Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa ongeluk =(


allogio

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik kom net uit het ziekenhuis nadat ik gisteren een zware ongeluk heb gehad met mijn vespa.

Ik kwam terug van hasselt richting zonhoven en ik bevond mij op het fietspad langs de grote baan. er was een huis die 50 cm langs het trottoir stond.

ik reed tegen 45 km/u op het fietspad en plots, achter het huis door, liep een meisje achter het huis over het fietspad zonder naar links of rechts te kijken en tegen een hoge snelheid. ik kon het meisje niet zien en dus ook niet ontwijken, ik knalde recht tegen het meisje op waardoor ik overkop vloog met mijn vespa en 15 meter verder tot stilstand kwam, ik stond onmiddelijk om en zag dat mijn knieen en benen geschaafd en bebloed waren maar voelde niets. ik draaide me om en zag dat het meisje niet bewoog en haar ogen openhad, er kwam ook bloed uit haar hoofd, er lag een plasje bloed. ik begon in paniek te geraken dat ik iemand had doodgereden ookal was ik niet in fout. de ouders van mijn beste vriend waren toevallig langs me aan het rijden en hebben alles zien gebeuren. en kwamen me helpen, na vijf minuten te wenen en in paniek te zijn hadden ze mijn ouders opgebeld en verteld wat er gebeurd was. plots begon ik mij kotsmisselijk te voelen , en draaierig. ik begon in mijn benen heel veel pijn te krijgen en ik ging liggen op de grond. ik begon te hyperventileren en kon mijn tenen zeer moeizaam tot niets bewegen en met mijn benen hetzelfde , , ze konden me nietmeer rustig houden. de ambulances kwamen aan en gingen naar het meisje en mij. Ik kreeg een maskertje op om minder lucht te krijgen zodat ik niet meer zou hyperventileren. ik had ook braakneigingen. we zijn allebei overgebracht naar spoed waardat we werden onderzocht en er werden foto's gemaakt. ik heb nu last van mijn nek , knie, rug en schouder. ik mocht naar huis omdat ik geen breuken had. mijn linkerschouder is wel gekneusd. ik moet nu een week met nek en schouderband rondlopen. met het meisje komt ook alles goed. ze had haar pols gebroken en wonden aan haar hoofd. zij moet wel nog in het ziekenhuis blijven .

ik ben dus naar mijn vespa gaan kijken. en die is eigenlijk klaar voor het schroot. of tog een deel. de achterkant heeft Niets maar vanaf de voetplaat en alles wat ervoor is of hangt is kapot. de fource is volledig doorgebroken. en mijn frame is helemaal naar binnen gescheurd. overal diepe schrammen en lakschade. ik was mijn vespa net gaan halen bij sdn scooter in stevoort. mijn vespa was helemaal nietmeer gelijk op mijn foto hij was misschien tien keer zo mooi geworden. maar blijkbaar niet voor lang. ik zal deze namiddag foto's posten van de vespa want moet nog foto's trekken. ik ben niet in fout dus ik hoop dat mijn vespa mooi terugbetaald word. maar het gevoel dat mijn vrouwtje(vespa) misschien nietmeer te maken is zal altijd zeer blijven doen.

Groeten

Link naar reactie

ja man, sterkte... wat een geluk dat jezelf en het meisje er terug bovenop komen... Zo zie je maar dat een ongeluk schuilt achter een klein hoekje.

Laat dit ook een beetje een les zijn voor alle 50 cc'kes die op het fietspad rijden: alle mensen die ik ken, die met een brommer een ongeluk hadden, hadden dit op een fietspad. Het lijkt niet zo, maar als je op een juiste manier op de baan rijdt, dan heb je veel minder kans op een ongeluk.

Ik wil hierbij evenwel niet bedoelen dat het uw eigen fout ofzo zou zijn hé, maar ik heb nu eenmaal opgemerkt dat het fietspad voor brommers echt niet zo veilig is.

Link naar reactie

Met een 45 km/u moet je erg goed op de borden letten. Soms moet je op het fietspad en soms op de rijweg. Sommige gemeenten maken het nog moeilijker. Soms moet je eerst op het fietspad en daarna op de rijweg verder. Of omgekeerd. Dit werkt erg verwarend. Ook voor autobestuurders. Die zich soms ergeren aan een bromfiets (45 km/u) die wettelijk op de rijweg rijd omdat het fietspad voor hem verboden is. Ik wens ALLOGIO en het meisje een spoedig herstel toe. Gelukkig zijn er geen doden. Verder zoals NERO al schrijft, alles is te herstellen of te vervangen. Behalve een leven natuurlijk!

Link naar reactie

Goh, ik kreeg koude rillingen bij het lezen van je berichtje, vooral wanneer je beschrijft hoe het meisje niet meer bewoog, ogen open en bloed dat uit haar hoofd kwam. Gelukkig komt het met jullie beiden goed.

Zoals anderen ook zeggen, je Vespa is naar alle waarschijnlijkheid te herstellen. Je mag je gelukkig prijzen dat het maar materiële schade is, want stel je voor dat het minder goed had afgelopen met het meisje, ook al ben je niet in fout, dat had je je hele leven met je meegedragen.

Ik zou zeggen, stuur en kaartje voor beterschap naar de ouders want ook zij hebben net bange tijden doorgemaakt.

Gelukkig een goede afloop dit ongeluk.

Link naar reactie

sterkte man, hopelijk komt het met het meisje ook goed.

scooter ziet er inderdaad voor de schroothoop uit (stuurkolom naar binnen geplooid). Maar dat is nu even minder van belang, de gezondheid van jou en het meisje, dat is wat nu telt.

Link naar reactie

Ik rij met mijne 50CC ALTIJD op de baan...

Toen ik op het fietspad reed,ben ik menig keer moeten uitwijken voor een auto die uit een garage kwam,of zijn oprit verliet..dus...geef mij maar de rijbaan met de 50CC..soms tot ergernis van een paar chauffeurs...maar dat neem ik er dan maar bij:)

Link naar reactie

bij het lezen was ik er echt stil van geworden.

aan beide toch een zeer goed herstel toegewenst.

gr nico

Link naar reactie

wegens vakantie je thriller nu pas gelezen

mijn vrouwtje en ik kruisen onze vingers en duimen voor jou en het meisje opdat alles in orde komt - allereerst lichamelijk voor jou en haar - een vespa is (raar maar waar) later echt wel te vervangen

sterkte en succes aan jullie beiden

frutsab

Link naar reactie

Even een update van de toestand op dit moment.

met mij gaat het al veel beter. heb alleen nog beetje last aan nek en schouder. mijn knieen en voeten zijn aan het genezen. mijn koorts en koppijn is al veel minder dus alles komt wel goed.

met het meisje komt ook alles goed. ze geneest sneller als verwacht. ze is al goed met haar gedachte erbij. alles komt dus goed met mij en met haar wat voor mij een hele opluchting is. ik slaap nog altijd niks, met de schrik dat ze dood ging en met het beeld van het ongeval dat steeds opnieuw in mijn gedachte komt. ik wil zoiets nooit meer meemake. en ik hoop dat dit ook voor iedereen die op fietspad rijdt een les is. want ik zei altijd, ik ben tog heel voorzichtig dus er zal niets gebeuren. maar je ziet maar ik was gewoon op weg naar huis en je hoeft het niet altijd zelf te zijn.

Link naar reactie

@Allogio

was dit nog vergeten te vermelden - na een ongeval kan je steeds de hulp inroepen van slachtofferhulp - zowel voor jou als voor het meisje - zoals Pieter1 reeds vermeldde is elke vorm van therapie goed om je (jullie) weer tot rust te brengen

in zowat elk hospitaal, bij de lokale of federale politie en zelfs bij de verzekeringsmaatschappij(en) kan je hierover inlichtingen inwinnen

je kan effectief terecht op dit forum om wat spreekwoordelijke stoom af te laten maar misschien is een (korte) professionele begeleiding als hulp nu meer op zijn plaats - aan jou de keuze - je hoeft dit zelfs niet op het forum te vermelden en de begeleiding is volledig discreet

nogmaals sterkte en succes met jullie beiden

grts frutsab

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...