voeze Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 Hallo zou een holllandse vespa willen bij kopen voor nen deftige prijs nie ver hier van mij vandaan met alle nodige papieren wat kost me dat om hem intevoeren enz kosten? is er de laatste tijd nog iets veranderd want kan nie echt iets recent vinden met de zoekfunctie wat moet er zeker bij zijn moest het te moeilijk zijn laat ik hem staan merci voor de reakties voeze Link naar reactie
josse Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 mail christiaan eens , die heeft er verschillende naar België gebracht en zal wel weten wat het kost en wat er bij komt kijken. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 of ga eens langs bij de lokale DIV, zij kunnen u perfect zeggen wat je nodig hebt. tip: laat dit op papier zetten Link naar reactie
Chris Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 Ik heb 2 maanden geleden nog een scooter uit Nederland hierheen ingevoerd. Piece of cake. Je mag me altijd mailen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 De huidige eigenaar moet hem laten uitschreven in Nederland (nummerplaat binnen geven ed). Met de papieren (uitschrijvingsbewijs en nog 2 delen + factuur) passeren bij de douane die de vespa voor 3c dedouaneert. Dan met de papierhandel naar de DIV of nog beter, met je verzekeringsagent meegeven en op een paar dagen heb je de nummerplaten binnen (60€). Enige tijd later krijg je verkeersbelasting (100€?) in je bus die je , als het een oldtimer is, maar één maal moet betalen. Je moet wel een verzekering nemen voor hem in te schrijven in Belgie (eventueel voor een zeer korte periode). Groetjes, nero. Link naar reactie
voeze Geplaatst: 23 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2008 ok mannen merci Gaan morgen is kijken naar de vespa en vragen of die mens da wilt doen groet voeze Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 @Nero, waar blijft het gelijkvormigheidsattest dan? Heb altijd geweten dat je eerst het gelijkvormigheidsattest moet aanvragen bij de dienst mobiliteit en als je het gelijkvormigheidattest hebt kan je pas achter en nummerplaat. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 De huidige eigenaar moet hem laten uitschreven in Nederland (nummerplaat binnen geven ed). Met de papieren (uitschrijvingsbewijs en nog 2 delen + factuur) passeren bij de douane die de vespa voor 3c dedouaneert. Dan met de papierhandel naar de DIV of nog beter, met je verzekeringsagent meegeven en op een paar dagen heb je de nummerplaten binnen (60€). Enige tijd later krijg je verkeersbelasting (100€?) in je bus die je , als het een oldtimer is, maar één maal moet betalen. Je moet wel een verzekering nemen voor hem in te schrijven in Belgie (eventueel voor een zeer korte periode). Groetjes, nero. 100 euro verkeersbelasting??? 61,50 euro inschrijving = verkeersbelasting. ALTIJD maar EENMALIG te betalen bij min 250 cc. Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 @Nero, waar blijft het gelijkvormigheidsattest dan? Heb altijd geweten dat je eerst het gelijkvormigheidsattest moet aanvragen bij de dienst mobiliteit en als je het gelijkvormigheidattest hebt kan je pas achter en nummerplaat. Het gelijkvormigheidsattest geldt alleen voor vespa's na 1972 (of 74?). Oudere vespa's hadden dit niet nodig. Ok, k heb me vergist met de inschrijvigstaks, sorry Groetjes, nero. Link naar reactie
voeze Geplaatst: 23 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2008 tis ne wesp van 1980 150cc veranderd dat iet aan de zaak? groet voeze Link naar reactie
dimi trip Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 ja... even googelen op 'valideringsprocedure A' Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 23 december 2008 Delen Geplaatst: 23 december 2008 Je moet wel een verzekering nemen voor hem in te schrijven in Belgie (eventueel voor een zeer korte periode). Groetjes, nero. Je verzekeraar kan er ook een sticker op plakken zonder een verzekering af te sluiten. Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 24 december 2008 Delen Geplaatst: 24 december 2008 Je moet wel een verzekering nemen voor hem in te schrijven in Belgie (eventueel voor een zeer korte periode). Groetjes, nero. Je verzekeraar kan er ook een sticker op plakken zonder een verzekering af te sluiten. klopt, ik heb eerst al men papieren in orde gebracht voor ik aan de restauratie begon. ik heb dus al een jaar de plaat in de kast liggen zonder een verzekering af te sluiten. als ik ga rijden moet ik maar even langs gaan en dan maken ze de verzekering op. groeten Link naar reactie
voeze Geplaatst: 24 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2008 Zeg hoe zit dat dan met het gelijkvormingattest ,??hoe kom ik daar aan ? Want dat heb ik nodig voor ene van 1980 iemand daar ervaring mee?, Van voor 1972 veel simpeler zegt chris heeft hem in ne mail gezegd daarna weet hem zelf ook nie grt Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 24 december 2008 Delen Geplaatst: 24 december 2008 zit dit normaal niet gewoon bij de scooter zelf? anders denk ik dat je dit kan aanvragen ergens in brussel. groeten Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 24 december 2008 Delen Geplaatst: 24 december 2008 http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=94348 is reeds besproken geweest Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 1 januari 2009 Delen Geplaatst: 1 januari 2009 zit het gelijkvormingattest normaal niet gewoon bij de scooter zelf? In Nederland kennen we geen gelijkvormigheids attest. Gelijkvormigheids attest = nationale wetgeving (Belgie). Nationale wetgeving wordt op Europees niveau vervangen door Europese wetgeving (richtlijnen) en dan wordt het gelijkvormigheidsattest vervangen door een CVO (Certificaat van Overeenkomst) of ETG (Europese Type Goedkeuring) maar Belgie ligt qua wetgeving op een aantal vlakken een paar jaar achter! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.