt? Wellicht even goed controleren of een en ander nog goed afsluit! Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Dat had ik ook opgemerkt, dit is intussen reeds verholpen Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 Terwijl dit topic nog openstaat, heb ik alweer een volgende vraag: bij het monteren van de koppeling merk ik dat de laatste koppelingsplaat (met de grote "uitsteeksels") niet over de koppelingsmand past. Als ik echter kijk naar mijn oude koppelingsplaten dan zie ik dat alle platen even grote "uitsteeksels" hebben. Wil dit zeggen dat ik verkeerde koppelingsplaten heb (hoewel ik toch duidelijk voor een PX besteld heb)? Edit: misschien iets te plastisch uitgedrukt, daarom volgende foto's: Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.