Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zomer kledij op de vespa


Stip

Aanbevolen berichten

hangt af van je geaardheid zeker of je die style wil vermyden :-)

Ik snap wel niet wat er beter is aan zo'n corduroy (of hoe noemt die stof) jas dan een hemd ofzo.

Na een 30cm schuiven is dat er ook al door (als het al zo snel door leder gaat , zal dat nog sneller zyn).

Link naar reactie

cordura heet die stof.

een motorvest is behalve gemaakt te zijn van cordura ook voorzien van de nodige beschermingsstukken.

Ik heb enkele jaren een schuiver gemaakt van een dikke 30m. Cordura broek en vest waren inderdaad gescheurd maar ikzelf had niks, ben rechtgestaan en verder gereden. Als je hetzelfde met een jeans zou doen lig je gegarandeerd in het hospitaal

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik draag op mijn lml meestal een leren motobroek (langere afstanden), motolaarzen en een klassieke leren vest. Ook altijd degelijke leren motorhandschoenen.

Reed vroeger met de moto en heb twee ongevallen gehad (beide aan minder dan 65 km/h) waarbij mijn beschermend pak me telkens van blijvend letsel heeft gered. De zomerse wind in je hemd voelen is heerlijk, maar als je armen / benen tot op het bot afgeschraapt zijn, wat heb je dan nog aan T-shirts in de zomer? En een ongeval kondigt zich nooit van te voren aan.

Link naar reactie

Ik werk ook op een brandwondencentrum als verpleegkundige en ik kan Pieter1 alleen maar gelijk geven.

De laatste motorrijder die we bij ons hadden gaat nu met een been minder door het leven. Degelijke motorkledij is idd ni echt cool op een vespa maar wel super belangrijk.

offtopic: in welk bwc werk je Pieter? Ik in Antwerpen.

Peter.

Link naar reactie

als ik mij zo onveilig zou voelen als sommigen hier zou ik alles met het openbaar vervoer doen en daarbij zelfs een helm dragen en eventueel lederen jas ;-)

Ik hou niet van dat grote onveiligheids gevoel dat ons opgedrongen wordt. Vroeger lachte iedereen als je een fietshelm droeg nu krijg je scheve blikken als je er geen draagt.

Link naar reactie

Quote: "Ik hou niet van dat grote onveiligheids gevoel dat ons opgedrongen wordt."

Onveiligheidsgevoel? Ik denk dat je een paar zaken verward. We hebben het hier niet over een onveiligheidsgevoel (bang om op straat te komen omdat je overvallen gaat worden ofzo) maar over de onveiligheid in het verkeer met een tweewieler.

De mensen die hier spreken over veiligheid zijn meestal ook degenen die het asfalt al van dichtbij hebben gezien en gevoeld. Als je naar het ziekenhuis wordt gebracht en ze moeten je diepe schaafwonden schoonmaken omdat die vol met kiezeltjes en andere vetzakerij zitten dan zal je wel anders piepen...

En het is nu eenmaal zo dat je als motorrijder en fietser véél kwetsbaarder bent dan wanneer je in een ijzeren kooi rondrijdt.

Link naar reactie

@vespaitalia: ik voel mij helemaal niet onveilig op de vespa, en er wordt je helemaal geen onveiligheidsgevoel opgedrongen...

Het gaat er alleen over dat veiligheidskledij geen overbodige luxe is als je over het asfalt glijdt, en geloof mij ik heb al wat gezien en wens het niemand toe. :-)

Link naar reactie

Zeker als ik naar het werk rijd, doe ik een goede vest en broek (Rev'it) en handschoenen aan.

Maar toegegeven, bij de eerste zonnestralen van het jaar heb ik het hier wreed moeilijk mee en durf ik wel eens in korte broek en T-shirt te rijden.

Link naar reactie

Ben jij dat in dit filmpje..?

Ik durf ook wel eens te zondigen tegen wat mijn gezond verstand me oplegt. Vooral snel even naar het dorp rijden bij goei weer. Maar dat zijn zo van die momenten dat vele vespisten niet helemaal 'geared up' op hun machien kruipen denk ik.

Link naar reactie

Ik heb nog maar net de eerste 250 km er opzitten met men eerste LML. kan dus enkel zeggen wat ik NU draag:

- lederen handschoenen & helm

- stevige broek (bvb. dikke jeans)

- tijdelijk geleende moto vest

- stevige schoenen

De geleende vest geef ik binnenkort terug, ik zou er nl. graag zelf eentje kopen dat beter past.

Ik ben al een keertje in EKO motowear gaan kijken, waar een groot aanbod is. Spijtig genoeg vind ik de typische motovesten die men daar heeft, niet geweldig mooi.

Vandaar lijn vraag: iemand een idee waar je degelijke maar ook mooie (lederen?) vesten kan kopen geschikt voor op de scoot?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...