Ga naar inhoud
Vespaforum.be

autostrade


Lonneke

Aanbevolen berichten

Wel, ik rij met een LX 125 over de E19 van Mechelen-Zuid tot Antwerpen, maar wel enkel bij droog weer en niet teveel wind.

Ik rij gewoon op de rechterstrook en hou genoeg afstand van de camion voor mij. Je moet gewoon bij de pinken blijven en vooral bij op- en afritten het verkeer in het oog houden. En: maak jezelf voorspelbaar!

Gezien ik nog niet zo lang scooter heb ik nog niet veel nat weer meegemaakt, maar zoals vandaag ben ik toch 2 keer zo voorzichtig. Bij droog weer rijdt mijn LX lekker en durf ik wel een "hangen" in de bochten, maar ik vind dat bij weer als vandaag het meer op schaatsen dan scooteren lijkt.

Groeten,

Niels R.

PS: De topsnelheid (GPS) die ik vanochtend haalde (en het was toch wel winderig) was 105 km/u. Is dus wel voldoende om mee te komen op die rechterkant van de snelweg :o)

PS2: Er reed deze ochtend een GTS (denk ik) mij voorbij, maar die kon ik toch niet bijhouden :P

Link naar reactie

Vraagje aan mensen met een niet-plastic: is't bij jullie ook zo dat de vesp wat trilt als je op de autostrade rijdt (en je niet aan't slipstreamen bent)?

Ik merk dat ik wel wat trillingen heb, maar ik veronderstel dat dat niet abnormaal is met die 10" wieltjes en het superaerodynamische design?

Link naar reactie

Als ik met mijne Lambretta boven de 120 kom, begint mijn stuur ook te trillen. Daarom hou ik me tussen de 90 en de 100 / uur. Met de Vespa geraak ik maar aan 85. En dat gaat zonder trillen.

Link naar reactie

voor harder te rijden zijn ze ook niet echt gemaakt denk ik,eenmaal je topsnelheid is bereikt moet de vespa toch een beetje inleveren qua wegligging...niet dat ze onveilig aanvoelt,maar je voelt toch wel dat het niet veel sneller hoeft te gaan.

Voor snelheden boven de 100km/h opteer ik voor de motor.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
mijne px trilt niet boven de 100, die beeft(met 2 e's dus), maar dat heeft wellicht meer met m'n versleten schokdempers te maken.

Tegen 90 is het eigenlijk nog perfect te doen.

kgeloof dat bart van een soort te kort komt thuis... ...

Link naar reactie

Op de snelweg rijden met een 125 GTS word je snel gewoon. In het begin lijkt dat allemaal heel indrukwekkend, maar je ontwikkeld na verloop van tijd een rijstijl die aangepast en veilig is op de snelweg. Ik ben altijd sneller dan een vrachtwagen behalve op een helling of zo. Kan ik niet inhalen, dan blijf ik erachter. Dat gaat ook! Toen ik voor mijn werk nog meer reisde dan nu, nam ik de Vespa tot in Zaventem met een koffer tussen mijn benen en heb nooit mijn vlucht gemist. Toen mijn baas mij bracht met de wagen omdat hij het met de Vespa te "miserabel" vond, heb ik voor de eerste en enige keer in mijn leven mijn vlucht gemist :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...