singelee Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Dag iedereen, Vorig jaar heb ik de Et3 van Jeroen (Pocketrocket) overgekocht. Blok was heel goed (lees snel) maar de rest verdiende de nodige aandacht. Heb er eerst zo een tijdje mee gereden maar doordat mijn broer er ook een keer de grond had mee gekust was het zeker de moment. Buiten de motor is practisch elk onderdeel nieuw. Ben nu op men gemakje alles terug in elkaar aan het steken (waarbij dank aan Dakke voor zijn handleiding ;-), is tenslotte de eerste keer dat ik zoiets doe. Zo was em eerst (is een foto van de vorige eigenaar, ben er zelf vergeten één van trekken dedju) Na het spuiten De werkplaats (ondertussen zijn we wel verhuist naar de werkplaats van mijn vader) To be continueed... (Gaat wel op het gemakje zijn dus verwacht niet dat em morgen ineen staat he ;-)) Link naar reactie
thQS Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Ziet er zeer mooi uit! Hou ons zeker op de hoogte van de vorderingen. Het oranje zusje zal blij zijn! Thomas Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Ziet er heel netjes uit! Doet me terug denken aan de restauratie van mijn ET3..., wordt dringend tijd om aan mijn GL te beginnen, het begint te kriebelen :-) Succes ermee! ps: Graag gedaan van de handleiding ;-) Link naar reactie
wenske Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 om verliefd van te worde haha grtz wenske Link naar reactie
singelee Geplaatst: 24 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Ja, die oranje is eigenlijk ne rode maar die is zo verkleurd door de zon :-). Als de witte ineen staat, beginnen we aan den andere want die moet ook dringend eens onder handen worden genomen. Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 schooon ! ik wou dat ik al zo ver stond met m'n smallframeke welk kleur is dit juist ? mvg Pj Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 knap werk - nog efkes en ge kunt bollen - succes ermee grts frutsab Link naar reactie
singelee Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2009 merci voor de reacties Kleur is een ral kleur, zal het eens nakijken. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 25 februari 2009 Delen Geplaatst: 25 februari 2009 Allee, ge weet weer wat doen, maak er iets mooi van! Jeanke Sprint. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2009 weeral even geleden. Kleur is ral 9001. Simpel maar schoon in mijn ogen Vespa staat ook wat verder Kabels en diversen gemonteerd fouche motorblok wat onder hande genomen En zo staat em op zijn poten Ik heb bij heden een nieuwe vijand, namelijk mijn stuur. Welke idioot dat dat heeft bedacht om zo klein en prutserig te maken. Zeker als het den eerste keer is dat ge zoiets doet. Het resultaat tot nu toe Sorry voor de crappy gsm foto's maar vergeet altijd de kodak. Let ook niet op de vuile vingers op de wesp. Heb hem nog ni gekuist. Groetjes Steve Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Ziet er al heel netjes uit! Keep up the good work! Groeten, Koen Link naar reactie
tigrarol Geplaatst: 13 mei 2009 Delen Geplaatst: 13 mei 2009 ge moogt mij altijd die handleiding eens doorsturen! mooi Link naar reactie
singelee Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2009 @tigrarol: Heb u die link doorgestuurd maar ge moet den Dakke ervoor bedanken want die heeft die naar mij doorgestuurd. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2009 even een update. Gisteren was ik zo gelukkig als een klein kind. Na lang zwoegen en wat tegenslagen met den electriciteit dacht ik dat hij eindelijk klaar was. Ikke vest aan en gaan rijden. Na een 5 minuten begon ik door te hebben dat er iets niet juist was. Door de val van mijn broer moet de fouche een trek hebben gehad en staat dus bijgevolg niet recht. Heb nu juist die er terug onderuit gehaald (wat een rotjob is trouwens). Straks naar Danny en zien wat we er mee kunnen doen. Tweede probleem duikte ook al op. Door waarschijnlijk de voetrem is er iets fout. In het begin reed hij perfect maar ineens ging het achterlicht uit wanneer ik remde en reed hij ook niet meer fantastisch. Hoop met dat contact te vervangen van de voetrem dat het probleem opgelost is. Voor de foto fetishisten: Tijdens den opbouw: en zo was em af voordat ik de fouche er terug onderuit moest halen snik snik.. (Niet letten op de rommel trouwens. Tussen de restauratie door proberen we ook nog een huis te verbouwen en dat is zo'n bijruimte die nu dient als rommelkot.) Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 15 mei 2009 Delen Geplaatst: 15 mei 2009 Ziet er héél netjes uit! Good job! Link naar reactie
singelee Geplaatst: 19 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2009 Ik denk dat het einde in zicht is. Fouche is in orde nu dankzij Danny. Alles is terug gemonteerd en rijdende. Hij rijdt goed maar heb ergens een verlies waardoor de ontsteking precies niet volledig ervoor gaat. Af en toe wilt em niet echt in toeren en zijn top haalt em ook niet. Dan begint hij in te houden. Hoop dat dit snel gevonden wordt. Zal eens moeten aankloppen bij iemand die wat meer van electriciteit kent. Heeft iemand dit trouwens al ooit voorgehad? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 19 mei 2009 Delen Geplaatst: 19 mei 2009 Klinkt een beetje als mogelijk probleem bij hoogspanningsbobijn. Waarom denk je dat het de ontsteking zou kunnen zijn ? zou het ook niet kunnen dat je een te grote of te kleine sproeier hebt steken waardoor de vespa niet volledig "doorgaat" ? Link naar reactie
singelee Geplaatst: 19 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2009 @joene: De lichten/klaxon/remlicht werkte niet goed. Mijn pa(ik ken echt niets van electriciteit) is beginnen uitmeten en zag dat de blok veel te veel stroom gaf. We hebben dan afvlakkers gestoken dat hij max 12v gaf. Sam van lambrettafinder zei dat dat zo moest tussen de lichten en dat het geen kwaad kon dat de motor meer kreeg omdat het een electronische ontsteking is. Dit hebben we dan zo gedaan. Mijn pa zag dan dat er iets niet klopte in het electrisch schema. Ofwel werkt er iets niet van de lichten ofwel gaat hij niet voluit. Het blok is trouwens niet opengeweest omdat het nog goed was. Weet ook van andere dat het blok goed was en normaal goed afgesteld stond. Zal dus nog wat puzzelen worden met de electriciteit. In het slechtste geval iemand zoeken dat veel van de electriciteit kent. Wat kun je doen als het idd die bobijn is? Ons pa sprak er ook al over dat het de bobijn was. Sorry als het wat raar getypt is maar het is niet simpel zoiets uit te leggen als je er zelf niets van kent :-). Ben er juist een ritje mee gaan maken en rijdt nog redelijk al een geluk. Je kunt er enkel niet mee doorgaan in toeren. Enkele foto's van het resultaat: Link naar reactie
singelee Geplaatst: 19 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2009 Ja, nu ben ik zeker dat het iets electronisch is. Na de vorige post dacht ik, het is goed weer, ga nog eens een ritje maken na het zo lang moeten missen. Na 2 min begint die ineens goed te rijden zonder problemen. Ik stop en zie dat het voorlicht gesprongen was. Had een reservelampje bij dus vervang het en rarara, hij had het weer niet in toeren willen gaan. Zal het dus daar eens moeten zoeken. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 mei 2009 Delen Geplaatst: 20 mei 2009 prachtige vespa singelee. heb zelf ook geen f*ck verstand van electriciteit ;-( toch goed dat je weet dat het probleem daar ergens zit. suc6 met het oplossen van het probleem ... Link naar reactie
singelee Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 Na wat prullen met den electriek is het probleem opgelost. Rijdt hoe het moet en alles brandt dus finished project... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 juni 2009 Delen Geplaatst: 6 juni 2009 Beter! Maarreh - hoe heb je et nou opgelost? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.