Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sterke prijsstijgingen Vespa !


ribbedebie

Aanbevolen berichten

Heeft U de nieuwe prijzen op de website van Vespa reeds gezien volgens mij klopt er iets niet.

Enkele voorbeelden een GTS 125 kost momenteel 4599 euro 500 euro duurder dan op de laatste prijslijst net zoals de GTV 250 ie die ook 500 euro duurder geworden is. Ze hebben hun prijzen heel erg hard opgetrokken. Goed nieuws voor wie nu zijn recente vespa wil verkopen !!

Link naar reactie

... als 't crisis is, moeten dan de prijzen niet zakken om 't spul nog verkocht te krijgen ?? Of is de Vespa het uitgelezen alternatief voor de wagen en denken ze daarom dat, ondanks de prijsstijgingen, er alsnog verkocht zal worden?

Link naar reactie

Goe zot! Vespa laat zijn concurrenten ver achter zich! ook in prijs! Wat moet den 125ie dan niet gaan kosten?!

(misschien -hopelijk- wel een fout, heb dat vroeger ook es gezien, een tijdje nadien was het weer aangepast)

Link naar reactie

als je een nieuwe degelijk 125cc scooter wil, dan ga je toch geen vespa meer kopen ?!

Koop dan bv. een Yamaha X-Max 125, kost minder (+/- € 4.000). De 125 cc X-Max zijn kilometerteller gaat fluks naar 110 kilometer per uur en zelfs verder, richting 120 kilometer per uur. Met deze 125 cc'er ben je zeker niet de langzaamste op de weg en ook geen rijdende chicane voor de rest van het autoverkeer. De snelheid dankt de 125 X-Max aan zijn vermogen: dat zit met 14 pk bijna tegen de bovengrens. De meeste 125 cc'ers moeten het met 10 of 11 pk doen.

http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/mag4/art20051101/htm/route-yamaha-XMax.htm

Link naar reactie

Een nieuwe Vespa is duur. En dus nu nog duurder ?

Willen ze er een niche-product van maken ? Dat is het eigenlijk al een beetje als je de prijs vergelijkt met de concurrenten.

Het bizarre was, toen ik in april 2 weken door Toscane rond reed, dat ik nog met moeite Vespa's zag rijden (noch oude, noch nieuwe).

Scooters in overvloed, dat wel, maar van aziatische oorsprong = goedkoper.

Ik vond het echt jammer om te zien, maar blijkbaar is de Vespa voor de Italianen te duur en verkiezen ze een product uit het oosten.

Met een budget van meer dan 4000 Euro kan je al een mooie moto aanschaffen. Of denken ze nu echt in Italië dat de Vespa zodanig kan teren

op zijn geschiedenis en hype dat ze gaan blijven verkopen ?

Ik vind het jammer. Een lagere prijs voor een GTS zou veel tactvoller zijn naar verkoop, zeker voor de 125 cc rijders. Die hebben nu al een grote keuze in modellen. Als het op design aankomt is de GTS nog altijd de mooiste scooter die er bestaat. Een lagere prijs zou veel meer mensen over de streep halen.

Link naar reactie

@Tom: ik dacht dat die limiet op 15PK lag, maar je kan gelijk hebben

Wat ik wilde zeggen is wat CSL ook al schreef: blijkbaar is Vespa voor velen te duur en zijn er vaak betere en goedkopere oplossingen. Van die Vespahype word ik ziek.

Toen de Vespa op de markt kwam was Italië herstellende van de tweede wereldoorlog. De behoefte aan een goedkoop transportmiddel was groot. Een auto lag buiten het bereik van de grote massa maar een Vespa kon iedereen betalen. Alleen van dit laatste blijft niets meer over.

Link naar reactie
@ Joene en Tom: 11kW = ongeveer 15pK. De GTS heeft dat toch? Ik kan me wel inbeelden dat zo'n Xmax lichter is en vlotter rijdt.

De grens voor het B-rijbewijs ligt inderdaad op 11 Kw = 15 PK, hoger mag je niet gaan volgens de wetgeving.

En de 125 GTS heeft dat maximum vermogen, dus 15 PK.

Link naar reactie
@Tom:

Toen de Vespa op de markt kwam was Italië herstellende van de tweede wereldoorlog. De behoefte aan een goedkoop transportmiddel was groot. Een auto lag buiten het bereik van de grote massa maar een Vespa kon iedereen betalen. Alleen van dit laatste blijft niets meer over.

Dat gold voor de Volkswagen Kever ook ... is vandaag de dag ook niet meer de doorsnee wagen voor het "volk" ...

Link naar reactie
Toen de Vespa op de markt kwam was Italië herstellende van de tweede wereldoorlog. De behoefte aan een goedkoop transportmiddel was groot. Een auto lag buiten het bereik van de grote massa maar een Vespa kon iedereen betalen. Alleen van dit laatste blijft niets meer over.

We zijn ondertussen ook 60 jaar verder dus is het nogal logisch dat die bedrijven evolueren. Het zou pas vreemd zijn mocht er geen evolutie geweest zijn bij Piaggio na 60 jaar.

Link naar reactie
als je een nieuwe degelijk 125cc scooter wil, dan ga je toch geen vespa meer kopen ?!

Koop dan bv. een Yamaha X-Max 125, kost minder (+/- € 4.000). De 125 cc X-Max zijn kilometerteller gaat fluks naar 110 kilometer per uur en zelfs verder, richting 120 kilometer per uur. Met deze 125 cc'er ben je zeker niet de langzaamste op de weg en ook geen rijdende chicane voor de rest van het autoverkeer. De snelheid dankt de 125 X-Max aan zijn vermogen: dat zit met 14 pk bijna tegen de bovengrens. De meeste 125 cc'ers moeten het met 10 of 11 pk doen.

http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/mag4/art20051101/htm/route-yamaha-XMax.htm

Gij hebt duidelijk nog niet met een Xmax gereden..die dingen zij niet te vergelijken met een vespa.

Het heeft twee wielen, en daar stopt de vergelijking. Rijgedrag en...alles is eigenlijk anders.

Copy/pasten uit reclameboekskes kan iedereen...

Ik heb er ene gehad...nen 250.. na drie maanden verkocht en van pure ellende terug een vespa gekocht...

Als het regende liep het water recht in uw schoenen door de "valbeschermingskes" aan de voorkant...

Ik kwam verdorie met mestnatte voeten aan op mijn werk...dat is bij een GTS wel even anders...

De zithouding trok ook op niks (kakstoel) en ...pfff ik heb hem verkocht en flink mijn broek aan gescheurd..(maar liever dat dan alle dagen frustratie)

Rechtuitstabiliteit is beter...maar daar is dan ook alles mee gezegd...

Link naar reactie

Als vespa echt wil verkopen brengen ze gewoon de modellen van de jaren 50 en 60 terug uit, net zoals toen. Zou waarschijnlijk beter verkopen dan die moderne troep... electrische starten.. das alleen maar vragen om problemen met platte battterijtjes...

Link naar reactie
Als vespa echt wil verkopen brengen ze gewoon de modellen van de jaren 50 en 60 terug uit, net zoals toen. Zou waarschijnlijk beter verkopen dan die moderne troep... electrische starten.. das alleen maar vragen om problemen met platte battterijtjes...

Ah, een nostalgisch zieltje. Gij verlicht u huis nog met kaarsen misschien ??? Gij hebt nog straatverlichting met gas ???? Gij hebt geen internet of gsm of kleurentv of kleurenfototoestel. (Ah ja, want vroeger was het beter...al die moderne troep...)

Groetjes vanop de camping

oh, voor ik het vergeet : ";-)"

Link naar reactie
Als vespa echt wil verkopen brengen ze gewoon de modellen van de jaren 50 en 60 terug uit, net zoals toen. Zou waarschijnlijk beter verkopen dan die moderne troep... electrische starten.. das alleen maar vragen om problemen met platte battterijtjes...

Even ter inlichting: sommige vespa's uit de jaren 50 en 60 hebben ook batterijen (en misérie:) ). Men kan niet verwachten dat Piaggo niet evolueert, dan is het bedrijf ten dode opgeschreven. Een vespa uit de jaren 50 en 60 zou ook nooit gehomologeerd geraken ivm veiligheid en comfort. Een oldie maken zou trouwens onbetaalbaar zijn. Veel meer als vroeger worden voertuigen bij het ontwerpen aangepast aan het productieproces (spijtig genoeg niet omgekeerd) wat soms rare en nare gevolgen heeft.

Groetjes nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...