Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Systeemhelm op vespa


Inq

Aanbevolen berichten

Heb me net een px125 gekocht bij Sam en hoop alles wat rond te krijgen tegen einde van de maand.

Ik heb al een motorvest, maar ga me dit weekend nog handschoenen en een helm aanschaffen.

Nu was ik eerst van plan om een jethelm te kopen maar een paar mensen hebben me dat toch al afgeraden en gezegd om een veiligere radiaal of systeemhelm te kopen.

Ik maakte me in het begin een beetje zorgen om het zicht (vooral in de zomer), maar maak me eigenlijk toch meer zorgen om mijn gezicht.

Mijn eigenlijke vraag was ivm een systeemhelm. Tegenwoordig kan je systeemhelmen kopen die gehomologeerd zijn om ook open mee te rijden. Hiemee zou ik toch nog een beetje mijn opties open houden. Bijvoorbeeld als ik in bebouwde kom rij.

Heeft iemand ervaring met het rijden met zo een helm open? Is dit praktisch? Mijn oog was bijvoorbeeld gevallen op deze Nolan n100e:

http://www.nolan.it/catalogo_09.jsp?iditem=60&lng=en

http://www.nolan.it/upload/warehouse/N1 ... 7_600_.jpg

Link naar reactie

Ik zie dat u van St-Katelijn bent,ga eens naar RAD in Willebroek ,is niet zo ver voor u en kan daar ook passen en voelen welke goed zit.

Daar kan je ook nog info vragen en je hebt er alle prijs klasse en toch wel wat keuze

Link naar reactie

mijn vader heeft ook ene van nolan(denk ni dezelfde), swel ne redelijk zwaren helm. Is ni zo eel tof om open met te rijden, die valt nogal makkelijk terug dicht.

Ma die gij aanduidt lijkt mij daar wel op voorzien. Kzou zegge probeer ne keer in de winkel door wa me uwe kop te schudden als de helm open staat.

Ma kzou zeker gaan voor een systeem- of integraalhelm. Er was hier een verhaal een tijd geleden van een vespist die een accidentje heeft gehad met een open helm. Dat verhaal heeft mij even geschokt en ik rij nu ook meestal met een gesloten helm.

Link naar reactie

Ik heb me enkele maanden geleden ook een systeemhelm aangeschaft.

en ben hier zeer tevreden over.

Ik heb me de Caberg Justissimo GT aangeschaft.

Het kinstuk kan in de zomer eventueel afgeschroefd worden. deze helm is hiervoor gekeurd.

GT%20Matt%20Black.jpg

Ik heb hem toen ongeveer 275€ betaald

Mvg

Gerd

Link naar reactie

Ja, heb hier ook nog nen oude caberg systeemhelm liggen en dat dingt weegt idd echt wel wat. Kan aan mijn onderontwikkelde nekspieren liggen :)

Deze kan echter niet open rijden, maarja is daar ook ni voor gemaakt.

Link naar reactie

Ik heb ook die Nolan helm en ben daar zéér tevreden van. Het (zij)zicht is uiteraard beperkt t.o.v. een jethelm maar daarvoor gebruik je je spiegels hé. En met deze helm open rijden kan ook perfect en dan heb je zeker een ruimer zicht.

Wat zéér goed is aan deze helm is het tweede kleinere vizier binnenin. Dit voorkomt aandampen van het vizier tijdens de regen. Op mijn model (al 2 jaar oud) staat ook een zonnescherm. Dit is wel aan de buitenkant -van het vizier bevestigd en dit kan je dus enkel gebruiken als de helm en het vizier volledig dicht zijn. Op de nieuwere modellen van Nolan hebben ze dit zonnescherm langs de binnenkant bevestigd zodat je het ook kan gebruiken als je met een open helm rijdt.

Een aanrader dus!

Link naar reactie
Ja, heb hier ook nog nen oude caberg systeemhelm liggen en dat dingt weegt idd echt wel wat. Kan aan mijn onderontwikkelde nekspieren liggen :)

Deze kan echter niet open rijden, maarja is daar ook ni voor gemaakt.

Geen idee hoe oud uwe caberg is, maar van gewicht heb ik bij de mijne geen problemen (er zijn natuurlijk lichtere modellen)

Link naar reactie

Ik heb de J1 van Shuberth. Is zoals een jethelm maar met een afneembare kinbeugel! Je hebt het zicht van een jethelm en bij een val is je kin ook beschermd en er zit ook een zonneklep in.

Is wel vrij duur, maar Shuberth heeft dan wel tophelmen wat veiligheid, zicht, geluidsdempend en draagvermogen betrefd.

http://www.schuberth.de/index.php?id=185&L=1

big_Schuberth_J1_1606_1.jpg

Link naar reactie

ik heb toch een beetje mijn twijfels bij die shuberth, dat beugeltje lijkt mij onvoldoende. Ik heb hem nog niet in het echt gezien natuurlijk.

Een helm die qua looks zowel open als gesloten mooi oogt is de roof boxer helm

boxer_v.jpg

het probleem bij deze helmen is dat het visier sluit achter het kinstuk zodat er langs daar water binnensijpelt. Qua pasvorm en gewicht vond ik deze best ok. Ondertussen ingeruild tegen een gewone integraal vermits ik eigenlijk nooit open reed.

Link naar reactie
ik heb ook zo'n Nolan n100e en ben daar zeer tevreden over

ook de Fog Resistant Inner Visions van Nolan zijn mega goed !!!!

Link naar reactie
Die Roof Boxer helm is wel zeer cool.

Is wel enkel gehomologeerd voor full face dus eigenlijk mag je er in theorie niet open mee rijden.

Waar heb je hem gekocht en hoe duur was hij ongeveer?

zo'n 250 euro bij zwarte arend

Link naar reactie

Heb me enkele weken geleden een Schuberth C3 aangekocht :

Voordelen :

Heel licht

Superstil

Pinlock visier (dampt nooit aan)

Nadelen :

Nogal duur (495€)

Willem

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De enige helm die ik weet met dubbele homolagatie, zowel gekeurd in open als in gesloten toestand is de Shark evoline. Had me er één aangeschaft in Engeland (met de gunstige pond) maar hij is nu al terug binnen om het sluitingsmechanisme te repareren. Geen probleem met de 5 jaar garantie.

Al met al geen slechte helm, maar hou wel rekening met het feit dat een systeemhelm altijd zwaarder en luidruchtiger is. Ook zijn de buitenafmetingen iets groter, zodat hij bevoorbeeld moeilijker in een topkoffer past.

Link naar reactie

ik heb nu een volledig gesloten helm van carberg met ingebouwd zonnevizier, zeer tevreden van

gekocht (zoals al mijn helmen en motoveste-broeken trouwen) bij JOMA. Die zitten op de A12 in aartselaar.

Voordeel is daar dat die dikwijls overstocks ed hebben waardoor je goede spullen aan een deftige prijs kan kopen. Vaak zijn dit dan modellen van vorig seizoen maar who cares?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...