Ga naar inhoud
Vespaforum.be

autostrade


Lonneke

Aanbevolen berichten

Ik rijd via de ring rond Brussel een 10-tal kilometer via de autostrade met mijn LML 125. Ik haal dan als alles meezit 95/u. Eigenlijk is dat voor zo'n korte afstand best wel te doen, als het weer een beetje meevalt en als er niet teveel wind staat. Meestal kan ik de vrachtwagens wel volgen, soms kan ik ze zelfs voorbijsteken bij een helling.

Als er files zijn of het verkeer rijd niet zo snel (afwisselend tussen stilstaand verkeer en de 70/u), dan ben je met uw 125 cc rapper op uw bestemming; als ze rechts afremmen kan je naar links uitwijken en mee optrekken met het verkeer, en zo van rechts naar links wisselen als er een gat vrijkomt of gewoon tussen de wagens door.

Dus bij goeie weersomstandigheden en kalm of juist heel druk fileverkeer is het goed te doen voor een korte afstand. Het blijft natuurlijk niet echt ideaal.

Link naar reactie
... camions voorbij gaat ... 't is wel alles opendraaien dan ... maar't ga vlot genoeg. Aan de stoplichten steekt ge iedereen voorbij ... die dat dan op hun beurt terug doen ... tot de volgende lichten ... ge zijt even snel of sneller zelfs in Knokke met de Vespa ...

'k Voele heel goed dat je me niet 'n verstaat

't Is niet de vitesse waar dat 't hem om gaat

Ook niet 't comfort van een sjieke slee

Maar rijd eerst ne keer met die 125 mee

Willem Vermandere - Blanche en zijn peird

Link naar reactie

Ik werk in Brussel zuid en woon in Antwerpen, met de auto een ramp , met de trein valt het een beetje mee (van deur to deur 1u15) , vandaag met vespa gegaan langs A12 --> 55min , moest het een 250 of een 300 zijn ging het nog sneller... de oude baan pakken via Mechelen heeft geen zin , duurt te lang en door Mortsel rijden is zelfs met een Vespa niet evident ; daar is zelfs geen plaats om voorbij te steken of ge moet langs het fietspad

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

recent enkele keren met de GTS 125 i.e. op de autostrade gegaan ... is perfect te doen hoor ...

in top ging ie 112 (op de teller en 118 als ik plat op m'n buik ging liggen = 106 km/uur met de gps gemeten) ... gaat dus perfect !! Neen je hebt geen overschot en je moet een beetje uitkijken wat je doet ... maar 't is niet dat je tussen de vrachtwagens moet blijven hangen ... je kan perfect voorbijsteken, zelfs een hele rij vrachtwagens (al heb je dan wel een wagen "in je gat" al is dat ook slechts van korte duur) ...

Link naar reactie

Nu na bijna een jaar elke dag via de ring van Antwerpen van Merksem naar Wilrijk en terug ... geen enkel probleem. Zien dat ge u goed zichtbaar kunt maken (fluovestje, pinker aan ... enz.)

Ben een pak sneller thuis op die manier!

Met dat rotweer wel den auto genomen ... vanaf het vriesweer gedaan is .. terug elken dag de baan op!

ps: Iemand hier die weet hoe ge dubbel pinkers kunt aanzetten? Is dat mogelijk ... Mits een aanpassingske?

Link naar reactie

ik kan dat via m'n ingebouwde alarm ... combinatie van toetskes op de afstandsbediening en dan doet ie dat ...

via 't alarm heb ik ook een "buzzer" op m'n pinkers staan ... om ze zeker niet vergeten af te zetten, want da's ook levensgevaarlijk !

Link naar reactie

Hey ROFLGTS125,

De ring van A'pen is goed te doen, he. Ik doe die ook alle dagen, maar deik ga eraf in Borgerhout n dan 'tstad in. Zelfs met de sneeuw was dat goed te doen, hoor.

Ik doe ook mijn fluo vestje aan. 4 pinkers zou handig zijn. Laat iets weten indien ge een mogelijkheid vind. Nen buzzer vind ik er nets iets over eigenlijk...

Ron

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

even hier verder op inpikken :-)

Ik ben met de mijne 1x nr zee gereden vanuit hasselt met de px125 (standaard) , volgepakt voor een weekendje aan zee .

Weliswaar in het weekend en vrij vroeg vertrokken (7u30 zoiets).

Ik vond het persoonlijk aardig doenbaar , maar je moet weten wat je doet.

Laat je zien , doe een fluo-hesje aan en rijd duidelijk in het midden ( 10/20cm vd middenlijn) .

Vrachtwagens vond ik zelfs plezant , mits je hiermee wat snelheid kan winnen en de vespa wat kan laten 'rusten' .

Goed de spiegels in het oog houden als er snellere wagens afkomen is vooral de boodschap en neem af en toe eens een pauze.

Ik bleef soms achter een vrachtwagen hangen , zo moest ik niet constant volgas gaan .

Wel zorgen dat je niet te dichtbij komt , want dan voel je turbulentie in je stuur en moet je je echt schrap zetten (plat gaan liggen) .

Ik heb zelfs vrachtwagens voorbijgestoken door gebruik te maken van die lucht-stroming.

Maar het is en blijft oppassen en best gevaarlijk , ben je niet zeker , doe het dan gewoon niet.

Ik zal het zeker nog eens doen, was een van mijn mooieste ritjes tot nu toe en ik stond na 2u reeds in Knokke op de dijk ;-)

Alles komt erop aan om je zelfzeker te voelen , weten hoe je het gaat aanpakken en je duidelijk kenbaar maken op de weg.

Doe zeker goede bescherming aan , laat je lichten aanstaan , zorg voor een goede aerodynamisch helm (vespa helm trekt fel op je hoofd, zeker op de snelwegen) .

Ik heb daarom een motorhelm aangeschafd indertijd, en zelfs op stormachtige dagen , weinig of geen last vd helm..dat verschil voel je enorm!

ps: een gps toestel heb ik altijd bij de hand, als het toch wat te heftig word of je voelt je onzeker , kan je nog steeds je route wijzigen .

Mvg

Link naar reactie
voor de rest: gazze geven!

Iets anders kan je dan ook niet doen met een automatic hé. :-)

mwoehahaha

kheb hier toch al gelezen dat er ook een paar mee op hun bakkes gaan

-bericht bericht- bovenstaande zin bevat geenszins enige vorm van sarcasme of leedvermaak! - bericht bericht - (jamaar ja, anders heb ik hier iedereen op mijn kap

Link naar reactie

sorry joene, tis de aard van het beestje...

als je goed researcht zie je dat ik maar in 2 topics de wind van voor krijg. Maar het is allemaal onschuldig bedoeld hoor...vandaar dat ik het er maar van de eerste keer bij had gezet

Link naar reactie
voor de rest: gazze geven!

Iets anders kan je dan ook niet doen met een automatic hé. :-)

mwoehahaha

kheb hier toch al gelezen dat er ook een paar mee op hun bakkes gaan

-bericht bericht- bovenstaande zin bevat geenszins enige vorm van sarcasme of leedvermaak! - bericht bericht - (jamaar ja, anders heb ik hier iedereen op mijn kap

Der is niks mis mee leedvermaak :)

trouwens er zijn 2 soorten motards/scooteristen: zij die gevallen zijn en zij die zullen vallen. Het leedvermaak zal dus ooit nog wel wederzijds worden :)

Link naar reactie

correctie er zijn 4 soorten motards/scooteristen:

-zij die gevallen zijn en zij die zullen vallen.

-zij die ongezouten hun mening durven geven zonder bang te zijn voor commentaren en zij die zich op voorhand inhouden omdat ze anders is geen gelijk zouden krijgen.

mwoehahaha

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...