Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Curry of niet ?


vespolia

Aanbevolen berichten

zijn ze curry omdat ze anders gerestaureerd zijn? omdat ze gerestaureerd zijn? omdat er een ander zadel opstaat dan wat de meeste zouden plaatsen?

Ik bedoel dit positief hoor, maar ik het gevoel dat het woord curry heel snel geroepen word..

de enige manier om goede kwaliteit te onderscheiden is gaan kijken... en een niet curry kan ook slecht zijn hoor, gisteren nog zag ik een vespa die "klaar was voor de weg" maar wel een laag van enkele mm "mastic" op zich had.. dat laat ik dan staan..

begrijp me niet verkeerd he, ik snap dat iedereen de mensen wil waarschuwen voor curry, maar op enkele fotos kan je het toch wel moeilijk vaststellen...

misschien is het beter dat de kenners (en dat zijn jullie zeker) dan ook hun antwoord even uitleggen, dan leren we der allemaal wat van.

Wat vinden jullie bv curry aan deze vespas?

Link naar reactie

Bla - researchen jongen, te uitgekauwd onderwerp om ter discussie te stellen. Gebruik de search, lees en bekijk alle links, en kom dan zelf even vertellen wat curry's zijn en waarom om te laten zien wat je allemaal opgestoken hebt.

Link naar reactie

Mr160, ik heb de laatste tijd heel wat zitten lezen, en met men beperkte kennis kan ik niet zeggen dat deze curry zijn op die enkele foto's.

ik zie geen overdreven chroom, ik zie overal nog een overgang in het plaatwerk (voor zover dat kan op een foto), ik zie geen gele pootjes... geen enorm vespa logo...

Daarom stel ik de vraag ook. Een antwoord als "zoek zelf maar" is dan niet bepaald het verwachte antwoord...

Ik denk dat iedereen die een vespa wil kopen de meeste standaard sites, en de fotos (de in 2 gebroken vespa, de verhalen over de heren in hever, etc..) heeft gelezen. Maar dan op deze paar fotos zeggen dat dit curry zijn is nog iets anders.

Ik geloof sterk dat als jullie kunnen zeggen waarom jullie dit curry vinden er vele mensen extra inzicht kunnen krijgen. En dat hoeft geen uitleg van waarom curry slecht is etc.. maar de details waaraan je bij deze vespas ziet dat het curry is.

Roepen dat het curry is is in mijn ogen te makkelijk... Maar dat is maar een persoonlijke mening.

Ik zou graag bijleren wat jullie in 2 seconden zien, maar blijkbaar is dat geheime kennis.

ik zou persoonlijk die man vragen naar details van restauratie, fotos, facturen etc.. heeft ie dat niet, dan is het gokken (en zou ik wegwandelen), heeft ie die wel, dan zou ik toch al wat meer vertrouwen hebben...

Link naar reactie

Toon-77,

je moet ook begrijpen dat er hier de laatste tijd ontelbare mensen met diezelfde vraag afkomen! om dan elke keer weer datzelfde verhaal te moeten doen, je geraakt het beu... als je geen kennis hebt van oude vespa's probeer dan iemand mee te nemen met verstand van zaken. en met verstand van zaken bedoel ik iemand die iets van vespa's kent en niet bv die nonkel die al eens aan nen auto sleutelt! heb je zo niemand, laat het dan. je zal geen curry kopen! :)

als je gebeten bent door classicscooters, en niet gebeten door een niet te ontkennen hype, koop je best eerst een courant betrouwbaar model in goede staat. een PX is daar het beste voorbeeld van. betrouwbaar, je kan er bij de meeste dealers nog mee terecht en als er eens iets kapotgaat is het een goeie leerschool om eens aan te sleutelen voor je aan die oldtimer begint, waar je misschien na elke 50km rijden aan kan beginnen werken...

curry's spotten is geen geheime wetenschap, wij hebben ze ook moeten leren! en dat leg je niet uit in vijf zinnen op een forum, spijtig misschien, maar zo is het nu eenmaal.

no hard feelings, maar zo begrijp je misschien de reactie van mr160 iets beter.

Link naar reactie

ik heb die tips ook toegepast. mijn aanschaf is een 200 % stevige vespa VNB 3T, met geen spikkeltje roest. Dat weet ik omdat ik hem gedemonteerd en naakt ( bloot metaal) heb gekocht.

Ik snpa de frustratie, maar de enkele zinnetjes nu zouden op termijn juist minder werk betekenen.

Je tip om iemand mee te nemen is correct, en dat staat ook op alle sites die ik heb gelezen. De magneet truk is niet alleen bij vespa's. Ik werk al jaren aan kevers en daar gebruikt men dat ook.

Al smen als men zegt curry in korte woorden: bv : verkeerd licht achteraan, hoeveelheid chroom, omschrijving... kan zeggen waarom men het een curry zou vinden denk ik dat je veel verder zou komen dan hard te roepen "zoek het op man"...

En no hard feelings, ik heb een goede vespa gekocht, en rustig op zoek naar een tweede. Maar soms zijn het kleine dingen die de wereld veranderen..

Nu weten we trouwens nog steeds niet waarom dit volgens jullie curry is... dat even neerpennen was denk ik korter dan deze lange discussie.

nogmaals, ik begrijp jullie standpunt ook, en zal me dan ook weerhouden van verdere constructieve (of andere ) commentaar.

Link naar reactie

ik discussieer graag... :)

enige tips: een 'burberry' custompaintjob(allemaal in die prijs inbegrepen), een kmteller die een centimeter uit het stuur steekt, de zadels, en ga zo maar verder. kijk, die mensen weten dat gele pootjes en dergelijke beginnen op te vallen, dus veranderen ze dat naar zwarte. het is goed opletten, maar na een tijd haal je de cheap resto's er zo uit. maar als je geen voorkennis hebt gaat het altijd moeilijk te zijn ze te spotten, en dat ga niet veranderen...

Link naar reactie

@toon:

Je vraagt naar de bekende weg en je twijfelt weer aan een ander voordat je aan jezelf twijfelt - je vraagt:

zijn ze curry omdat ze anders gerestaureerd zijn? omdat ze gerestaureerd zijn? omdat er een ander zadel opstaat dan wat de meeste zouden plaatsen?

Dat is een algemene vraag, waaruit blijkt dat je het of niet eens bent met de geldende definitie voor een Curry Vespa, of dat je die niet kent.

Daarna geef je aan dat je vind dat er te vaak ‘curry’ geroepen wordt, blijkbaar ben je het er in dit geval niet mee eens, maar je legt dat niet bij jouw onkunde om curry’s te onderscheiden, maar bij degenen die ‘curry’ roepen. Dat komt niet erg vriendelijk over.

En dan kom je met nog een vraag;

Wat vinden jullie bv curry aan deze vespas?

Waarom zouden we jou ervan moeten overtuigen of dit al dan niet Curry’s zijn? Je hebt je mening al klaar, staat (weer eens) vooraan om die te verkondigen, en echt sympathiek zijn je berichten niet. Het lijkt er ook op alsof je de vraag stelt om het begrip Curry ter discussie te stellen, iets dat echt niet nodig is.

Mr160, ik heb de laatste tijd heel wat zitten lezen, en met men beperkte kennis kan ik niet zeggen dat deze curry zijn op die enkele foto's.

ik zie geen overdreven chroom, ik zie overal nog een overgang in het plaatwerk (voor zover dat kan op een foto), ik zie geen gele pootjes... geen enorm vespa logo...

Kijk: nu heb je wel een basis voor een goeie vraag – je stelt dat je nog niet alles weet, je stelt een aantal herkenningspunten, stelt dat je ze niet ziet, en vraagt naar wat je mist om deze Vespa’s als Curry te classificeren.

Dat is wel een heel andere insteek dan zeggen; ‘ik zie het niet, er wordt hier wel erg vaak curry geroepen, overtuig mij van mijn ongelijk’.

Nu weten we trouwens nog steeds niet waarom dit volgens jullie curry is... dat even neerpennen was denk ik korter dan deze lange discussie.

Jij begint de discussie; de vraag was ‘is dit curry’, het antwoord is ‘ja’. Klaar.

Trouwens van iemand verwachten dat ie ‘dat ie wel even voor je neerpent’ is komt behoorlijk arrogant over en wordt naar mijn weten op geen enkel forum op prijs gesteld.

Link naar reactie

zo is dat marc! maar zonder reden mensen die hier al hééééééééééél veel nuttige hulp hebben geboden even uit het niets uitmaken, hoewel die persoon het dan nog bij het rechte eind heeft vind ik zeer zwak. vrije meningsuiting of niet!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...