Ga naar inhoud
Vespaforum.be

zou hollandse vespa willen kopen ??


Aanbevolen berichten

Hallo zou een holllandse vespa willen bij kopen voor nen deftige prijs

nie ver hier van mij vandaan met alle nodige papieren

wat kost me dat om hem intevoeren enz kosten?

is er de laatste tijd nog iets veranderd want kan nie echt iets recent vinden met de zoekfunctie

wat moet er zeker bij zijn

moest het te moeilijk zijn laat ik hem staan

merci voor de reakties

voeze

Link naar reactie

De huidige eigenaar moet hem laten uitschreven in Nederland (nummerplaat binnen geven ed). Met de papieren (uitschrijvingsbewijs en nog 2 delen + factuur) passeren bij de douane die de vespa voor 3c dedouaneert. Dan met de papierhandel naar de DIV of nog beter, met je verzekeringsagent meegeven en op een paar dagen heb je de nummerplaten binnen (60€). Enige tijd later krijg je verkeersbelasting (100€?) in je bus die je , als het een oldtimer is, maar één maal moet betalen. Je moet wel een verzekering nemen voor hem in te schrijven in Belgie (eventueel voor een zeer korte periode). Groetjes, nero.

Link naar reactie
De huidige eigenaar moet hem laten uitschreven in Nederland (nummerplaat binnen geven ed). Met de papieren (uitschrijvingsbewijs en nog 2 delen + factuur) passeren bij de douane die de vespa voor 3c dedouaneert. Dan met de papierhandel naar de DIV of nog beter, met je verzekeringsagent meegeven en op een paar dagen heb je de nummerplaten binnen (60€). Enige tijd later krijg je verkeersbelasting (100€?) in je bus die je , als het een oldtimer is, maar één maal moet betalen. Je moet wel een verzekering nemen voor hem in te schrijven in Belgie (eventueel voor een zeer korte periode). Groetjes, nero.

100 euro verkeersbelasting??? 61,50 euro inschrijving = verkeersbelasting. ALTIJD maar EENMALIG te betalen bij min 250 cc.

Link naar reactie
@Nero, waar blijft het gelijkvormigheidsattest dan? Heb altijd geweten dat je eerst het gelijkvormigheidsattest moet aanvragen bij de dienst mobiliteit en als je het gelijkvormigheidattest hebt kan je pas achter en nummerplaat.

Het gelijkvormigheidsattest geldt alleen voor vespa's na 1972 (of 74?). Oudere vespa's hadden dit niet nodig.

Ok, k heb me vergist met de inschrijvigstaks, sorry :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Je moet wel een verzekering nemen voor hem in te schrijven in Belgie (eventueel voor een zeer korte periode). Groetjes, nero.

Je verzekeraar kan er ook een sticker op plakken zonder een verzekering af te sluiten.

klopt, ik heb eerst al men papieren in orde gebracht voor ik aan de restauratie begon. ik heb dus al een jaar de plaat in de kast liggen zonder een verzekering af te sluiten.

als ik ga rijden moet ik maar even langs gaan en dan maken ze de verzekering op.

groeten

Link naar reactie

Zeg hoe zit dat dan met het gelijkvormingattest ,??hoe kom ik daar aan ?

Want dat heb ik nodig voor ene van 1980

iemand daar ervaring mee?,

Van voor 1972 veel simpeler zegt chris

heeft hem in ne mail gezegd

daarna weet hem zelf ook nie

grt

Link naar reactie
zit het gelijkvormingattest normaal niet gewoon bij de scooter zelf?

In Nederland kennen we geen gelijkvormigheids attest.

Gelijkvormigheids attest = nationale wetgeving (Belgie).

Nationale wetgeving wordt op Europees niveau vervangen door Europese wetgeving (richtlijnen) en dan wordt het gelijkvormigheidsattest vervangen door een CVO (Certificaat van Overeenkomst) of ETG (Europese Type Goedkeuring) maar Belgie ligt qua wetgeving op een aantal vlakken een paar jaar achter!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...