Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zomer kledij op de vespa


Stip

Aanbevolen berichten

ALTIJD motovest en handschoenen, mmestal motobroek.

van mij moet niemand dit dragen maar kom aub niet janken achteraf als ze met een pincet de asfalt uit uw lijf trekken

Link naar reactie

Om "zomers" en "trendy" te zijn op je "hippe" vespa draag je altijd een korte of zeer lichte lange broek, T-shirt of hemd met korte mouwen en sandalen of flipflops maar zeker geen handschoenen want dat is geen zicht! En om het helemaal compleet te maken kan je best geen helm op je "net vers geknipte coupe" zetten.

Link naar reactie

Ik werk op een brandwondencentrum als verpleegkundige en zou iedereen aanraden toch veilige moterkledij te dragen. Op een vespa niet zo cool...weet ik wel. Maar de patiënten die ik al gehad heb na een motor ongeluk wil je echt niet zien, laat staan het zelf meemaken.

Wens allemaal een veilige rit, en voor mij minder werk :-)

Link naar reactie

@ Pieter1: groot gelijk!

Beschermende motorkledij is zo belangrijk.

En aan de motorkledij-is-niet-cool-rijders: wat heeft je Vespa aan jou (en vice versa) als je in het ziekenhuis ligt met verwondingen, of aan huis gekluisterd met lelijke schaaf/brandwonden?

Ik heb overigens een leuke 'hippe' of 'coole' (om in die termen dan te spreken) motorvest gevonden, beetje retro (en vrouwelijk) en toch heel beschermend aan schouders, ellebogen en armen.

Keuzes genoeg in de shops, vind ik.

Link naar reactie

deepsummer_03.jpg

Ik heb zo'n motovest van Richa, zit een los regenmembraam en losse binnenvoering in.

Als het echt heel warm is, dan haal je die 2 er uit en heb je een 'open' vest (overal zitten gazen), maar toch bescherming.

Regenmembraam kun je los meenemen voor het geval het toch nodig zou zijn.

Link naar reactie

wie zonder zonde is werpt normaal gezien met iets - en toegegeven - ik heb ook al met teenslippers en bermuda en t-shirt op de moto gereden in binnen- en buitenland - dom van mij maar 't was nu zo - ik tracht daarom steeds normaal schoeisel en kleding te dragen

er wordt op dit forum terecht heel veel gepraat over handschoenen en vooral jassen/vesten

kijk vanaf nu eens 1 volledige week eerlijk rond je en je zal zien dat een groot deel van de motards (en vespisten) ... een gewone jeans draagt zonder enige vorm van bescherming

zijn onze benen dan zo veel minder kwetsbaar dan ons bovenlichaam ?

ik bedoel hiermee niks slechts naar niemand toe want ik weet dat er ook vespisten zijn met volledige degelijke en veilige outfit

grts frutsab

Link naar reactie

@Frutsab

Natuurlijk zit iedereen al wel eens zonder bescherming op zijn scooter... maar al doende leert men ;-)

@Josse

Ben je zeker van dat model? want volgens mij, bedoel je mijn model.

Het model dat jij aanduid is dacht ik enkel de buitenvest (met open voering)

Link naar reactie

En als je een beetje rondkijkt, kan je heel casual en beschermd rijden ook. merken als tucano urbano, armadillo, hebben vrij klassieke kledij, softshells, met bescherming ingebouwd. Ook hebben zij jeans, chinosbroeken met kevlarlaag in als bescherming. Dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.

Link naar reactie

@gette : je kan gelijk hebben, heb zomaar de eerste de beste vest genomen met dat gaas-embleem.

Ik kwam eergisteren op de E40 tss BXL en AALST nog een rode GTS tegen. De bestuurder droeg een pothelm, dunne linnen broek en regenjasje... uiteraard geen handschoenen.

Maar het was dan ook mooi weer.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...