Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Systeemhelm op vespa


Inq

Aanbevolen berichten

ik rijd momenteel nog met een BMW r1150R Rockster naked bike en rijd met een systeemhelm van BMW en ik sluit da spel bijna nooit, enkel als het regent en langdurig hoge snelheid rijden.

Ik rijd er zowiezo altijd open mee tot 100km per uur en vaak tot 140km

enkel wat training nodig voor de oogjes die moeten wennen en voor de nekspiertjes.

Niets plezanter dan een systeemhelm

Ben nu van plan om er een GTS250 aan te schaffen en zal diezelfde helm zeker blijven gebruiken.

btw, als je sensatie wilt beleven en voelen in pure vorm, dan moet je es van 0 tot 220km/u optrekken in max 10 seconden met een open systeemhelm, dat vind ik echt zalig ... dan klein knikske geven en helmpje komt met een subtiele smak vanzelf wel dicht :)

kan er mij nog iemand raad geven of ervaring delen ivm GTS250 ivm topsnelheid, weetjes, tips, waarop letten, etc...? Ook voor aankoop bij dealers rond brugge eventueel, waarop letten, waar wel waar niet?

Merci!

Didier

Link naar reactie

Ik ben sinds kort in het bezit van mijn 125GTS.. maar al even in het bezit van een integraal helm. Deze heb ik ook de eerste (koude) weken gebruikt. Eén omwille dat ik nog geen andere, maar zeker ook dat het toch vrij fris was.. :) Maar het is niet zo'n zicht, maar dat is mijn mening.

Ik heb weken getwijfeld welke : een pot met bril (van Vespa bv.) of een jet helm.

Uiteindelijk deze gekocht ( http://www.lazerhelmets.com/en/catalog/motorcycling-1/jet-4/product/dragon-85 ), maar met een doorzichtig vizier. Tot nu toe heel tevreden. Als het frisser wordt, dan een sjaal voor de mond en juu :)

En beetje klassiek, beetje sportief en toch zekere comfort..

Link naar reactie

Lijkt me leuke helm!

Bij dergelijke helm soms last vanaf bepaalde snelheid, vaak 70km per uur dat er nogal hevige turbulentie ontstaat achter het visier, waardoor de ogen enorm belast worden!

Is dat bij dit model ook zo voor voor wie er reeds ervaring mee heeft?

mvg

Didier

Link naar reactie

Mijn ervaring met zulke type helmen is altijd janken op je scoot als je het vizier naar beneden doet.

Achter zo'n vizier zijn je ogen gevrijwaard van turbulentie:

scorpionhelmet.jpg

nadeel is hier dan weer dat de helm behoorlijk "fluit" vanaf 40 km/h als je het vizier openzet :-(

Link naar reactie

mja, kdenk toch niet dat ik dergelijke helm zal aanschaffen, blijf dan liever mijn mijn systeemhelm.

heeft iemand ervaring met die helmpjes met een fijne brilleke aan verbonden door middel van 2 brede rekkers? een kleine fijne versie van de skiebril met moesjes op de randjes voor wind invloed af te sluiten en dan wel zonder ander visier, enkel die bril!

Ik zag die liggen bij vespadealer in brugge, lijkt wel leuk, iemand ervaring mee?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

btw, als je sensatie wilt beleven en voelen in pure vorm, dan moet je es van 0 tot 220km/u optrekken in max 10 seconden met een open systeemhelm, dat vind ik echt zalig ... dan klein knikske geven en helmpje komt met een subtiele smak vanzelf wel dicht :)

als ge aan die snelheid een schone hommel in je oog krijgt dan mag na je 10 seconden optrekken 10 seconden beseffen dat je oog nor de z*k is en dan heb je een leven van tijd om spijt te hebben van je machogedrag ;-)

morja, welke idioot moest ook alweer aan hoge snelheid een bocht nemen en terwijl rechtstaan op zn zadel? ;;;;;;-)))))

"gewoon" doen is vaak al moeilijk genoeg broertje! ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...