Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa uit Spanje, zonder enig papier


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over het invoeren van een vespa, zoals ik heb gelezen op dit forum ben ik niet de enige...

Het is een nogal vreemd verhaal, ik heb een bijzonder goedkope vespa sprint gekocht. Hij is vijf jaar geleden door een Belgische handelaar uit Spanje gehaald, Scootermarket, vervolgens ongerestaureerd verkocht als project, die heeft het opgegeven en nu heb ik hem. Er zijn totaal geen papieren bij, geen verkoopscontract, geen gelijkvormigheidsattest en de chassis nummer is niet bekend op scooterhelp website. Dus nu is de vraag: hoe kan ik achterhalen hoe oud hij juist is en waar kan ik er papieren voor aanvragen? De chassis nummer is, hoewel nogal moeilijk te lezen: 04C *183 126* VI19

Ik heb wel de moeite genomen om de vorige berichten te lezen, maar het zijn er zo gigantisch veel en niet helemaal duidelijk...

Link naar reactie

kijk eens bij www.scooterclasico.com voor meer info.

anders stuur je mij maar een mailtje. ik verdiep mij al een tijdje in spaanse scooters.

Link naar reactie

Tja het zit zo, Danny van Scootermarket heeft het niet opgegeven maar hij is vijf jaar geleden gestopt met het invoeren en opkopen van vespa's, hij kan wel nog alles leveren van onderdelen en alles qua carroserie delen. destijds had hij wel de intentie van de papieren nog in orde te brengen met de vorige eigenaar maar er is zoveel tijd overgegaan dat dat er dus niet meer van gekomen is en momenteel doet hij het inschrijven niet meer. Ik heb vervolgens contact opgenomen met Lambrettafinder in Rumst, maar hij wil niet helpen omdat ik hem niet bij hem gekocht heb en hij het risico niet wilde lopen dat hij eventueel gestolen is. Daar komt nog bij dat hij voor het in orde brengen van papieren normaal 150 euro voor wil hebben en hij verzekerde me dat ik de papieren als particulier niet in orde kan brengen... Maar dat lijkt me sterk aangezien het nog steeds allemaal in europa te doen is, uit ervaring weet ik dat het bij het invoeren van autos totaal geen probleem is. Al hartelijk bedankt voor de tips, ik ga ze even verder uitpluizen en hou jullie uiteraard op de hoogte!

Link naar reactie

een voertuig waar je geen enkel document van hebt krijg je niet op een normale wijze ingeschreven. En das maar goed ook anders zou het wel heel eenvoudig zijn om een gestolen voertuig ingeschreven te krijgen

Link naar reactie

Tja zoals eerder al geschreven, na nog wat opzoekwerk trouwens, ben ik weer een stapje dichter bij de bron gekomen en ze kunnen mij allemaal verzekeren dat hij niet gestolen is. Wat mij zeker als betrouwbaar overkomt omdat ze op één na allemaal een zaak hebben en dus niet het risico kunnen lopen dat hij wél gestolen zou zijn. Uiteraard 100 percent zeker kan ik niet zijn. Ik heb net een mail terug gekregen van vespa benelux en die komen in ieder geval ook niet scheutig over om te helpen... Ik ga een van da dagen eens horen bij de politie hoe het zit en hou jullie uiteraard op de hoogte.

Link naar reactie

Goed, er is duidelijkheid gekomen in de bizarre wereld van het invoeren van Vespa's. Ik heb vorige week een mail gestuurd, recht naar de bron, de politie. Meerbepaald politiezone zara. Hun antwoord ging als volgt:

Beste,

Het chassisnummer dat u doorgeeft is binnen de database van het gerecht niet gekend.

Het onderdeel waar het chassisnummer opstaat dient u aan te bieden op het politiebureel naar keuze maar wel in het land van herkomst.

U kan via een duplicaat van de papieren de scooter invoeren maar dan dient dit via de douane te gebeuren.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten

Lokale Politie ZARA

--------------------------------------------------------------------------------

Van: Ben Vroom [mailto]

Verzonden: woensdag 3 juni 2009 19:30

Aan: politiezara@skynet.be

Onderwerp: motovespa

Geachte,

onlangs vond ik een advertentie waarin een vespa 150cc sprint aangeboden werd, deze werden gemaakt van 1965 tot 1969. Volledig gedemonteerd en voor die reden ook voor een aantrekkelijke prijs. Nu zijn er geen papieren bij en hij komt oorspronkelijk van Spanje maar werd nooit ingevoerd. Dit alles deed mij twijfelen over de eventuele aankoop, vandaar de volgende vragen:

-Het chassis nummer is: 04C *183 126* VI19 kan ik met dit nummer alleen opnieuw papieren aanvragen?

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...