Vespappa Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Het was nog niet echt tijd voor een nieuw project maar ik kon het niet laten. Dit gevoel zullen velen van jullie met mij delen. Mijn GL staat nog net niet in de primer maar besloot toch om deze erbij te kopen. Het gaat om een Vespa FB uit 1957 welke om Nederlands kenteken staat. De vorige eigenaar heeft in elk geval het voorspatbord en stuur weten aan te passen. Dacht eerst dat de Vespa een tik van voren heeft gehad maar waarschijnlijk toch niet aangezien alles er nog wel strak uitziet. Sinds 1979 stond hij stil op een schuur en de vorige eigenaar gaf meerdere malen aan het ding nog eens in tweeen te flexen (ai) Wel in iedergeval zet ik deze topper even te rusten in mijn schuur tot dat de GL (MISA) af is. Ben benieuwd naar jullie reacties! Vespappa http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/19/1237461421-010.jpg' alt='1237461421-010.jpg'> Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 sjieke scoot! veel succes ermee... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Ik geloof dat ik hem langs heb zien komen op de online markplaatsen niet lang geleden? Vreemd een FB zonder FB Heb je de originele onderdelen nog kunnen scoren? Mooi projectje! Link naar reactie
thQS Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 misschien niet zo'n snuggere vraag maar wat is 'n FB? Is dit geen VB1T (ben er zo1tje aan't restaureren, ook 1 van 1957 :-D Thomas Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Ha Thomas, Een FB = Faro Basso. Ben wel benieuwd naar jouw Vespa dan, staan er ergens foto´s. Vespappa Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Komen er 2 buisjes uit het chasis (onder het stuur) waar de electrische kabels komen die naar het stuur gaan en heeft hij een klepje onder het zadel waar de carbu in past? Mooie scoot, maar als je de originele onderdelen wilt vinden, good luck (als het effectief een FB is (ik denk eerder een VL Groetjes, nero. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 19 maart 2009 Delen Geplaatst: 19 maart 2009 ze blijven toch knap die FB's, dit wordt een mooi project veel plezier ermee en hopelijk krijg je hem (zo goed als) helemaal in orde Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2009 Thanks All, @ Nero: Ja er komen twee buisjes onderuit het stuur en heeft een klepje onder het zadel, het serienummer wijst tevens uit dat het om een FB gaat. Onderdelen word inderdaad een uitdaging. Je raad natuurlijk wel waar wij heen geen op vakantie :-) @Joene: ik zal de ontwikkelingen op het forum blijven vermelden. Vespappa Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2009 Hallo Allen, Toch enige onzekerheid over het exacte type, wie kan mij helpen? De Vespa heeft: - carburateurkapje bij floorboard - Twee ingangen onder het stuur voor de kabels. Het serienummer start met VN2T. Volgens scooterhelp gaat het om een Vespa 125 van 1956? Is dit dan een Faro Basso of een VL? Vespappa Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 26 maart 2009 Delen Geplaatst: 26 maart 2009 Als't serienummer VN2T is is't een Vespa 125 van 1956 en geen VL é, dat lijkt me toch vrij logisch, anders zou er wel VL2T gestaan hebben... Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2009 Maar is dit dan een faro basso? Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 maart 2009 Delen Geplaatst: 26 maart 2009 http://www.scooterhelp.com/scooters/VN2T.125.html Een Vl heeft de koplamp aan het stuur, een VN is idd een faro basso = phare beneden. Groetjes, nero. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 30 maart 2009 Delen Geplaatst: 30 maart 2009 zeker dus een FB,maar met als ik het goed kan zien een VNB stuurtje. Gr nico Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 1 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2009 Dank je Nico! Ben eruit het is toch zeker een Faro Basso. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.